[Kepviselok] beszámoló

Tanulmányi Elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2005. Sze. 13., K, 17:24:39 CEST

Tisztelt Közgyűlés!

Lentebb olvashatjátok a beszámolómat, ha kérdésetek van, a közgyűlésen
vagy előtte e-mailben vagy a fogadóórámon (kedd 10-12 Déli Hali) nagyon
szívesen válaszolok.

Beszámoló a tanulmányi elnökhelyettes munkájáról (2005. július 11.-2005.
szeptember 13.)

Július:

Megválasztásom után sajnos az EHÖK vezetőképzőt ki kellett hagynom. Ott
Fazekas Tímea vett részt a tanulmányi szekció foglakozásain.
11-én Matematika Tanszékcsoporti Tanács ülésére kellett volna mennem, de
mivel éppen alakuló közgyűlésünk volt, így kimentésem kértem.
?-án hivatalosan bemutatkoztam Tasnádi Péter, oktatási dékánhelyettesnek,
valamint Körmendi Tiborné, a tanulmányi osztályvezetőjének.
?-án a Felvételi Bizottság ülésen voltam. A TTK és az IK közösen vitatta
meg a kérdéseket, ezért hallgató részről jelen volt az IK HÖK TB
Elöljárója, Földvári Eszter is. Az oktatási dékánhelyettes ismertette a
felvettek létszámát, jelenlegi felvételi pontszámokat. Majd megszavaztuk,
hogy pótfelvételit nem fogunk meghirdetni, csak diplomásoknak és
kiegészítősöknek (biológia kivételével). Mindenkit megdöbbentett, hogy
milyen kevés mat-info, mat-fiz, mat-x szakos hallgató jelölte meg e szakok
valamelyikét. Az alkalmazott matematikusok létszámát 60-ról 75-re emeltük.
Így 1094 hallgatót vettünk fel, ez a szám úgy lett kikalkulálva, hogy a
fellebezéses hallgatóknak is maradjon hely.
13-án megírtam életem első cikkét a Gólyanyúzba.
28-án a Borítékoláson vettem részt.
29-én a Diplomasztón Körmendi Tibornénak segítettem a diplomák átadásában.

Augusztus:

18-án a Matekos Gólyatáborban előadást tartottam a tanulmányi ügyekről.
29-én délelőtt Tóth Balázsnak a 0.65-ös teremben (matematikusok tanulmányi
előadója) a matematikus, ill. a geográfus gólyák beiratásában segédkeztem,
majd a Konferencia teremben folytattam ugyanezt. Az elsőéveseknek előadást
nem tartottam, mert kevés időt kaptunk, de Végh Tamásnak készítettem egy
PowerPoint-os bemutatót.
30-án Matematika SZACS-on valamint Választmányon voltam.

Szeptember:

5-én az elsőévesek pótbeiratkozásán vettem részt, majd egy lapindítón,
valamint déltől a Matematika Intézet Tanács ülésén, majd 14-től az IK HÖK
TB ülésén, ahol leginkább a delegálásokról volt szó, így új
tapasztalatokat nem szereztem.
6-án választmányon voltam.
8-án a Fizikus Szeptemberen tartottam előadást az elsőéves hallgatóknak.
Itt azt tapasztaltam, hogy a beiratkozáskor nagyon hiányzott egy jó kis
„Ismerd meg az ETR-t” előadás. Hiába hangoztattam én is és más is, hogy
rangsoros jelentkezés, majd vágás, aztán versenyjelentkezés, felmértem,
hogy az ott jelenlevők kb. fele meg sem nézte, hogy befér-e a csoportjába.
12-én a Kézfogón segédkeztem, hogy az elsőévesek minél gördülékenyebben és
gyorsabban odaérjenek és megrázzák a nekik nyújtott kezet.
13-án (ma) kaptam egy levelet EHÖK TB ülésről, mely előreláthatólag
szeptember 20-án lesz, 17:00-tól. Próbálom áttenni az időpontot, de ha nem
sikerül, akkor nem is tudom, honnan késsek és mennyit…

Augusztus közepe óta rendszeresen kapok hallgatóktól leveleket, melyekre
rendre válaszoltam is. Volt egy-két levél, amire kapásból nem tudtam a
választ, ilyenkor Körmendi Katát zaklatom. Olyan komoly kérdés, kérés nem
érkezett, amivel Tasnádi Péterhez kellett volna mennem.
A tárgyfelvételi időszakban nagyon sok e-mailes, és személyes megkeresés
tárgya a „Nem fértem be…” kategória. Főleg elsőévesek jöttek ezzel a
problémával, sokan már előadást sem tudták felvenni. Ilyen esetekben
beszéltem az oktatókkal, akik általában roppant készségesek voltak, így
örömmel felemelték a létszámot! Tanulmányi Csoportot még nem hívtam össze,
ennek az az oka, hogy mindannyiunknak most alakul az órarendje. Már
folyamatban van az időpont, közgyűlésre már lesz időpont.
Eleddig egyfolytában elérhető voltam, ha nem a Halik egyikében, akkor
telefonon biztosan.

Kérem a közgyűlést, fogadja el beszámolómat.

Tisztelettel:

Nagy Katalin
tanulmányi elnökhelyettes

               Nagy Katalin