[Kepviselok] valasztmany tandij

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2006. Aug. 27., V, 17:57:19 CEST

ELTE TTK HA Elnok írta:
> [...]
> az oka, hogy egy évben jelenleg 91.000 Ft támogatás jut egy
> hallgatóra, míg 2008-ban a törvények alapján számolható várható
> támogatás 125-135 eFt lesz, a tandíj -105 eFt, melynek felét +52,5
> eFt-ot tanulmányi támogatásként, 30% adókedvezményként 31500 Ft-ot kap
> vissza a hallgató (és családja), így egyenlegként 104-114 eFt-ot
> kapunk. Ez jól láthatóan több mint a 91 eFt és több mint az idei
> súlyozott átlagként megkapható 101 eFt-os támogatás. Elõbbit alapul
> véve reálértékben kicsit nõ, utobbi alapul véve reálértékben kicsit
Szerintem az adókedvezményt nagyon sok helyen nem tudják igénybe venni -
pl. nekem is két helyen kell ahhoz dolgoznom, hogy most igénybe tudjam
venni. Szerintem - bár nem állnak rendelkezésemre adatok, de kb. 30%-nyi
hallgatót érint.

> [...]
> emeléseknek is, valamint a tandíjt, mint intézményt elvilleg is el
> lehet utasítani.
>
> 3. A tandíj rendszerének kialakítása a HÖK-ök és a HÖOK megkérdezése
> nélkül zajlott.
>
> 4. A jelenlegi rendszer számos késõbb mindenképp javítandó hibát
> tartalmaz (pl.: Nem biztosítja a lehetõséget a tandíj lineáris
> csökkentésére, azaz felsõ 15% semmi, utána pedig egy legalábbis
> érthetetlennek tünõ éles ugrás kell, hogy következzen legalább a
> tandíj összegének felére.)
>
> 5. Nem látszik jelenleg a diákhitel havi összegének növelésére való
Azt hiszem legutóbb azt vezették be, hogy a költségtérítésesek 30
helyett 40-et is kaphatnak (ha vállalják, hogy nem 6, hanem 8 százalék
lesz a törlesztésük)

> [...]
> Probléma viszont, hogy ezen állítást megalapozó modelszámítások nem
> készültek, így igazából csak az biztos, hogy a nagyobb pénzmozgás
> miatt lesz akinek lényegesen nehezebb és lesz akinek lényegesen
> könyebb lesz a tanulmányokat sikeresen elvégezni.
>
> Kb. ezek amiket én fontosnak és tényszerûnek tartok. Legfontosabbnak
> az elsõ pontot érzem, hiszen miközben mindenki mindenfélét mond,
> általában elfelejti hozzátenni, hogy támogatás és adókedvezmény
> formájában több mint a befizetett összeg 100% jön vissza, tehát a
> tandíj lényegében a pénzek átcsoportosítása.

Nekem ennél sokkal fontosabb az, hogy a felvételed az államilag
finanszírozott szakra 1 évig tart.

Yeti