[Kepviselok] választmányi előterjesztés

ELTE TTK HOK Titkar hoktitkar at ttkhok.elte.hu
2006. Feb. 20., H, 21:27:33 CET

Sági Orsi írta:
> Kedves Képviselők!
>

> A TTK Hallgatói Önkormányzat felelős tagjaiként a következő levéllel
> fordulunk képviselőtársainkhoz.
>
> Az önkormányzat jelenlegi helyzete és munkája több pontban is kívánnivalót
> hagy maga után. Egyes tisztségviselők munkája és ahhoz való hozzáállása
> veszélyezteti a hallgatói önkormányzatunk alapvető feladatainak ellátását,
> így a hallgatók hatékony érdekképviseletét is. A már kialakult helyzeten,
> és munkamorálon szeretnénk változtatni, ezért az önkormányzat elnökétől a
> következő kérdéseinkre várjuk a választ a holnapi választmányon.

Ugyan nem nekem szegeződtek a kérdések, de természetesen véleményem van
a dologról.

> -	Hogyan lehet, hogy egy hónapja ellátatlan a tanulmányi elnökhelyettesi
> poszt, és ezen a területen miért nem változtattunk eddig?

Ma érkezett meg a képviselőlistára a lemondó email, hivatalosan tehát
mostantól nincsen tanulmányi elnökhelyettes. Az elmúlt egy hónapban Papp
Gabriella válaszolta meg a tanulmányi elnökhelyetteshez érkezett
leveleket, így a poszt lényegében nem volt ellátatlan. Ti is tudjátok,
hogy elnökhelyettes választásához közgyűlés kell, amelyet
vizsgaidőszakban nagyon nehéz határozatképesen összehívni.
A kérdéssel egyébként mondjuk egy hónapja kellett volna vele foglalkozni.

> -	Elégedett-e a szociális elnökhelyettes munkájának minőségével és az ezen
> a területen felmerülő problémákra milyen megoldási lehetőségeket lát?
> Hogyan küszöbölné ki az állandóan visszatérő gondokat?

Problémák minden téren vannak. Szerintem most a szociális
elnökhelyettessel nincsenek nagyobb problémák, mint általában.

> -	Milyennek érzi a HÖK érdekérvényesítő-képességét, intézményi tanácsi
> szinten? Hogyan képzeli az elfogadottságon és megítélésen való javítás
> lépéseit, amennyiben szükségét ezeknek érzi?

Amíg a delegált emberek nem járnak el rendszeresen a tanácsokra, és az
önkormányzat nem tud az ott folyó munkáról, addig ne várjunk semmit az
intézeti tanácsoktól.

> -	Hogyan állhatott elő az a sajnálatos helyzet, hogy a kari hallgatói
> önkormányzatok között a szakmai alapokon nyugvó kapcsolatokat politikai
> csatározások váltották fel; ha vannak még egyáltalán akár ilyen szintű
> kapcsolatok?

Szerintem ez alapvetően az EHÖK-nek köszönhető. Az elnökválasztás körül
kialakult egy politikai helyzet, amely átragadt a napi kapcsolatokra is.
Ennek köszönhetően romlott meg a viszony. Ettől eltekintve bizton
állíthatom, hogy az önkormányzatok között vannak nem politikai kapcsolatok.

> -	A vezetőképző szervezésében és lebonyolításában megmutatkozó súlyos
> problémák felszínre kerülése jóval távolabbra mutat, mint pillanatnyi
> koordinációs zavar. Hogyan ítéli meg az elnöki szerepköréből fakadó
> feladatai ellátását és saját felelősségét a kialakult helyzet kapcsán?

A vezetőképző szervezésében nem hiszem, hogy súlyos problémák voltak.
Egyszerűen nem volt idő megszervezni olyanra, amilyenre. Nem volt idő
normálisan egyeztetni a két önkormányzat között.
És ne felejtsük el, hogy ebben a hallgatói önkormányzatban mindenki
másodlagosan van itt. Elsősorban hallgatók vagyunk, és csak másodsorban
képviselők és tisztségviselők. Ezt mindenkinek meg kell értenie.

> Bízunk abban, hogy e kérdések megvitatása után szemléletváltás következik
> be a hallgatói önkormányzat feladatainak ellátásában és ezáltal jobb
> minőségű munkát tudunk végezni. Reméljük, ez pozitív irányba befolyásolja
> a többi önkormányzattal és a karral való kapcsolatainkat.

Az ezzel kapcsolatos magánvéleményemet saját címemről küldöm majd el.