[Kepviselok] választmányi előterjesztés

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2006. Feb. 20., H, 22:03:40 CET

Sági Orsi írta:
> [...]
>
> -	A vezetőképző szervezésében és lebonyolításában megmutatkozó súlyos
> problémák felszínre kerülése jóval távolabbra mutat, mint pillanatnyi
> koordinációs zavar. Hogyan ítéli meg az elnöki szerepköréből fakadó
> feladatai ellátását és saját felelősségét a kialakult helyzet kapcsán?
>

> Bízunk abban, hogy e kérdések megvitatása után szemléletváltás következik
> be a hallgatói önkormányzat feladatainak ellátásában és ezáltal jobb
> minőségű munkát tudunk végezni. Reméljük, ez pozitív irányba befolyásolja
> a többi önkormányzattal és a karral való kapcsolatainkat.

A magánvéleményem következik.

A stílusért előre is elnézést kérek, nem fogom véka alá rejteni az ezzel
kapcsolatos érzéseimet.

A levélben említett problémák közül jópár nem mostani probléma, hanem
egy jó ideje fennáll, és akiket érint a probléma, azok tudnak róla.
Most, hogy megírtátok a levelet a képviselőlistára, mindenki(?) tud
róla, mégsem hiszem, hogy a problémák ezzel meg is fognak oldódni.
Nem hiszem, hogy a kérdéseket csak Gabinak kellene címezni, mindenki
ugyanolyan sáros abban, hogy ezek megtörténtek.
Itt van pl. a szociális elnökhelyettes problémaköre. Tavaly igencsak sok
probléma volt Tamással, mindenkiben megfordulhatott az, hogy mi van
akkor, ha idén - újraválasztása esetén - újra előfordulnak a problémák.
És csak most ébredünk rá, hogy esetleg rossz döntést hoztunk? Én nem
gondolom azt, hogy ez egy rossz döntés volt. A döntést a közgyűlés hozta
meg, ezt egyes emberek nem hiszem, hogy kétségbe vonhatják, bármilyen
rossz is. Ott volt pl. anno a Nyúz. Egyik pillanatról a másikra döntött
úgy a közgyűlés, hogy a főszerkesztő döntési jogkörébe utal 2,1 millió
forintot. Mégse volt olyan rossz döntés, mint azt akkor gondoltuk.
Aztán itt a vezetőképző. Én szívtam végig az egészet, mert senki más nem
vette a fáradságot, hogy megkérdezze: hogy állunk vele. Mert mindenki
vizsgázott, ott volt a Nyílt Nap, és így tovább. Aztán nem volt ott sem
senki, aki kezébe vette volna az irányítást. Persze én sem szóltam
senkinek, azt hittem, hogy boldogulok a problémával.
Itt van a taneh-es probléma. Sejtettük, hogy ez lesz egy idő után. Mégse
javasolta senki sem, hogy a problémát azon nyomban meg kellene oldani.
Aztán rákérdeztem Gabinál, hogy mi van, és akkor elkezdtem átküldeni
neki a taneh leveleit. Ennyi volt a probléma megoldása. A feladatot
ellátta más. Persze nem biztos, hogy Gabinak kellett volna, de szerintem
megoldottuk.
Intézményi Tanácsok: Tudjuk jól, hogy egyes intézményi tanácsokban
milyen a hallgatók megítélése. Ezen hozzáértéssel nagyon nagy
változásokat lehetne elérni. Csak ehhez nagyon sok munka kellene, és
amíg az emberek arra nem veszik a fáradságot, hogy egyáltalán eljárjanak
az ülésekre, addig nem is fogunk tudni hozzáértésben fejlődni. Ugyanis,
ha egyszer sikerülne komoly érveket felhozni egyes dolgok mellett, akkor
egyszerűen nem lehetne semmibe venni a hallgatók szavát. És igenis, ha
kell, akkor szerezzünk 1/3-nyi embert, és tárgyaljunk erőből - ha más
már nem megy.
HÖK-ök kapcsolata: Ti is jól tudjátok, miért alakult ez ki. Ismeritek
Gabi álláspontját is. Akkor meg minek kérdezitek? Nekem egyébként olyan
sok rossz tapasztalatom nincs az IK-val. Erre jó példa a mostani Jeges
Est. Itt igazán meg lehetett volna oldani, hogy a két HÖK színe-java
felvonuljon a VIP teremben, mégsem történt meg. Az IK-sok ott voltak, a
TTK-sok nem. Mert ha nem is akarunk kapcsolatot teremteni, akkor mondjuk
ki, ha meg igen, akkor meg tegyünk érte. Nem hiszem el, hogy mindenki
baromira elfoglalt volt csütörtök este, nem tudott volna egy órát
kijönni. Én le tudok ülni Elchyvel és az IK-ban bárkivel tisztán szakmai
dolgokról beszélni, és szoktam is ilyet csinálni.

És végezetül, az egészről: miért kell a belső feszültséget kelteni egy
ilyen levéllel? Tudjuk, ismerjük a problémákat, de ettől még nem lesz új
taneh, Tamás nem hiszem, hogy máshogy fogja csinálni az utalásokat, nem
lesz jobb a kapcsolatunk az IK-val, nem lesz jobb a vezetőképző, és így
tovább.

Várom a ti megoldási javaslataitokat a problémákra, mert szerintem így
lenne korrekt.

Még egyszer elnézést a hangnemért.

Palkó Tamás

Ui.: és most tényleg ki akartam törölni a levelet, de azért sem.