[Kepviselok] stílus

Szenes Aron aeron at ttkhok.elte.hu
2006. Júl. 6., Cs, 22:17:47 CEST

Kedves Gabi, kedves képviselők,

úgy érzem megszólítottak, így válaszolok is, röviden. Noha a folyosói
pletykák biztosan jók is, mint általában a folyosói pletykák. Egy elnök
nem hiába hivatkozik rá. Szándékomban áll megpályázni az elnöki tisztséget.

Kedves Gabi, hozzám nem jutott el senkinek a szándéka sem, hogy meg
kívánja pályázni az elnöki tisztséget. A Te szándékod sem. Tavalyi
elnöki "pályázatod" sarkos pontja volt a képviselőkkel való
kapcsolattartás. Engem a hivatalos találkozásokon kívül egyszer sem
kerestél meg. Sem kérdéseiddel, sem szándékaiddal. Nem osztottad meg
velem terveidet. Így ért meglepetésként az is, hogy nem kívánsz továbbra
sem elnök lenni. De hiába is magyaráznám már a tyúk és a tojás esetét.

Kedves Gabi, ha valaki változást akar, akkor nem biztos, hogy az első
útja elődjéhez vezet. A hallgatói önkormányzat döntéseit a közgyűlés
hozza, és nem pedig a Te elképzeléseid az "utódnevelésről". Ez azonban
nem jelenti azt, hogy nincs szükség a "tapasztalt elődök" segítségére.
Úgy látszik ilyen téren kölcsönösséget nem feltételezel rólam, rólunk.

Kedves Gabi, ne írd azt le egy levélben, hogy nem kívánsz lebeszélni
senkit, úgy, hogy közben olyan hangnemet engedsz meg magadnak, amivel
egyértelműen jelzed: az akaratoddal ellentétes motivációt nemhogy
támogatnád, de egyenesen alattomosnak, tisztességtelennek nevezel.
Kedves Gabi, nem vagyok tisztességtelen, Rólad sem feltételezem. Ha
kérdést tettek föl nekem, és ezt nem "közvéleménykutató" e-mailben
tették, hanem egyenesen, akkor arra válaszoltam, sőt, akivel tehettem,
közöltem is. Ez tisztességtelenség szerinted.

Kedves Gabi, a szabályzatunk, amelyre oly' büszke vagy, nem rendelkezik
arról, hogy mikor kell egy jelöltnek pályázatot benyújtani. Ha téged
támogat, oly' előszeretettel is hivatkozol a szabályokra. De
emlékeztetlek arra is, hogy nem Neked tartozom, hanem a közgyűlésnek.

Kedves Gabi, kérném a segítségedet, de ez nem az. Rombolsz. Egy nemes
versengést, ahol - naiv reményeim szerint - mindenkit az motivál, hogy
karunkért tegyen, gyalázkodó mondatokkal mocskolsz be. Személyes
érdekekről beszélsz, amikor itt egy tisztségről van szó. Tisztségről,
amiről egy közgyűlés dönt, és nem Te. Tiszteletben tartom
tapasztalataidat, javaslataidat, amiből egyet sem osztottál meg velem
személyesen képviselőségem alatt. De nem adom föl, bízom benne, hogy
ebből is hallok, hallunk majd, pocskondiázás és érthetetlen felháborodás
helyett.

Kedves Gabi, örülök, hogy fölépítettétek (fölépítettük) az
önkormányzatot. Szeretnénk tovább építeni. Mitől félsz? Ha tőlem, mondd
ki. Nem bokorból előugrott gazember vagyok, hanem egy képviselő. Lehet,
hogy csak egy éve, de észrevehettél volna, igyekeztem ebben az évben.

Én sem szeretném, hogy a TTK HÖK mélyre süllyedjen. Azzal, hogy egy
elnöki aláírással kijöhetett egy ilyen, helyesírási hibáktól is
tarkított levél tettünk egy lépést efelé. Itt nem egy szakmai, esetleg
politikai vitáról van szó, ahol tudom, nem ritkán az én stílusom is
megszalad. A leköszönő elnök szándéka szerint a lelkes jelöltekbe rúg
bele, próbál belerúgni, és ezáltal - erről már alighanem nem tud - a
közgyűlésbe is, és azokba a képviselőkbe, akik kötelességeiknél még
többet kívánnak tenni. A leköszönő elnök levelével azt sugallja, hogy a
TTK hallgatói önkormányzata valamiféle tervszerűség szerint működik, a
hangoztatottakkal ellentétben egyének, egyének akarata irányítja, és nem
pedig egy közösség, egy csapat.

Gabi, miért rúgtál bele a saját embereidbe?

Szenes Áron
M.Sc.