[Kepviselok] stílus

ELTE TTK HA Elnok alapelnok at ttkhok.elte.hu
2006. Júl. 7., P, 11:29:09 CEST

Tisztelt Közgyûlési tagok!

Természetesen semmilyen szabályzat nem írja elõ, hogy bárki bárkivel
közölje el kíván indulni elnöknek. Ez csupán egy tizenöt éves szokás és
nem azért, mert eddig minden elnök azt folytatta amit elõdje abbahagyott.
Hanem azért, mert korábban mindenki fontosnak tartotta, hogy megismerjel a
hallgatói önkormányzat mûködését még azt megelõzõen, hogy õ az elnök és ne
akkor gyûjtse be az összes tapasztalatot. Azaz szokás volt készülni.
Mindezek mellett az is motiválhatta a korábbi elnök jelölteket, hogy így
tartották udvariasabbnak, elgensabbnak. Még egyszer hangsúlyozom,
szabályoktól függetlenül.

A másik szokás eddig nálunk az volt, hogy egy általánosan megírt levélre
nem személyeskedve válaszolunk. Mellesleg minden valószínûség szerint, bár
ezt Gabi nyilván jobban tudja, nem a Áron elindulása váltotta ki a levelet
Gabi részérõl, hiszen arról már meglehetõsen régen lehetett tudni, igaz
nem tõle. Sokkal inkább valószínû, hogy esetleg az zavarta, hogy Orsi nem
írta meg a pályázatot, vagy hogy Yeti provokatív célzattal bead egyet.
Igazából mindegy és persze ha valakiben némi lelkiismeret furdalás van,
nem meglepõ ha magára veszi.

Számomra mindig fontos volt, hogy bárki akar megpályázni egy posztot
segítsem a munkáját. Tökéletesen függetlenül attól, hogy az illetõ
megítélésem szerint mennyire alkalmas erre a feladatra. Viszont mintegy
cserébe azt is elvártam mindenkitõl, hogy ha az önkormányzatot érintõ
lényeges kérdésben döntést hoz, akkor beszélgessen velem errõl. Fontos,
hogy egyáltalán nem azért, hogy aztán azt csinálja amit én szeretnék,
hanem azért, hogy tudjak alkalmazkodni hozzá. Ezt persze sose mondtam ki,
de a dolog mûködött és így úgy éreztem, hogy szeretek dolgozni ebben a
HÖK-ben.

Ezeket azért írtam most le, hogy mindenki számára világos legyen, Áron
megválasztása esetén nem sértõdésbõl, vagy hirtelen felindulásból mondok
le. Pláne nem azért, mert esetleg olyan irányba vinné el a HÖK-öt, ami
nekem nem tetszik (ez már csak azért is kizárt, mert errõl az irányról nem
is tudok semmit). Az egyetlen ok, hogy nem kívánok olyan elnök alatt
dolgozni, aki számára a véleménye annyira sem fontos, hogy meghallgassa,
ilyenformán nyílván akadályoznám tervei megvalósításában melyre a
közgyûléstõl felhatalmazást kapott.

Gönci Balázs

U.i.: A levéllel egyáltalán nem kívánom befolyásolni Áron megválasztását,
arra sokkal inkább lesz lehetõségem hozzászólásaimmal. A cél kizárólag az
volt, hogy egyértelmûvé tegyem esetleges késõbbi döntésem okait mindenki
számára.