[Kepviselok] beszámoló

Vizeli Andras vizi at ttkhok.elte.hu
2006. Jún. 29., Cs, 08:36:03 CEST

Kedves Képviselők!

Elnézést a késői beszámolóért, de a tanulmányaim lefoglalták az összes
időmet, így csak most tudok nekiállni levésni röpke nyolc hónap
történéseit egy dió héjában.

Nyár

Nyáron megválasztásom után az EHÖK vezetőképzőben ismerkedtem csöppet más
karok talán megfelelő embereivel, érdekes volt, másoknak is ajánlom, hogy
tájékozódjon, máshol hogyan mennek a dolgok, és milyen más meglátások
vannak.
A Gólyanyúz elkészítése gördülékenyen ment, Szász Andrej által előre
elkészített, az A4-es sablon A5-ösre kicsinyített másával, Balás Márk és
Sági Orsolya hathatós segítségével. A cikkek persze változó minőségűek
voltak, talán érdemes lenne elgondolkodni, hogy ne az adott szakterület
tisztségviselője írja az okosságot, hanem valaki újságírásban járatosabb
személy, illetve nem ártana előre meggondolni, mit és milyen formában
szeretnénk a gólyák tudomására hozni.
Ezen kívül személyesen megkerestem mindenkit, aki kapcsolatba került a
Nyúzzal annyira, hogy szerepelt a levelező listán, és egy új levelező
listát hoz(at)tam létre, immár a TTK HÖK szerverén. Ja, és végre egy
foszerkeszto azonosítót is csináltattam, mert egyedül ehhez a poszthoz nem
létezett állandó azonosító.

Első félév

Azt kell mondanom, hogy egyáltalán nem voltam felkészülve arra, ami várt
rám, és az én hozzáállásommal is voltak problémák. Már a harmadik héten
komolyan fontolgattam a lemondást, annyira elegem volt a stresszből, és
hogy mindenki tőlem várja a megváltást. Utólag úgy látom, egy határozott
fellépés nem ártott volna, már az elején be kellett volna vállalni
konfliktusokat, hogy azok később ne okozzanak gondot.
A félév mindenesetre szépen elment, sok segítséget vettem igénybe, külön
köszönet illeti megintcsak Balás Márkot, és Sági Orsolyát, akik sokszor
helyettesítettek hétvégéken. Akkor örültem, hogy leveszik a felelősséget
kicsit megroggyant vállaimról, de most már tudom, hogy ez is hiba volt.
Sokkal több időmet és energiámat kellett volna arra áldozni, hogy ott
legyek, felügyeljek, beleszóljak, hogy az én szájízem szerint menjenek a
dolgok.

Második félév (eleje)

A krónikus cikkíróhiány kezelésére kitaláltam, hogy csináljunk cikkíró
tanfolyamot. Már a vizsgaidőszakban elkezdtük szervezni Balás Márkkal és
Sági Orsolyával hármasban, és elég szépen végig is rágtuk a dolgokat. Az
első repedések a falon akkor keletkeztek, amikor Márk mint ELTE Online
szeretett volna részt venni a projektben, és én naivan azt gondoltam, hogy
tök mindegy, hogy odaírjuk, hogy ELTE Online, attól még ugyanaz marad, én
cikkírókat szerettem volna, nem érdekelt, mert nem is gondoltam, hogy
ennek lehetnek következményei.
A harmadik heti szerkesztésben súlyos hibát vétettem, az olvasószerkesztők
véleményére hallgatva kihúztuk Márk egyik cikkét, és erről őt nem
tájékoztattuk, így este jogosan ugrott a torkomnak, és világos, részletes
indoklást kért, különben nem dolgozik többet a Tétékás Nyúznak. Akkor
határoztam el, hogy lemondok véglegesen, hiszen akaratlanul, de olyan
alapvető hibákat követek el, amit kis túlzással megbocsáthatatlannak is
nevezhetnénk. Persze más dolgok is közrejátszottak, mint ahogy a
lemondásomban is írtam, pl. a tanulmányaimmal se álltam fényesen.
Következő hétfőn aztán volt pár kellemetlen beszélgetésem, de közeledett a
cikkíró tanfolyam, ekkor úgy gondoltam, hogy azt nyilván végigcsinálom,
hiszen gondoltam, hogy nem vagyok főszerkesztő, attól nem értek kevésbé a
cikkíráshoz. Sajnos Márk egyértelmű választás elé állított, ha lemondok a
főszekesztőségről, akkor mondjak le a tanfolyamról is, így a tanfolyamról
már nem tudok beszámolni.
A következő hónapokban, ahol tudtam segítettem, továbbra is írtam
cikkeket, egyszer még vezetőszerkesztést is vállaltam, amikor senki más
nem akadt, aki elvégezhette volna ezt a munkát.

Üdvözlettel:

Vizeli András