[Kepviselok] Re: [szmsz] szövegszerű szmsz javaslatok

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2006. Nov. 9., Cs, 00:36:50 CET

meszi at ttkhok.elte.hu írta:
> Tisztelt mindnyájan!
>
> Szeretnék néhány szövegszerű javaslatot tenni a készülő új szmsz-szel
> kapcsolatban.
>
> 31.Az elnök munkáját az elnökhelyettesek segítik. Az elnökhelyettesek
> részt vesznek az önkormányzat irányításában, a döntéshozatalban, az
> önkormányzati képviselet koordinálásában, az elnök távollétében
> helyetesÍtik az elnököt, a kari és önkormányzati fórumokon.

Sziasztok!
Ennek pontosan mi az értelme? Milyen konkrét esetekben fordulhat elő az,
hogy ez a bővítés kell?

Mert egyelőre nem látom, hogy milyen olyan fórum van, ahol ez
előfordulhat, hogy le kell, hogy írva legyen, hogy az elnökhelyettes
helyettesíti az elnököt.
> Mellékletek:
> választás menete:
> 6.	A szavazás a szavazási bizottság által elkészített szavazólapokon
> történik. A szavazólapokon fel kell tüntetni az adott szakterületi csoport
> nevét, a szakterületi csoporthoz tartozó jelöltek nevét és szakját
> betűrendben, illetve igazolványkép méretű fotóját és lehetővé kell tenni,
> hogy a szavazók a támogatni kívánt ? maximum öt, doktoranduszok esetén
> maximum három ? jelöltet egyértelműen megjelölhessék.

Igazából ennek a módosításnak örülök, az a kérdés, hogy technikailag
megvalósítható-e? Most is nagyon sok papír megy el a szavazásra. És nem
látom, hogy a mostani tizenakárhány matekos jelölt hogy fér ki majd egy
a4-es lapra.
> a küldöttgyűlés ügyrendeje:
> A levezető elnök
> 14.	Az ülés levezető elnöke az önkormányzat elnöke,elnökhelyettese vagy az
> általa felkért személy.
>
> a választmány ügyrendje:
> Az ülés levezetése
> 12.	A napirendi pontok tárgyalását az önkormányzat elnöke,elnökhelyettese
> vagy az általa felkért személy irányítja.

Szerintem erre így konkrétan nincs szükség, mert az általa felkért
személyben úgyis benne van az elnökhelyettes is.

> 51.	A delegáltaknak kötelességük az adott testület ülésein rendszeresen
> megjelenni valamint Küldöttgyűlési vagy Választmányi határozat esetén
> frakció szavazással képviselni az önkormányzat érdekeit illetve az
> ülésekről az önkormányzatot rendszeresen tájékoztatni.

A frakciószavazást semmiképpen nem támogatom. A TTK HÖK mindíg híres
volt arról, hogy sosem volt megbeszélt frakciószavazás, mindenki úgy
döntött, ahogyan gondolta. Én személy szerint most is úgy vagyok, hogy
ne legyen sose megmondva, hogy így és így _kell_ szavaznom. Ha tényleg
az önkormányzatot képviselem, akkor úgyis úgy fogok szavazni, ahogyan
_kell_.

Palkó Tamás