Re: [Kepviselok] Vélemény

ELTE TTK HOK Tetekas Nyuz Foszerkeszto foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2006. Nov. 16., Cs, 17:50:18 CET

Hali!

Én pedig ötöst kaptam a töri érettségin, méghozzá a II. világháború utáni
magyarországi konszolidáció tételre (nem a római birodalom bukására vagy a
mohácsi vészre!). Nem tudom, irodalomból hányast kaptál, mert én abból is
ötöst, és bár ezt nem az "Egri csillagokra", hanem Jókai "Az aranyember"
és Tolsztoj "Feltámadás" című műveinek ismeretéért, annyit azért mégis
tudok, mit jelentett a töröknél a szabad elvonulás.

Az általad említett szabad elvonulás esetén pedig következő alkalommal már
nem lesz ütőképes hadsereg, hiszen bár a katonák élete lehet, hogy
megmarad, de a nép élelme, vagyona, reménye, jövője mind a szultán
kincstárába vándorol.

Üdv: Balázs

ps.: Én inkább érzem magam Szondi egyik apródjának, és nem fogok Alinak
dalolni!

--

Karcsai Balazs
Tetekas Nyuz, foszerkeszto