[Kepviselok] vélemény

ELTE TTK HOK Tetekas Nyuz Foszerkeszto foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2006. Nov. 23., Cs, 15:12:07 CET

Sziasztok!

Eddig nem akartam hozzászólni a témához, de úgy látom, muszáj. Először is
szeretném leszögezni, hogy a szerkesztőségi levelezőlista csak az újsággal
és a szerkesztőséggel kapcsolatos témáknak a fóruma. Annak, hogy a
hallgatói önkormányzat képviselői és tisztségviselői mit gondolnak egyes
tisztségviselők (pl. tanulmányi elnökhelyettes, szociális elnökhelyettes,
főszerkesztő) munkájáról, nem itt van a helye. Erre való a képviselők
levelezőlistája, ha problémám van a szociális elnökhelyettes vagy a
tanulmányi elnökhelyettes munkájával, én sem küldöm ki a leveleimet a KÖB
és a TCS tagjainak. Ha bajom van valamelyik szakterületi koordinátorral,
az ezt boncolgató levelemet nem küldöm ki a szakterületi évfolyamlistákra.
Remélem értitek, miről beszélek.

Elkerülhetetlen, hogy reagáljak a Kései ébredés című cikket ért
kritikákra. A Szandra és Timi által kritizált szövegrészlet így nézett ki
az eredeti, cenzúrázatlan változatban:

"Ekkor kezdődött a kabaréműsor. Sági Orsolya HÖK-elnök és Fazekas Tímea
tanulmányi elnökhelyettes az ülés előtt megegyezett a kari vezetéssel,
hogy hatezer forintra mérséklik ezt az összeget, ezért el kellett játszani
a kari tanácson, hogy a HÖK ötezer forintot javasol, amelyet persze az
oktatók majd nem fogadnak el, de különleges kegyként majd belemennek a
hatezerbe. Így is történt, bár a hiányos - vagy inkább nem létező -
kommunikáció következtében a hallgatók össze-vissza szavaztak a javaslatok
között, nevetségessé téve az Önkormányzatot. A teljes szabályzatra
ismételten egyetlenegy hallgató szavazott csak nemmel."

A levél előzményeiben leírtak alapján mégis ez tűnik a valósághoz
legközelebb állónak, Orsi mégsem engedte, hogy ez megjelenjen. Pedig részt
vettem azon a bizonyos kari tanácson, amelyiken ez megtörtént, és akkor
még így mesélték a dolgot, illetve így is éltem meg személyesen. Orsi azt
mondta később, mielőtt az átírt cikk megjelenhetett volna, hogy ha tudni
akarom az igazságot, kérdezzem meg Szandrát. Ez megtörtént, ez alapján
jelent meg az átírt cikk, és a Szandra és Timi által kritizált részlet:

"Seres Alexandra szociális és Fazekas Tímea tanulmányi elnökhelyettes az
ülés előtt megegyezett a kari vezetéssel, hogy mérséklik ezt az összeget.
A TTK HÖK ötezer forintot javasolt - bár ez sem jelentett volna érdemi
változást az ügyben -, ám a kari tanács végül egy hatezer forintos
javaslatot tartott támogathatónak. A hiányos - vagy inkább nem létező -
kommunikáció következtében a hallgatók össze-vissza szavaztak a javaslatok
között, nevetségessé téve az önkormányzatot. A teljes szabályzatra
ismételten egyetlenegy hallgató szavazott csak nemmel."

Véleményem szerint amit a cikk állít, az elmondottak alapján semmiképpen
nem valótlan, pláne nem pejoratív az érintettekre nézve. Szandra azt
kritizálta, hogy neki valójában semmi köze az egészhez, ezügyben Orsival
kéne elbeszélgetnie. Az az állítás, hogy kiemelem magam, hogy egyedüliként
nemmel szavaztam, nem igaz, soha egyetlen szóval sem mondtam a Nyúzban,
hogy ez a nem szavazat tőlem származott volna. Annak, hogy én nem
szólaltam fel a kari tanácson, úgy érzem, semmi köze a
főszerkesztőségemhez és az újsághoz, így teljesen fölösleges a
szerkesztőségi levelezőlistán vitatkozni erről.

A beszámoló írásosságával kapcsolatban megkérdeztem mind Orsit, mind Timit
- nekik kellett még beszámolniuk rajtam kívül a keddi választmányon -,
hogy ezt írásban kell-e megtennünk. Mindketten azt mondták, hogy
természetesen írásban, ráadásul kedd este hat óráig amúgy is ki kéne
küldeni a beszámolót a jövőheti küldöttgyűlés miatt. Mindezek ellenére
egyedül én küldtem ki írásos beszámolót, igaz, hogy mindezt félórával a
választmányi ülés előtt, de én legalább megtettem. Orsi és Timi azóta sem,
pedig a küldöttgyűlés miatt is ki kellett volna már küldeniük kedd estig.

Ennyi a reagálás. Remélem, a továbbiakban nem kell ilyenekkel foglalkoznom
a szerkesztőségi levelezőlistán!

Üdv: Balázs

--

Karcsai Balazs