[Kepviselok] vélemény

Tanulmányi Elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2006. Nov. 22., Sze, 23:55:01 CET

Sziasztok!

Mivel az alábbi levélben több helyen is megszólíttattak, úgy gondolom,
leírom dióhéjban a véleményemet.

> A mai Nyúzban ismét pontatlanság jelenik meg a Kései ébredés cikkben.
Akkor már csak azt nem értem, hogy a főszerkesztő minek telefonál és
kérdezi meg, hogy mi történt, ha nem is úgy írja le?

Nemcsak egy pontatlanság jelent meg. Tanulmányi eh. szempontból szakmai
tévedésekkel van tele. Megkímélném eme sorok olvasóit a tételes
felsorolástól, a leírtakkal kapcsolatban a cikk írójával személyesen
szeretném megosztani a véleményem. Remélem ez így elég korrekt.

> Amikor visszaértem Timi mondta, hogy
> beszélt a dékánhelyettessel, elmondta, hogy mit (amit 2 nappal később
kicsit másképpen mesélt- legalábbis nekem így tűnt). Akkor kérdezték, hogy
> mi legyen, mit javasoljunk.

Annyit mondott a Tasnádi, hogy szerinte a 6000-et el fogja fogadni, ha
beterjeszti valaki. Beterjesztettünk alacsonyabb összeget is, és az nem
ment át a Kari Tanácson. Részemről azért szavaztam meg a 6000-et, mert ha
az a javaslat sem megy át, akkor a 8000 marad. Kevés csökkenés, elismerem.
Az eddigi eredményeket is  csak általában apránként sikerült elérni,
elérnem.

> Hozzáteszem, megint kiemelted magad, hogy te nemmel szavaztál. De jó és
elértél vele valamit?  Én tartózkodtam a szavazásnál, el is mondom miért.
> Én is soknak találtam ezt még, de úgy gondolom, hogy jobb, hogy
kevesebb.

Azzal, hogy nemmel szavaztál, szerintem még nem értél el semmit.
Legfeljebb
elbüszkélkedhetsz ezzel. Magam is gondolkoztam a tartózkodáson, végül
döntöttem, és igennel szavaztam a 6000-re. Azóta rengetegszer átgondoltam
már ezt a szituációt. Hiába. A múlton már biztos nem tudok változtatni, a
jövőt viszont tudom befolyásolni. Szerintem ez nagyon fontos.
Fontosabb.

> Kérdésem, Te tettél Kari Tanácson bármilyen javaslatot? Felszólaltál?
NEM!!!! Most meg azt látom a cikkben:
> Seres Alexandra szociális és Fazekas Tímea tanulmányi elnökhelyettes az
ülés előtt megegyezett  kari vezetéssel, hogy mérséklik ezt az
> összeget...

A mérséklést már a kari tanács előtti hetekben, több alkalommal
hangsúlyoztuk, újra meg újra felvetettük. Tasnádi tanár úr pedig
hajthatatlannak bizonyult. Azt mondta, hogy majd meglátjuk Kari Tanácson.
Addig a HKR ügyében nem volt ilyenre példa, addig minden kérdésben
sikerült közös álláspontot kialakítani. Sok egyeztetés kellett hozzá, de
meglett minden esetben az eredménye. Ez kivétel.

> A HKR kapcsán szerintem vezetőképzőn elég szó esett.

A vezetőképzőn tartott előadásaimban igyekeztem átfogó képet adni akár a
teljesen új képviselőknek is. Persze a NYúz első száma óta tudjuk, hogy
ezek az előadások unalmasak voltak. :(
Talál ha a HKR-t énekelve adom elő valami ütősebb zenére, akkor lehetett
volna izgalmasabb is, de ezt nem tartottam volna szerencsésnek. Gondolom
érthető.

> Nem hiszem, hogy 3 tisztségviselő, aki többnyire jelen van választmányon
és tudja, hogy napirenden van a  beszámolóik és a napirendekhez ugye
előterjesztések is tartoznak, nem küldenek írásos beszámolót! Még hétfőn
kérdezte Balázs, hogy írni kell vagy elég a választmányon elmondani. Timi
> mondta, hogy írásban kell. Tehát tudták, akkor miért nem írtak?

Meg akartam írni. Viszont döntenem kellett a tisztségviselőségemből adódó
kötelezettségem, és a tanulmányi kötelezettségem között. Az őszi szünet
után héten 4 napot nem tudtam a tanulmányaimmal és a hökkel tölteni.
Tényleg el vagyok maradva. Minden erőmmel azon vagyok, hogy ezt az egy
hetes lemaradást pótoljam. A beszámolómat a jelen sorok írásakor sem
készítettem még el. Ha valaki csak ezért nem fogadja majd el, nyilván
megbarátkozom a helyzettel. Más választásom úgy sincs.

> Bocsánat azoktól, akik megint azt mondják magukban, hogy már megint egy
ilyen levél került a listára. Én eddig nem írtam, de most már nekem is
elegem van!

Azt gondolom, hogy pontosan az ilyen helyzetek megvitatására használnunk
kell ezt a listát. Attól, hogy nem beszélünk a felmerülő problémákról,
azok még nem oldódnak meg. Sőt, inkább elmérgesednek. Ez közvetettel a
TTK-s hallgatóknak rossz.

Szeintem elég sok mindent tisztáznunk kellene végre.

Fogalmam sincs, hogyan fejezzem be ezt a levelet, így hát marad egy
félmegoldás:

Idézek egy Választmányon kb 22 órával ezelőtt elhangzott mondatot:

"Az egységet kovácsolni kell, nem láncra verni."

Megj: A gépelési hibákért elnézést kérek.

                Fazekas Tímea
                ELTE TTK HÖK
          tanulmányi elnökhelyettes
             taneh at ttkhok.elte.hu