[Kepviselok] választás - alapszabály módosítási javaslat

ELTE TTK HA Elnok alapelnok at ttkhok.elte.hu
2006. Nov. 25., Szo, 21:55:53 CET

A javaslat nekem alaptvetõen tetszik, egy érdemi és néhány technikai
módosítási javaslatom lenne a módosításhoz.

Érdemi: Ha vhol a fix helyekre sem kerül ember, akkor az ne kerüljön be a
közösbe, hanem maradjon betöltetlen.

Indok:
1. Legalább az alaphelyek betöltésének felelõssége meglegyen. Ez persze
csak pszichológia, hiszen amúgy is meglehet, de én erõsebbnek érezném
magamra nézve, ha tudom, hogy máshonnan ezt nem lehet pótolni.

2. Ha ezt megengedjük, akkor egy aktív szakterület a kelleténél jobban is
képviselve lesz, hiszen a helyeket jó eséllyel õ kapja meg. Az, hogy egyes
területeken ezt a csökkentet létszámot ne töltsék be (hiszen ahol ez
eddig gond volt, ott most jelentõsen csökkent a helyek száma) extrém
helyzetnek kell elõállnia és egy ilyen extrém helyzetben már erõsebb
szempontnak érzem az egyensúlyok legalább minimális megtartását, mint azt
hogy minden hely be legyen töltve. (Pl.: Már a jelenlegi rendszerben is
esély van arra, hogy a helyek fele egy szakterülethez tartozzon, ezzel ezt
az esélyt növeljük.)

Technikai javaslatok:
1. A környezettanos hallgatók felvételi száma jelentõsen nagyobb mint a
kilépõ hallgatóké. Mivel a tendencia tudtommal nagyon jól kiszámítható,
így már most szerencsésebb lenne ha a fizikus szakterülettel lenne egy
szinten a képviselõi létszámuk.

2. Nincs. Amikor elkezdtem írni a levelet még volt. Remélem kgy-ig eszembe
jut.

Balázs