[Kepviselok] tegnapi megbeszélés

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 3., K, 15:48:30 CEST

> Innen már egyszerű volt az, hogy a választásokon hogyan is alakuljanak
> a számok. Az eddigi választási rendszert kicsit meg kellene
> változtatni: minden szakterületről 5 (!) képviselő kerülhetne be
> (6*5=30) és a maradék tíz helyet pedig a már megszokott módon
> (részvételi arány) osztanánk szét. Nem tartottuk jónak azt, hogy
> tovább emeljük a képviselők számát, hiszen akkor már szinte
> kezelhetetlenül sok képviselőnk lenne (és nem mellesleg: a hallgatói
> létszámunk nem növekszik!).
> A kétszakos tanárokat matekról és biológiáról átraknánk a másik
> [...]
Sziasztok!

Azt javaslom, hogy a 10 kioszthatót növeljük 12-re, hogy minden egyes
szakterületnek legyen esélye 2 plusz képviselőt delegálni. A választmány
létszámára pedig a következő igaz jelenleg:

"A választmány szavazati jogú tagjai az elnök, az elnökhelyettesek,
valamint a Küldöttgyűlés által választott további tagok. A további tagok
száma eggyel több, mint az elnökségi tagok száma, de minimum a
szakterületek számával megegyező. Amennyiben így a választmány páros
számú szavazati jogú tagból áll, a Küldöttgyűlés még egy további tagot
választ. A választmány Küldöttgyűlés által választott tagjai az
önkormányzat tagjai közül kerülnek ki." Tehát ha marad a szabály, akkor
11 tagúnak kell lennie a választmánynak. És szerintem maradjon a
szabályozás, hiszen pont azért fogalmaztunk így, hogy ne legyen páros
számú tagja.

Továbbá javaslom, hogy amíg pontos számok nincsenek, addig a
küldöttgyűlésen ne essen szó az alapszabály ilyen irányú módosításáról.
Hozzávetőleges számokról ne döntsünk.