[Kepviselok] KGY-s kérdöívek eredménye

ELTE TTK HOK Kommunikacios Biztos kombiz at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 12., Cs, 19:24:57 CEST

Sziasztok,

Az alábbiakban olvashatjátok a keddi küldöttgyülésen kiosztott kérdöívek
értékelését.

Összesen 30 kérdöív került vissza.

A höközés idejének a következöket jelöltétek meg:
 	- 13 : Pár hónapja
 	-  4 : 1-2 éve
 	- 12 : régóta
egy ember nem tudta meghatározni.

A képviselölistát a jelentös többség naponta többször olvassa (19),
további 3-an hetente olvassák, a többiek 1-3 naponta (illetve egy valaki
azt írta be, hogy ritkán). Ez azt is jelenti, hogy a levelezölista
továbbra is alkalmas eszköz az aktuális információk terjesztésre.

Ami a rövidítéseket illeti:

Az EHÖK (Egyetemi Hallgatói Önkormányzat), HKR (Hallgatói
Követelményrendszer) és a KT (Kari Tanács) gyakorlatilag mindenki elött
ismert volt, ezekben nem hibázott senki.

Az OHÜB (Oktatásszervezési és Hallgatói Ügyek Bizottsága) neve senkinek
sem volt feloldható, de 4-en a majdnem jó Oktatási és Hallgatói Ügyek
Bizottságát írták, a napi szóhasználatban ez is elfogadható.

Az EKIF (Egységes Kollégiumi Információs és Felvételi Rendszer) helyes
feloldása 2 embernek sikerült, meglepö módon egy régi ember mellett egy új
képviselö volt a másik. (de ha valaki már felvételizett kollégiumba, akkor
fent pont ez látható: http://kollegium.elte.hu)

A nagy többség jól érzi magát hökösként, egyetlen ember jelölte meg a
"Határozottan nem"-et csak. A hasznosság érzése még ennél is pozítivabb
valamennyivel. A küldöttek - 2 ember kivételével - inkább tartják a
kapcsolatot a hallgatókkal, habár ennél valamivel rosszabb eredménnyel
tudják képviselni a hallgatókkal (itt a különbség a most kezdö és a
rendszerben lévö küldöttek között szignifikáns, több mint egy fél
kategória eltérés volt, a régebbiek úgy érzik ezt inkább el tudják látni).

A több feladat felvállalásában egyértelmüen kimutatható az itt töltött
évek számával arányosan összefüggö csökkenés, míg a most kezdök inkább
szeretnének többet foglalkozni a HÖK-kel, addig a régóta itt lévök inkább
nem szeretnének több idöt itt tölteni.

Ami az irásos véleményeket illeti, végül 5en éltek ezzel a lehetöséggel,
ebböl négyen a nagyon régiek közül kerültek ki, míg egy a most kezdök
közül. Néhány jellemzö mondatot idéznék, mivel ezek anonímak maradnak,
így azt hiszem senki személyi dolgait nem sértem meg (kivágott részeket
[...] jelzi):

"
Az elmúlt nagyjából négy évben sokat változott önkormányzatunk. Ez persze
természetes folyamat, amit ennyi idö után (itt eltöltött idö) szükségesnek
is látok, ám amerre az elmúlt 1 évben fordultunk (sajnos), nem tetszik.
Kezdetben amikor még képviselö sem voltam, [...] azért
jártunk be, mert jó volt a hangulat, persze valamilyen munkát mindig a
nyakunkba varrtak :)!
Ma, ha belépek, nem érzem jobban magam, mint bármelyik másik irodában (ez
ellen próbálok is tenni!!! [...]). Nem tartom szerencsésnek,
hogy mindenki úgy gondol az irodára és a HÖK-re, mint egy munkahelyre. Ezt
már a hallgatók is így gondolják. Ez azt eredményezi, hogy magunk közt
eluralkodik a fönök - beosztott viszony - stílusban is -, a hallgatók
pedig mint egy szolgáltató multicég, utolsó beosztottjaira néznek ránk.
"

"
A következö kérdöíven szívesen látnék a szervezet müködésére vonatkozó
konkrétabb kérdéseket (pl. információáramlás, tisztségviselök funkciója,
szerepvállalás lehetösége, hiányosságok, stb.). Ettöl függetlenül jó
ötletnek tartom, hogy rendszeresen készüljenek ilyen felmérések.
"

"
1)hez: minden, az ELTE TTK-ra beiratkozott hallgató tagja a HÖK-nek.
Kicsit elgondolkoztam a kérdés értelmezésekor.
"

"
A legnagyobb problémának én azt találom, hogy nincs utánpótlásképzés. Mi
lesz jövöre? Söt, mi lesz a 2. félévben? A HÖK-ben a munka 1-2 max 3-4
emberen nyugszik.
"

"
Plusz még az is, hogy jó hogy ez egy baráti társaság jól érezzük magunkat
együtt, de ez egy munkahely. A döntéseinket nem így kellene hozni, hogy
kivel söröztem egy jót, hanem fel kellene készülni az ülésekre.
"

------------------------------------

Végezetére pár megjegyzés (aki magára ismer, az úgy is tudja):

1. Én is szeretlek benneteket!
2. Nemcsak a 9-es, hanem a 3-as pont sem volt kérdésként megfogalmazva,
söt sehol sem írtam, hogy csak kérdések szerepelnek a lapon. (De lehet,
hogy a kérdöív szó tévesztett meg. A kérdöíveken nem csak kérdések szoktak
szerepelni).
3. Senki írását nem ismerem fel, mert nem ez volt a cél. A DNS minta
tökéletesen megteszi :)
4. Köszönöm szépen a segíséget Yetinek, aki a feldolgozást végezte.

Szép napot,

     Polgár Péter Balázs
     ELTE TTK HÖK
     Kommunikációs biztos