[Kepviselok] "Re: " Agyam

Szenes Aron aeron at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 18., Sze, 10:56:31 CEST

Kedves Pepe,
röviden szeretnék reagálni.

ad1
Örülök, hogy te is elismered, hogy indokolt lett volna a pont levétele.
Szerintem a demokráciát a jelenlegi látszat-szabályrendszer csúfolja
meg, nem én. Amikor nem vitázhatunk a főszerkesztő beszámoltatásánál,
mert az "nem ez a napirendi pont". Nem vagyok tisztában úgy látszik
ezekkel a fogalmakkal, hogy mi ügyrendi, és mi nem, nem is érdekel, csak
az, hogy a vita konstruktívan előre haladjon. Emlékeztetlek arra, hogy
megkérdeztem a főszerkesztőt, hogy szerinte indokolt-e ezeket az elveket
írásban rögzíteni, válasza az volt, hogy nem. Úgy gondolom, ha le akarok
vetetni egy napirendi pontot, akkor azt indokolnom kell. A fenti két
szempont, az, hogy a főszerkesztő beszámoltatásánál sikerült
"belecsempésznünk" - az elnök akarat ellenére - a nyúzos vitát is, és
az, hogy a főszerkesztő szerint sem volt ennek sok értelme, valamint a
már meglévő választmányi határozat nem indokolta, hogy erről tovább
tárgyaljunk.

ad2
Tévedsz. Fogd vissza magad. Tettem már írásbeli előterjesztést, tavaly a
költségvetés alakításakor. Nem kis változásokat javasoltam. Előtte
többször részletes elszámolásra szólítottam föl az elnököt. Amit
egyébként csak már most, gazdasági biztosként tett meg. Ennek örülök. Az
írásbeli előterjesztésem, ha jól emlékszem legalább két közgyűlésen nem
lett érdemben tárgyalva, egyszer le is vetette az elnök (Papp Gabriella)
és a közgyűlés a napirendről, mert már fáradtak voltak. Megnézheted az
emlékeztetőt, szóvá is tettem. De az agyamat nem emlegettem miatta.
Elmondtam, hogy a felterjesztés miért marhaság. Nem ragozom tovább. De
meg fogsz lepődni: tisztában vagyok azzal, hogy a véleményem egy, a
szavazatom egy. Nem tudom, hogyan veszed ide a demokráciát, nem látom az
ok-okozati összefüggést a kettő közt.
Veled nem hogy túl nagy gondom nem volt, sőt, az eddigi közös
vezetőképzőkön meg voltam elégedve a munkáddal. De egyből sikerült
megutáltatni magad, amikor családi vállalkozásban beindítottad a
kommunikációs biztosi posztot, mondvacsinált indokokkal,
látszatérvekkel. Nehéze elválasztani azokat a posztokat, amelyek
létrehozása valóban indokolt azoktól, amiket de novo, valós igény és
kapacitás nélkül tudunk kreálni. Jöttél Te, kellett neked valami
feladat, ahol lefoglalod magad, és hozzád ez állt a legközelebb. A
gazdasági biztos posztja indokolt volt, vitázott róla a közgyűlés. Téged
egy választmány mondhatni pár perc alatt "lezavart". Lehet, hogy nem
haszontalan egy kommunikációs biztos. De miért nincs tudományos biztos,
vagy egyetem- és karközi kapcsolatokért felelős biztos? És még
sorolhatnám. Az előbbieket sokkal inkább fontosabbnak tartom annál a
"munkánál", amit most te végzel.
Elgondolkozol, hol van akkor a demokrácia, amikor egy
összeférhetetlenség lép föl? Szégyelld magad.
Egészen pontosan nem pályázom arra, hogy szeressenek. Arra pályázom,
hogy a véleményemet és az engem támogatók akaratát érvényesítsem. Ha egy
olyan melléktermék keletkezik, hogy Te megutálsz, az másodlagos kérdés.

ad3
Pontosan azért akartam levetetni, mert érdekelt a kérdés. Ha nem tűnt
volna föl, részt vettem a főszerkesztő beszámoltatásának vitájában.
Yetinek próbáltam mondani, amikor felhívott, jövök-e küldöttgyűlésre,
hogy kb 8-ig tudok maradni, de nem akartam kimentést kérni. Ehhez képes
jóval kilenc után mentem el. Ez volt az első eset a két év alatt, hogy
elmentem, volt olyan közgyűlés, ahová kb. negyvenfookos lázzal mentem
el, hogy utána meghallgassam a határozatképtelenségét. Tehát engem ne
ossz. Blogban se. Pláne, ha te is elmész, mert "megy az utolsó busz".
Nincs szavazati jogod, igaz, de a Te napirendi pontodról van szó. Téged
se érdekel? Szégyelld magad.
Pontosan azért akartam levetetni, mert érdekelt a kérdés. Nem akartam,
igaz önző módon, hogy a távollétemben erről olyasmi szülessen, amiben
nem tudok részt venni. És fölösleges még a Balázst túráztatni, amikor
elsöprő többség fogadta el a beszámolóját. Róla szólt ez a téma.

ad4
Nem vagyok sem a drágád, sem a barátod. Nektek se.
Van egy bizonyos nyelvi igényesség, amit egy kommunikációs biztosnak
pláne sajátjának kell tudnia és éreznie. Kérlek nézd meg eddigi írásbeli
megnyilvánulásaimat. Állításoddal ellentétben léteznek. Helyesírási
hibát remélem egyáltalán, nyelvhelyességit talán elvétve találsz benne.
Érettségizett embereknél úgy gondolom, ez a minimum. (Sajnos a lista
hemzseg az elgépelt levelektől, de ez nem rád vonatkozik; bár mint
biztos, felszólíthatnád és figyelmeztethetnéd pár kommunikációs etikai
alapszabályra a levelezőket...)
A fogalmazás nyelvi módja, a nyelvhelyesség, a komolyságot, az
átgondoltságot tükrözi. Nézde meg a helyesírási szabályzatot. Ködös
emlékeim vannak nyelvtan óráról, amikor a téma-rémát tanultuk. Te vagy a
kommunikációs biztos, ezt Te tudod (tudod?). Hogyan építs föl egy
szöveget, egy-egy mondatot. Szégyelld magad.

ad5
Ha ezer százalékig biztos vagy, akkor ne tegyél olyan kitételt, hogy
"dehamégis".
Nem kell elhinned bemondásra, hogy elolvastam, de igen. A blogodat is
olvastam, olvasom. Meglepődnél mennyi időt rászánok az ilyen
kicsinyeskedő játszadozásokra, amit Te, Ti (drága barátaim), folytattok
velem, raboljátok az időmet. Azoknak a hallgatóknak az idejét, akiket én
képviselek, akik tanulnak, és nem blogoznak a hökszerveren. Senkit sem
érdekel egy ilyen megállapodás. Az olvasókat, a TTK-s hallgatókat nem.
Ez érdekelheti a mindenkori főszerkesztőt, a felelős szerkesztőt,
esetleg a küldöttgyűlést (az utóbbit láttuk, hogy mennyire). A
"laborpatkányokat", a TTK-s hallgatókat, akiket én képviselek az
érdekli, hogy mi van leírva az újságban. És hogyan. A végeredmény
érdekli őket, nem az, ami a háttérben folyik. A fantasztikus elvek,
amiket lefektettél jók, egyetértek vele, a főszerkesztő is egyetért, a
választmány is. Akkor fogjuk "holnap elfelejteni", ha el akarjuk
felejteni. Értsd gyakorló tanácsadóm, amit egy "laborpatkány" mondd: ami
nem konkrét, azt el lehet mosni, ha valaki el akarja mosni, az el is
mossa, ha jön egy másik főszerkesztő, másik felelős kiadó, más úton akar
járni, akkor azon is fog. És mi volt az eredmény? Gyártottál,
gyártottunk egy papírt, fontosnak érzed magad, fontosnak érezzük magunkat.
És még mindig a blogodat olvasom. Szégyelld magad.

ad6
A fenti pontban meg is válaszoltam. Az szabadítana fel erőforrásokat, ha
nem ilyesmiken túráztatnánk magunkat. A te agyad erőforrásait is másra
szabadíthatnád föl, nem arra, hogy rajtam idegeskedj.

ad7
Sok sikert a további munkádhoz.
A "félművelt emberek" nem rám vonatkozik, de attól a küldöttől, akire
gondoltál, én kérek a helyedben bocsánatot, és szégyellem magam.
Lehet, hogy ezt a bejegyzést csak a félnyilvánosság elé tártad, de most
"megemlékezem" róla a listán is. Egyébként mi kell a műveltséghez?
Érettségi, diploma, nyelvhelyességi tálentumok, mi? Nyilatkoztasd ki.
A "majd én megmutatom nektek, kis hülyék" hozzáállásod, úgy gondolom,
nem fogja a kommunikációt, és a céljaidat segíteni.
Sajnálkozol, hogy nem hívtak meg a választmányi hétvégére. Nem sértődtem
meg, ezt is rosszul tippelted. A pofátlanságon, ahogy engem kvázi a
hátam mögött leosztottál ebben a bejegyzésben, azon viszont igen. Még ha
nem is nevesítettél. Én viszont nevesítem magam:

Szenes Áron
félművelt laborpatkány
Name: agyam.txt