[Kepviselok] Módosítás indoklás
ELTE TTK HOK Kommunikacios Biztos
kombiz at ttkhok.elte.hu
2006. Sze. 24., V, 13:49:57 CEST
Sziasztok,
külön itt van az elözö levelemben küldött javaslat indoklását, mert hosszú
lesz, bár így remélhetöleg a Választmányra nem marad vitás kérdés. Elöször
néhány szót a célokról, aztán meg jónéhány szót a vitatható kérdésekröl.
Röviden:
Szeretném, ha a HÖK rengeteg fényképpel rendelkezne az általa támogatott
rendezvényekröl. Ennek szabályi megalapozása a javaslatom, hiszen így
elvileg nem nekünk kell folyton a képek után szaladgálni majd, hanem a
szervezök hozzák vissza nekünk.
Cél:
A hosszú távú cél, hogy egy olyan fényképtárral rendelkezzünk, ahol
egyrészröl a hallgatók is egy helyen, rendezetten megnézhetik a
rendezényeken készült fényképeket (amelyeken adott esetben maguk is részt
vettek), ne kelljen 1000 helyröl összeszedni azokat. Másrészröl a
kiadványaink, megjelenéseink (pl egy diavetítés az Education)
szempontjából is hasznos lenne, ha lenne egy nagy fényképtárunk, ahonnan
válogatni lehet.
A javaslat néhány részét szeretném kicsit magyarázni:
0. "beszámoló elfogadásának feltétele": ez egyben határidöt is jelent a
leadásra.
1. "rendezvény méretéhe arányos számú": ez nem jelent mást, minthogy egy 2
órás klubdélutánról úgy 40-50 kép a reális, míg egy gólyatáborrol 2000,
egy gólyabálról meg 500-600 (ezek becslések, alapvetöen én sokkaltöbb
képre számítok). Nem hiszem, hogy bármi konkrét értékhez meg kellene
határozni, hogy akkor most hova a mennyi, jól kell értenünk. Ha le
akarnánk korlátozni, hogy ennyi vagy annyi legyen, abból a késöbbiekben
csak vita fog származni (pl: 50 darab kellett volna, pedig csak 49-ük
van).
2. "nyomdai megjelenésre alkalmas": ez annyit jelent, hogy nem
mobiltelefonnal készült, 0,5 megapixeles képeket vagy 5 mp-nyi sötétséget
várok. Ez egy általános minöségi korlátot jelent csupán, az elözö ponthoz
hasonlóan jól kell érteni, felesleges fix korlátokat tennünk.
3. "rendelkezésére bocsájt": azt hiszem egyértelm., hogy cd/dvd, esetleg
egyben letölthetö zip merülhet fel. ebbe nem érthetö bele pl az internetre
feltöltött album (nem akarok képeket egyenként mentegetni).
4. "Önkormányzat kiadványaiban felhasználhat": jó lenne, ha nem csak
megnézésre kapnánk, hanem érdemben fel is rakhatnánk az internetre, vagy
rakhatunk a Nyúzba is, azaz ez jogot is ad nekünk (hogy ebböl ne legyenek
bonyodalmak). Itt jegyezném meg, hogy ez kizárólagosságot nem jelent,
tehát ha valaki nagyon ragaszkodik, hogy a saját vagy a rendezvény
honlapján is megjelenjenek a képek, az is oké, minket csak a saját
felhasználás érdekel.
Megjegyzések:
1. Szervezönek nincs fényképezögépe: azt hiszem a 10000Ftbe kerülö 3mp-s
gépek korában ez nem kifogás, de másrészröl a megállapodásban amúgy is
biztosítjuk a HÖK eszközeinek használatát, ebbe a HÖK fényképezögépe is
beletartozik. adott esetben még fényképészt is tudunk biztosítani
szerintem. ugyanez az indok állhat, ha valaki csak filmes géppel
rendelkezik (még scanner-ünk is van).
2. Megfelelö minöség/megfelelö mennyiség. Ezt elsö körben magamra vállalom
(mint kommunikációs biztos), hosszabb távon készítek majd útmutatót, amely
alapján majd más is átvállalhatja, habár egy éves müködés után ezt már
automatikusnak gondolom. Habár fentebb leírtam, szeretném hangsúlyozni,
hogy nem véletlen a konkrét számadatok hiánya, ha nagyon szükséges, akkor
szívesen fogalmazok meg ajánlásokat, de ennek lerögzítése hiba lenne. Ne
bürökratizáljuk túl magunkat, gondolom ezt a Választmány soraiban ülö,
kisebb rendezvények alkalmi vagy állandó szervezöinek is megfelel.
3. Felhasználás. már fentebb leírtam, az alapfelhasználás a honlapon
történö publikálás lesz. Ezt természetesen mindig megelözi majd egy
elözetes szürés, amely egyrészröl a minöségében gyengébb képeket hívatott
szanálni, másrészröl a nem publikálható témájúakat (gólyatáborban azért
akad majd ilyen). A publikálás technikai feltételei jelenleg alakulnak,
ezt az informatikussal közös készítem elö (a technikai részletekröl egy
késöbbi idöpontban szeretnék beszámolni, de elvileg egy mai igényeket
kielégitö fénykép-album rendszer áll elökészítés alatt). Ezt a szürést
egyenlöre én csinálnám, majd meglátjuk ezt hogyan lehet automatizálni
(hogy lássátok, milyen lenne egy végeredmény, nézzétek meg az idei matekos
gt-ben készült képek vállogatását: ttkhok.elte.hu/golyatabor). Ez
egyébként azt is jelenti, hogy a HÖK honlapján ezek a képek a továbbiakban
is elérhetöek lesznek, még akkor is, ha a cd meg elveszett közben.
4. Nem egy utolós szempont eme szabály betartásának a PR értéke is, az
egyszeri rendezvények 2-3 órája alatt megjelenö molinókkal szemben, így a
rendezvény hosszú távon is megmutatja, hogy a HÖK támogatta az adott
rendezvényt.
Összeségében remélem, hogy ezt a szabályt a szervezök nem további
korlátnak látják majd, hanem egy lehetöségnek arra, hogy az összes
szakos/tétékás fénykép egy helyen legyen elérhetö, rendezetten és
válogatottan, ez a hallgatóknak is jó lenne.
ha további kérdésetek van, írjatok, hívjatok, vagy gyertek be a hétföi
fogadó órámra.
Kérem támogassátok ezt a kezdeményezést.
Polgár Péter Balázs
ELTE TTK HÖK
Kommunikációs biztos
----------
e-mail: kombiz at ttkhok.elte.hu
mobile: +36306826459
blog : http://ttkhok.elte.hu/~kombiz
További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról