[Kepviselok] Módosítás indoklás

ELTE TTK HOK Kommunikacios Biztos kombiz at ttkhok.elte.hu
2006. Sze. 24., V, 13:49:57 CEST


Sziasztok,

külön itt van az elözö levelemben küldött javaslat indoklását, mert hosszú 
lesz, bár így remélhetöleg a Választmányra nem marad vitás kérdés. Elöször 
néhány szót a célokról, aztán meg jónéhány szót a vitatható kérdésekröl.

Röviden:
Szeretném, ha a HÖK rengeteg fényképpel rendelkezne az általa támogatott 
rendezvényekröl. Ennek szabályi megalapozása a javaslatom, hiszen így 
elvileg nem nekünk kell folyton a képek után szaladgálni majd, hanem a 
szervezök hozzák vissza nekünk.

Cél:
A hosszú távú cél, hogy egy olyan fényképtárral rendelkezzünk, ahol 
egyrészröl a hallgatók is egy helyen, rendezetten megnézhetik a 
rendezényeken készült fényképeket (amelyeken adott esetben maguk is részt 
vettek), ne kelljen 1000 helyröl összeszedni azokat. Másrészröl a 
kiadványaink, megjelenéseink (pl egy diavetítés az Education) 
szempontjából is hasznos lenne, ha lenne egy nagy fényképtárunk, ahonnan 
válogatni lehet.

A javaslat néhány részét szeretném kicsit magyarázni:
0. "beszámoló elfogadásának feltétele": ez egyben határidöt is jelent a 
leadásra.
1. "rendezvény méretéhe arányos számú": ez nem jelent mást, minthogy egy 2 
órás klubdélutánról úgy 40-50 kép a reális, míg egy gólyatáborrol 2000, 
egy gólyabálról meg 500-600 (ezek becslések, alapvetöen én sokkaltöbb 
képre számítok). Nem hiszem, hogy bármi konkrét értékhez meg kellene 
határozni, hogy akkor most hova a mennyi, jól kell értenünk. Ha le 
akarnánk korlátozni, hogy ennyi vagy annyi legyen, abból a késöbbiekben 
csak vita fog származni (pl: 50 darab kellett volna, pedig csak 49-ük 
van).
2. "nyomdai megjelenésre alkalmas": ez annyit jelent, hogy nem 
mobiltelefonnal készült, 0,5 megapixeles képeket vagy 5 mp-nyi sötétséget 
várok. Ez egy általános minöségi korlátot jelent csupán, az elözö ponthoz 
hasonlóan jól kell érteni, felesleges fix korlátokat tennünk.
3. "rendelkezésére bocsájt": azt hiszem egyértelm., hogy cd/dvd, esetleg 
egyben letölthetö zip merülhet fel. ebbe nem érthetö bele pl az internetre 
feltöltött album (nem akarok képeket egyenként mentegetni).
4. "Önkormányzat kiadványaiban felhasználhat": jó lenne, ha nem csak 
megnézésre kapnánk, hanem érdemben fel is rakhatnánk az internetre, vagy 
rakhatunk a Nyúzba is, azaz ez jogot is ad nekünk (hogy ebböl ne legyenek 
bonyodalmak). Itt jegyezném meg, hogy ez kizárólagosságot nem jelent, 
tehát ha valaki nagyon ragaszkodik, hogy a saját vagy a rendezvény 
honlapján is megjelenjenek a képek, az is oké, minket csak a saját 
felhasználás érdekel.

Megjegyzések:
1. Szervezönek nincs fényképezögépe: azt hiszem a 10000Ftbe kerülö 3mp-s 
gépek korában ez nem kifogás, de másrészröl a megállapodásban amúgy is 
biztosítjuk a HÖK eszközeinek használatát, ebbe a HÖK fényképezögépe is 
beletartozik. adott esetben még fényképészt is tudunk biztosítani 
szerintem. ugyanez az indok állhat, ha valaki csak filmes géppel 
rendelkezik (még scanner-ünk is van).
2. Megfelelö minöség/megfelelö mennyiség. Ezt elsö körben magamra vállalom 
(mint kommunikációs biztos), hosszabb távon készítek majd útmutatót, amely 
alapján majd más is átvállalhatja, habár egy éves müködés után ezt már 
automatikusnak gondolom. Habár fentebb leírtam, szeretném hangsúlyozni, 
hogy nem véletlen a konkrét számadatok hiánya, ha nagyon szükséges, akkor 
szívesen fogalmazok meg ajánlásokat, de ennek lerögzítése hiba lenne. Ne 
bürökratizáljuk túl magunkat, gondolom ezt a Választmány soraiban ülö, 
kisebb rendezvények alkalmi vagy állandó szervezöinek is megfelel.
3. Felhasználás. már fentebb leírtam, az alapfelhasználás a honlapon 
történö publikálás lesz. Ezt természetesen mindig megelözi majd egy 
elözetes szürés, amely egyrészröl a minöségében gyengébb képeket hívatott 
szanálni, másrészröl a nem publikálható témájúakat (gólyatáborban azért 
akad majd ilyen). A publikálás technikai feltételei jelenleg alakulnak, 
ezt az informatikussal közös készítem elö (a technikai részletekröl egy 
késöbbi idöpontban szeretnék beszámolni, de elvileg egy mai igényeket 
kielégitö fénykép-album rendszer áll elökészítés alatt). Ezt a szürést 
egyenlöre én csinálnám, majd meglátjuk ezt hogyan lehet automatizálni 
(hogy lássátok, milyen lenne egy végeredmény, nézzétek meg az idei matekos 
gt-ben készült képek vállogatását: ttkhok.elte.hu/golyatabor). Ez 
egyébként azt is jelenti, hogy a HÖK honlapján ezek a képek a továbbiakban 
is elérhetöek lesznek, még akkor is, ha a cd meg elveszett közben.
4. Nem egy utolós szempont eme szabály betartásának a PR értéke is, az 
egyszeri rendezvények 2-3 órája alatt megjelenö molinókkal szemben, így a 
rendezvény hosszú távon is megmutatja, hogy a HÖK támogatta az adott 
rendezvényt.

Összeségében remélem, hogy ezt a szabályt a szervezök nem további 
korlátnak látják majd, hanem egy lehetöségnek arra, hogy az összes 
szakos/tétékás fénykép egy helyen legyen elérhetö, rendezetten és 
válogatottan, ez a hallgatóknak is jó lenne.

ha további kérdésetek van, írjatok, hívjatok, vagy gyertek be a hétföi 
fogadó órámra.

Kérem támogassátok ezt a kezdeményezést.

     Polgár Péter Balázs
     ELTE TTK HÖK
     Kommunikációs biztos

----------
e-mail: kombiz at ttkhok.elte.hu
mobile: +36306826459
blog  : http://ttkhok.elte.hu/~kombiz


További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról