[Kepviselok] szakok szakterületenkénti felosztása - vál. előterj.

ELTE TTK HÖK elnök elnok at ttkhok.elte.hu
2006. Sze. 24., V, 15:38:05 CEST


Kedves Képviselők!
A záró küldöttgyűlésen is felmerült az igény arra, hogy az 
alapszabályunkat módosítsuk, mégpedig a szakok szakterületenkénti 
felbontásának tekintetében. Általában a választások körül szokott ez a 
téma előkerülni, de akkor (legalábbis eddig) mndig azt mondtuk, hogy az 
idő kevés arra, hogy átgondoljuk, majd jövőre, a választások után. Én 
úgy látom, most itt az alkalom. Azt hiszem, megbeszélhetnénk a listán 
is, de esetleg találhatnánk egy szimpatikus délutánt is. Ez tőletek is 
függ. Attól, hogy van-e arra igény, hogy beszélgessünk erről a témáról.
Kezdésnek beidézném az alapszabály vonatkozó részeit (ELTE TTK HÖK 
Alapszabály, 1. melléklet, 2. pont):

A szavazás szakterületi csoportonként történik, minden hallgató abban a 
szakterületi csoportban indulhat, amelyik szakterülethez tartozó szakon 
tanulmányokat folytat, és azok a hallgatók szavazhatnak rá, akik az 
adott szakterületi csoporthoz tartozó szakokon, szakpáron tanulmányokat 
folytatnak. Minden hallgató csak egy szakterületi csoportban indulhat, 
illetve csak egy szakterületi csoport jelöltjére szavazhat. Amennyiben 
egy hallgató több szakterületi csoportba is tartozhatna, abba a 
szakterületi csoportba kerül, amelyikhez tartozó szakpárra előbb 
iratkozott be először. A szakok felosztása szakterületi csoportok szerint:

   1.
         1.

            Biológia: biológia-környezettan, biológia-kémia,
            biológia-földrajz, biológia-fizika, biológia-informatika,
            biológia-matematika, biológia-testnevelés,
            biológia-számítástechnika, biológia, biológus,
            biológus-biológia, biológus-környezettan, biológia alapszak.

         2.

            Fizika : fizika-környezettan, fizika-technika,
            fizika-informatika, angol-fizika, informatika-technika,
            fizika-kémia, fizika, fizikus, csillagász, geofizikus,
            alkalmazott fizikus, mérnök-fizikus, fizikus informatikus,
            fizikus-fizika, csillagász-fizika, fizika alapszak.

         3.

            Kémia: kémia-környezettan, kémia-informatika,
            kémia-számítástechnika, kémia, kémia-matematika,
            informatikus vegyész, vegyész, vegyész-kémia, kémia alapszak.

         4.

            Föld- és környezettudomány: földrajz-környezettan,
            földrajz-informatika, földrajz-történelem, angol-földrajz,
            német-földrajz, olasz-földrajz, orosz-földrajz,
            földrajz-számítástechnika, földrajz-testnevelés,
            környezettudomány, meteorológus, geológus, geográfus,
            geológus-földrajz, geográfus-földrajz, földrajz alapszak,
            földtudomány alapszak, környezettudomány alapszak.

         5.

            Matematika: matematika-fizika, matematika-német,
            matematika-angol, matematika-informatika,
            matematika-számítástechnika, matematika-informatikus
            könyvtáros, latin-matematika, matematika, matematikus,
            alkalmazott matematikus, matematikus-matematika, alkalmazott
            matematikus-matematika, matematika alapszak.

         6.

            A doktoranduszokat a választások alatt egy külön
            szakterületnek kell tekinteni.


Én úgy látom, a fő probléma eddig azzal volt, hogy a szakterületek kissé 
egyenetlen létszámúak (kiemelkedően sok a biológia és a 
földrajz-földtud-környezettan, kissé kevesebb a matek, viszont a fizika 
és a kémia egyértelműen kevesebb hallgatót "tartalmaz" az előzőeknél). 
Igazi segítség lenne, ha a szakterületi koordinátorok is megpróbálnának 
véleményt nyilvánítani a kérdésben, esetleg létszámadatokkal (TO-s 
nénik) segíteni a véleményformálást. Lehet egy törekvés az, hogy 
nagyjából azonos létszámú hallgatóságot képviseljenek a szakterületi 
csoportok, lehet az is, hogy minden jó, ahogy van, esetleg azt is 
mondhatjuk, hogy az időre bízzuk a dolgot (négy-öt év múlva már 
viszonylag kevés ötéves képzésben résztvevő hallgató lesz), esetleg az 
is opció lehet, hogy szélesebb körben, a kérdést körüljárva, a jövőbe 
mutatóan (BSc és társai) próbálunk meg a következő alapszabály-módosítás 
elé menni.
Véleményem szerint még többségben vannak az ötéves képzésben résztvevők, 
alapszabályt bármikor módosíthatunk (mármint ha igény van rá), 
koncentráljunk most a következő évre.

Várom a véleményeket, észrevételeket a kérdésben!
És ezzel kapcsolatban lenne egy kérésem is: ha lehet, indokoljátok az 
álláspontotokat. Mi milért jó, mlyen a mostani gyakorlat stb.

Eredményes gondolkodást!:-)

-- 
Üdvözlettel:

Sági Orsolya
ELTE TTK HÖK elnök
elnok at ttkhok.elte.hu





További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról