[Kepviselok] szakok szakterületenkénti felosztása - vál. előterj.
ELTE TTK HÖK elnök
elnok at ttkhok.elte.hu
2006. Sze. 24., V, 15:38:05 CEST
Kedves Képviselők!
A záró küldöttgyűlésen is felmerült az igény arra, hogy az
alapszabályunkat módosítsuk, mégpedig a szakok szakterületenkénti
felbontásának tekintetében. Általában a választások körül szokott ez a
téma előkerülni, de akkor (legalábbis eddig) mndig azt mondtuk, hogy az
idő kevés arra, hogy átgondoljuk, majd jövőre, a választások után. Én
úgy látom, most itt az alkalom. Azt hiszem, megbeszélhetnénk a listán
is, de esetleg találhatnánk egy szimpatikus délutánt is. Ez tőletek is
függ. Attól, hogy van-e arra igény, hogy beszélgessünk erről a témáról.
Kezdésnek beidézném az alapszabály vonatkozó részeit (ELTE TTK HÖK
Alapszabály, 1. melléklet, 2. pont):
A szavazás szakterületi csoportonként történik, minden hallgató abban a
szakterületi csoportban indulhat, amelyik szakterülethez tartozó szakon
tanulmányokat folytat, és azok a hallgatók szavazhatnak rá, akik az
adott szakterületi csoporthoz tartozó szakokon, szakpáron tanulmányokat
folytatnak. Minden hallgató csak egy szakterületi csoportban indulhat,
illetve csak egy szakterületi csoport jelöltjére szavazhat. Amennyiben
egy hallgató több szakterületi csoportba is tartozhatna, abba a
szakterületi csoportba kerül, amelyikhez tartozó szakpárra előbb
iratkozott be először. A szakok felosztása szakterületi csoportok szerint:
1.
1.
Biológia: biológia-környezettan, biológia-kémia,
biológia-földrajz, biológia-fizika, biológia-informatika,
biológia-matematika, biológia-testnevelés,
biológia-számítástechnika, biológia, biológus,
biológus-biológia, biológus-környezettan, biológia alapszak.
2.
Fizika : fizika-környezettan, fizika-technika,
fizika-informatika, angol-fizika, informatika-technika,
fizika-kémia, fizika, fizikus, csillagász, geofizikus,
alkalmazott fizikus, mérnök-fizikus, fizikus informatikus,
fizikus-fizika, csillagász-fizika, fizika alapszak.
3.
Kémia: kémia-környezettan, kémia-informatika,
kémia-számítástechnika, kémia, kémia-matematika,
informatikus vegyész, vegyész, vegyész-kémia, kémia alapszak.
4.
Föld- és környezettudomány: földrajz-környezettan,
földrajz-informatika, földrajz-történelem, angol-földrajz,
német-földrajz, olasz-földrajz, orosz-földrajz,
földrajz-számítástechnika, földrajz-testnevelés,
környezettudomány, meteorológus, geológus, geográfus,
geológus-földrajz, geográfus-földrajz, földrajz alapszak,
földtudomány alapszak, környezettudomány alapszak.
5.
Matematika: matematika-fizika, matematika-német,
matematika-angol, matematika-informatika,
matematika-számítástechnika, matematika-informatikus
könyvtáros, latin-matematika, matematika, matematikus,
alkalmazott matematikus, matematikus-matematika, alkalmazott
matematikus-matematika, matematika alapszak.
6.
A doktoranduszokat a választások alatt egy külön
szakterületnek kell tekinteni.
Én úgy látom, a fő probléma eddig azzal volt, hogy a szakterületek kissé
egyenetlen létszámúak (kiemelkedően sok a biológia és a
földrajz-földtud-környezettan, kissé kevesebb a matek, viszont a fizika
és a kémia egyértelműen kevesebb hallgatót "tartalmaz" az előzőeknél).
Igazi segítség lenne, ha a szakterületi koordinátorok is megpróbálnának
véleményt nyilvánítani a kérdésben, esetleg létszámadatokkal (TO-s
nénik) segíteni a véleményformálást. Lehet egy törekvés az, hogy
nagyjából azonos létszámú hallgatóságot képviseljenek a szakterületi
csoportok, lehet az is, hogy minden jó, ahogy van, esetleg azt is
mondhatjuk, hogy az időre bízzuk a dolgot (négy-öt év múlva már
viszonylag kevés ötéves képzésben résztvevő hallgató lesz), esetleg az
is opció lehet, hogy szélesebb körben, a kérdést körüljárva, a jövőbe
mutatóan (BSc és társai) próbálunk meg a következő alapszabály-módosítás
elé menni.
Véleményem szerint még többségben vannak az ötéves képzésben résztvevők,
alapszabályt bármikor módosíthatunk (mármint ha igény van rá),
koncentráljunk most a következő évre.
Várom a véleményeket, észrevételeket a kérdésben!
És ezzel kapcsolatban lenne egy kérésem is: ha lehet, indokoljátok az
álláspontotokat. Mi milért jó, mlyen a mostani gyakorlat stb.
Eredményes gondolkodást!:-)
--
Üdvözlettel:
Sági Orsolya
ELTE TTK HÖK elnök
elnok at ttkhok.elte.hu
További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról