[Kepviselok] Re: Szamitogep helyzet-SOS!

DUDAS Gabor informatikus at ttkhok.elte.hu
2006. Sze. 25., H, 11:58:06 CEST

Kedves Feco, kedves Kepviselok,

> A Deli haliban meg mindig tragikus informatikai allapotok uralkodnak...!
> Kerem, hogy mielobb oldjuk meg a problemat! Mar 3. hete van oktatas, mar 3
> hete irtam, hogy gaz van, azota van nyomtato, de szinte mas nem.

Mikor 3 hete irtal, 2 napon belul a mukodesre birhato gepeket(5+)
rendbetettem, es mukodtek. Ra 2 napra a nyomtatot is megcsinaltam
(amit te is megemlitettel).

> - A bejarat melletti gep nem latja a profilokat es a halozatot sem mindig!
Ha jol emlexem, nincs benne winyo, igy ez nem meglepo, avagy a regi
nyuzos gep rackwinyoja van benne, amin egy atomratyira lestrapalt
windoz fut, mivel idokozben beallitottam az uj nyuzos gepet, igy a
regi nyuzos windozzal nem is foglalkoztam.

> - Hianyzik 3 geprol EGER!
Mikor megcsinaltam a gepeket, me'g mindegyiken volt, de ha jelzitek,
hogy nincs eger, akkor tudok rola, es el tudok menni venni egereket.

> - A nyomtato melletti traktor hangot ad, neha be sem kapcsol
Ez igy van, es a halokartyaja is rossz, neha latja a halot, neha nem, hw
csere lesz belole.

> - A sarokrol hianyzik egy gep (gondolom a halott helyett ez lett beallitva)
Valami ilyesmi, igen.

> - 2 gep teljesen mukodeskeptelen!
Igy van.

> - A sarokban meg mindig NYUZos vinyoval megy a gep. Miert nem csak akkor,
> amikor kell a NYUZnak? A teljes NYUZ archivumot rakjuk a TTK HOK
> szerverre, ne erre a gepre, igy az is haszanlhato lenne vegre, es nem csak
> heti 4 orat lehetne ertelmesen hasznalni.
Me'g egy csomo dologrol nincs tudomasom, hogy mit hogyan hasznaltok
(hasznalnatok) a gepeken/a serveren, ellenben informacio eleg keves jon
(mondhatni=0) errol, hogy mit hogyan szeretnetek, raadasul ha kerdes
van, mar Tibit sem tudom zaklatni, hogy mi hogyan mukodott (mukodne),
mert mar elhuzott Angliaba. Ha ennyivel (=tobb informacio) tudnatok
segiteni a munkamat, akkor az nagysagrendekkel javitana a
hatekonysagomon.

> Amennyiben a helyzet a heten nem valtozik, illetve igereteken kivul nem
> jon mas, inditvanyozni fogom a felelosok oszitondijanak visszatartasat a
> helyzet megoldodasaig!
Ahogy erzed, de arrol biztosithatlak, hogy nem a fenyegetestol fogom
hamarabb megoldani a problemat.

> Azert ez mar tenyleg szornyu.
Valoban nem normalis, ha ilyen allapotok vannak, de a hangnemeddel is
legalabb annyi problema van, mint a gepekkel! Mikor 3 hete eloszor
irtal, 2 nappal elotte vettem at a rendszert Tibitol, es kicsit hulyen
ereztem magam, hogy azonnal egy leb*o mailt kaptam. Sztem akkor eleg
gyorsan megoldottam azt problemat (ld mail eleje). Akkor a gepek
tobbsege mukodott, ha 3 het alatt igy lehasznaljak oket, arrol nem
tehetek, de ha _idoben_ irsz egy mailt, es nem csak akkor, mikor mar
az egekbe fel van b*va az agyad a szar gepektol, akkor _idoben_ tudok a
problemarol, es _idoben_ tudok ellene tenni.

> Rohadt sok penzunk van, van informatikusunk es arrol meg nem is beszeltem,
> hogy mostanaban mar tenyleg 20 perc, mire bejelentkezik a gep...Tudom,
> tudom, nagy a profil (vagy a pofam) de ezelott ilyen nem volt!! Akkor nem
> volt nagy??
Direkt megneztem, kb 150 mbyte a profilod. Ez a 10 mbites haloval
szamolva kb 2.5-3 perc lenne letolteni a gepre, ellenben sok benne a
kis file, ami megneheziti a masolast, raadasul ha a kovetkezo pontot
elolvasod, rajossz, hogy nem kicsit van leterhelve a szerver.

> Ez mindosszesen 4-5 oras munka(gondolom en), tehat LEGYSZIVES...
383 user account van a serveren, illetve 64 levelezo lista fut jelenleg
rajta, egy rakas honlaprol, ftp serverrol es egyebekrol nem is
beszelve, ez nem kis terheles egy ilyen vasnak, mint a mostani. Pepe-vel
jelenleg ugykodunk egy uj, erosebb server beszerzesen, es a rendszer
optimalisabb teherelosztasan, errol Pepe bovebben irt a feleves
utemterveben.

> Na mind1. Ha pedig nincs gep, vagy alkatresz, akkor lehet a valasztmanynak
> beszerzesre beterjeszteni, hogy vgere mind a 8!! munkallomas mukodjon es
> ne csak 2!!!!
Folyamatosan irom ossze a hianyzo hw-ket, hogy ne egyenkent kelljen
utanuk koslatnom, hanem egyszerre meg tudjam venni az osszeset.

A 7en leulok es megcsinalom a gepeket, mar amit lehet, illetve a
holnapi valasztmanyig igyexem osszeszedni, hogy milyen hw-ket kell
beszerezni. Igy valoszinleg csutortokig helyre lesz rantva a rendszer.

Remelem a valasz eleg kimerito es kielegito volt, es megtalaltad benne
a valaszt problemaidra.

--
DUDAS Gabor
ELTE TTK HOK informatikus