[Kepviselok] [Fwd: [szerk] ny3407 értékelése]

foszerkeszto at ttkhok.elte.hu foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2007. Ápr. 12., Cs, 22:20:35 CEST

A 7. szám értékelése
(Kristóf Krizanta)

Első vezetőszerkesztésem. Péntek estére szembesültem két oldal totális
hiányával. (leszámítva azokat, amelyek beérkezését még ígérték) Az egyik,
Palkó Tamás cikke, a másik a TTT volt. Az első helyére a Kultúrhétről írt
cikkem került, mely eredetileg csak fél oldal lett volna, míg az így
üressé vált féloldalt a VJK-ról írt cikkem foglalta el, mely csak a
következő számba került volna be. Miután hajnalra ezeket megírtam, - mivel
aludni már úgysem volt időm (Ez kit érdekel?J) - elkészítettem a piranhás
cikket, aztán indultam vissza a szerkesztőségbe. Szerencsére a holtpont,
csak szombat estére ért utol, így nem aludtam be a nap folyamán.

Összességében szerintem jól sikerült ez a szám. Elégedett vagyok. Ezt
tükrözik a magas pontszámok is. Csak néhol tudtam belekötni, hiába
olvastam el szombaton is, és eme értékelés megírása közben is az egészet.
Megjegyezném azonban, hogy a pontszámítási rendszerrel nem értek egyet. A
Mozizóna cikkei indokolatlanul sokat érnek szerintem, míg vannak közéleti
részek, amelyekkel olyan sok a munka, hogy többet érdemelnének.

A címlapon mondjuk, nem tetszik, hogy kissé â01Episzkosâ01D a bal oldali
kontúr, de valószínűleg nem lehetett jobban megoldani. A Főszerkesztő
szemétdombjába került írás is felettébb elnyerte a tetszésemet. Feldobta a
lapot. A Faliújság sajnos elég gyér, de hát alig érkezett valami, így
jobbára az előzőekből kellett válogatnunk, hogy valamelyest kitölthessük.
A Sportnál, nagy feladványt jelentett, miként sűríthetnénk be öt
táblázatot, de szerencsére Marci kettőről lemondott.

Mivel első vezetőszerkesztésem volt, nem voltam még tisztában teljes
mértékben a jogaimmal, csak a kötelességeimmel. (Azt hiszem, ez
utóbbiaknak sikerült eleget tennem, és büszke vagyok arra, hogy volt időm
a cikkeket is végigolvasni.) A jogokról pedig annyit, hogy â013 mint
később szembesítettek vele - most már tudom, hogy nem kellett volna
folyamatosan értesítenem a Főszerkesztőt a helyzet állásáról. Mentségemül
legyen mondva, arra gondoltam, - mivel ez alkalommal adta ki kezéből
először az újságot egy hétvégére - hogy ezzel enyhítem esetleges
aggodalmait.

Olvasószerkesztők:

Mécs Anna (Szombaton már nem volt jelen.) (4 pont)

Simó Zsófia (12 pont )

Boldizsár Márton (12 pont)

Tördelés: Karcsai Balázs

A tőle megszokott precízséggel tördelte be az újságot. (14 pont)

Címlap: No comment. Le lettem szavazva, így kerülhetett be. Lehet, hogy
csak nekem van ellenemre. De hát, nem én vagyok a főszerkesztő.J

Tanulmányi ösztöndíj (Seres Alexandra):

Hivatalból írt, pontszám nincs.

ERASMUS pályázati kiírás (Újváry Angelika):

Szintén hivatalból írt, tehát pontot nem ér. Nem értek egyet ezzel a
rendszerrel. Nem tartom fairnek.

A Kari Tanács érdekességei (-csanna-)

Érdekes cikk, számtalan információval. Nem tudok belekötni. Csak azzal
volt gondunk, hogy kissé rövid és jobb híján, az oda szerintem nem igazán
illő Mondok egyâ026 hirdetést kellett betennünk.

8p

Interjú Orosz Dáviddal (Jucus)

Látszik a cikken, hogy olyan írta, aki nem külső szemlélője csupán a
KOMISZ-nak. Ez teszi igazán olvashatóvá, és érdekessé. Kitűnően
összefoglalja a lényeget.

8p

Tavasz Kultúrhét (Krizanta)

Jó, hogy így alakult. A fél oldal kevés lett volna. Kár, hogy eredeti, a
helyszínen készült képek nem érkeztek. Dolgoztatni kéne a fotósunkat!

6p

Pirája és Paku

No comment. Nyílván azért küldtem be, mert nekem maximálisan tetszett. Jó
lenne viszont, ha visszajelzéseket is kaphatnának a cikkírók, nemcsak a
vezetőszerkesztőtől (így esetenként saját maguktól), hanem az
olvasóközönségtől is. Különben olyan érzés generálódik, mintha a kukának
dolgoznánk.

6p

Békés Zergeünnep

(Pálszabó Krisztián)

Első olvasatra ugyan vissza kellett dobnunk, de a cikk írója átjavította,
és így már bekerülhetett. Állítólag semmi olyan nem akadt, amiről igazán
érdekesen lehetett volna írni. Kár.

4p

Világjáró klub (Krizanta)

Kár, hogy csak utólag írhattam erről az előadásról. Meglehetősen
nagyszabású, látványos és érdekes volt. Szerencsére gyakori az ilyen. (Úgy
érzem, a cikkeimen nem látszik, hogy szükségállapot miatt íródtak,
hajnalok hajnalán.)

6p

Lágymányosi Focibajnokság (Marci)

Kit érdekel a foci? A srácokat biztosan. És most már, hogy átolvastam ezt
a cikket, engem is.

Rovattá kéne emelnünk a Sportot. J

6p

California Coffee Company (Simó Zsófia)

Klassz cikk. Sikerült leírni úgy a helyet, hogy könnyedén el tudtam
képzelni. Kedvem támadt betérni. Csak a poénokat hiányolom, bár
valószínűleg ide nem is kellenek.

3p

Hús a tekercsben (Bali)

Maga a cikk jó. Jó, hogy beérkezett. Viszont, se kép, seâ026 terjedelem.
Kínunkban kellett ezt az oda nem illő, ráadásul hatalmas képet
mellékelnünk. Megkérném a felelőst, hogy ezentúl ügyeljen a
karakterszámra, és mellékeljen egy négyzetnyi fotót.

1p

Van Gogh Budapesten (Marci)

Az eleje tartalmaz ugyan némi információt, de aztán csak szavak sorából
áll jóideig. Puszta felsorolás, amivel nem sokra megyek, ha nem láttam a
kiállítást. Igaz, egy kiállításról nehéz írni, de talán több információt,
érdekességet hordozhatott volna a festőről, életéről. A vége viszont ismét
fontos dolgokat tartalmaz. Kár, hogy idáig nem hinném, hogy sokan
eljutnak.

4p

Villamos-vallomás (-csanna-)

No comment. Azért tettem be, mint rovatvezető, mert kiemelkedően elnyerte
a tetszésemet.

3p

Mr. Bean nyaral (Balu)

Igyekszem eltekinteni Mr. Bean iránti ellenszenvemtől J (mely szegénységi
bizonyítványom jele) és attól a ténytől, hogy ha ez a cikk nincs, nem
kerülhetett volna, akaratom ellenére a címlapra. Nem is került volna, ha
nincs az a poén, a Nyúzos felirattal, mely a Főszerkesztő beszól nevezetű
cikkhez kapcsolja. Ez adott neki értelmet.

A cikkről: Kiválóan megírt, szórakoztató stílusban. Mivel nemcsak hogy nem
okozott kínt a végigolvasása, de még tetszett is, ezért max. pont jár
érte.

5p

A faun labirintusa (Balu)

Jól le lett húzva a film, az tény. Ki kíváncsi rá ezek után? Mondjuk
legalább a cikket lehetett volna érdekesebbé tenni valamivel. Nem tudom.
Szerintem 5 pontot nem igazán ér.

3p

Külszíni fejtés (Szalkay Csilla)

Nem akadt gondunk vele, és alája még pár Mondok egyâ026 is befért.

4p

Fotók:

11. oldal: Bagyinszky Éva: 4p

13. oldal: Boldizsár Márton: 4p

13. oldal: Simó Zsófia: 4p

A személyekre lebontott fizetési táblázat (ha nem jó az EHA kódotok, vagy
ha szerepel rajta, de nem vagytok juttatásképesek a TTK-n, akkor
szóljatok):

Név:           EHA       Pont Összeg:

Bojtos Judit  BOJMAAT 8 2880

Boldizsár Márton     BOMNACT 12 6 4 4 9360

Kristóf Krizanta Amanda nincs 6 6 6 vezszerk. 6480 5000?

Mécs Anna        MEAOAAT 4 8 3 5400

Pásztor Balázs nincs5 3 2880

Simó ZsófiaSIZHAAT 12 3 4 6840

Szalkay Csilla nincs4 1440

Pálszabó Krisztián PAKIACT 4 1440

Karcsai Balázs KABIAAT 14 5040

Bagyinszky Éva?  4 1440

Peregi Balázs PEBLAAT 1 360

Összesen:121 vezszerk 43560 5000?

(A â01EMondok egyâ026â01D-ért jár valakinek valami?)

Üdv,

Krizanta