[Kepviselok] [Fwd: [szerk] Ny3408 - a 8.szam ertekelese]

foszerkeszto at ttkhok.elte.hu foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2007. Ápr. 12., Cs, 22:22:05 CEST

A 8. szám értékelése
(Mécs Anna)

Természetesen a múlt heti nyúzozás se múlhatott el galibák, és technikai
k.o.-k nélkül, hiszen tropa tördelőgép nélkül nem szerkesztés, a
szerkesztés. Így a minket reggel 10-kor fogadó derűs kilátások már
sötétségre predesztinálták ezt a számot – legalábbis mással nehezen
tudnám
magyarázni azt a jelenséget, hogy még a sablon hátterek is kétszer olyan
sötétek lettek, mint általában. Másik lehetőség, hogy a szünet miatt
kimaradó szám festékmennyiségét is az eheti nyúzba passzírozták a nyomdában
húsvéti ajándék gyanánt, ám ezt nem tartom valószínűnek.
Röviden a nehézségek: a tördelőgépen még a windows se jött be, így jó pár
óra azzal telt el az első napból, hogy a Dudira vártunk. Az olvszerkeknek
monitoron kellett nulladikkörözni, ami további hibák forrása lehet, ráadásul
az össze-vissza rakosgatott időpont miatt a harmadik olvszerk nem is tudott
jönni. Majd a végre beüzemelt nyomtató is felmondta a szolgálatot, így a
másoiik-harmadik körök egy részét nem tudtuk kinyomtatni.
De ezektől függetlenül jó hangulatú volt a szerkesztés, első nap még a
takarítóbrigád is szórakoztatott minket, úgyhogy panaszra semmi okunk!:)

Vezetőszerkesztés: Csanna
Szerintem nagyrészt jól végeztem a munkám, összeszedtem a cikkeket,
hívogattam a szerzőket, ha kellett, korbácsommal is a kellő helyen és időben
suhintottam, habár csak saját szórakoztatásom végett, hiszen nem
különösebben volt rá szükség.
DE a végeredmény mégis egy sok helyen pocsék küllemű lap lett, ami lehet,
hogy nem az én hibám, de az én felelősségem. A címlap szörnyű lett, pedig
nem a honlapról szedtük le, hanem direkt elküldettük, és elhihetitek, hogy a
monitoron nem homályba vesző dártvéderek pislogtak vissza. Mentségemre
legyen mondva, hogy elromlott a nyomtató, és azzal a logikával gondolkodva,
hogy a képernyőn a Tétékás Nyúz aláhúzása is pixeles, ám a  nyomdából
kikerülve nem az, azt hittük, hogy a címlapfotóval sem lesz gáz. Mégis lett,
úgyhogy ezúton kérek elnézést mindenkitől. Ráadásul sok kép kivehetetlenül
sötét, amit én se értek, hiszen teljesen jó, szokásos minőségű fotókkal
dolgoztunk, így csak a nyomdában állíthattak valamit át.

Olvasószerkesztés: Krizanta, Marci
A fent említett nehézségek, és a "megszorított":) létszám ellenére jól
dolgoztak, a tempóval se volt gond, úgyhogy elégedettek lehetünk velük,
szerencsére gázos cikkek sem voltak igazán.
Mivel csak ketten voltak, így azt hiszem a kompromisszumos 16 pont jár
nekik.
16

Tördelés: Lede
Szegény Lede ilyen viharvert állapotok között volt kénytelen először
tördeli, ráaásul mivel már előtte is betegeskedett a tördelőgép, így
gyakorolni se tudott igazán. Ezek ellenére nagyon jól, gyorsan, kreatívan
dolgozott, az olyan különleges feladatokat, mint pl. a faliújság helyén
dupla BN is remekül megoldotta, úgyhogy abszolút elégedettek lehetünk vele!
A végső "borús" eredmény természetesen nem az ő hibája, úgyhogy szerintem a
körülményekre való tekintettel jár neki a max pon!
14/14

Címlap: ld. fent

Főszerk szemétdombja (Szegény mi!): Pityu
Mókás önsajnáltatás, mondjuk kérdés, hogy mennyire érdekli az olvasókat,
dehát szánjanak csak minket:)
Hivatalból írt, pontszám nincs

HÖK (Idősebbek is elkezdhetik): Yeti
Jól, olvasmányosan összefoglalja, hogy mit is csinál a HÖK. (Egyetlen
logikai hiba szerintem a líddel van, mivel leírja benne a Yeti, hogy a HÖK
szolgáltatásaival ismerkedhetünk meg a következőkben, de utána a cikk 2/3-a
viszont az érdekképviseletről szól, amiről az első mondatokban kifejti, hogy
az igazából nem is szolgáltatás.) De ez csak egy apró megjegyzés, amúgy
nekem tetszett, mondjuk én szeretem ha címekkel ellátott bekezdések vannak,
mert az kicsit áttekinthetőbbé teszi. De itt mondjuk ez nem volt igazán
szükséges.
Hivatalból írt, pontszám nincs

Interjú (Egy igazi polihisztor): Csanna
Úgy tűnik utál engem a módörn tékniká, mivel a két és fél órás interjúból
csak 40 percet vett fel a diktafonom, amit még mindig nem értek, hiszen
digitális szerzetről van szó. Ám sikerült megoldani az effajta problémákat.
Szerencsém volt, hiszen egy nagyon érdekes és szimpatikus emberrel
beszélgethettem, mondjuk kérdezni nehezen tudtam, mert mesélt magától jó sok
mindent, de a visszajelzések alapján is úgy érzem, hogy azért sikerült
logikusan felépítenem az interjút, és egész érdekes lett.
6/8

Kar (Interdiszciplinaritás mesterfokon): Jucus
Nem lehetett könnyű feladat ezt megírni, de szerintem Jucus nagyon jól
megoldotta, és mindenre kiterjedően elemezte a témát. Egyedül a címbe tudnék
kicsit belekötni, mivel lehet, hogy sokan "megijdenek" tőle, és ezért nem
olvassák el, úgyhogy máskor valami kedvcsinálóbb jobb lesz. De ez is csak
apróság, összességében nagyon jó!
7/8

Egyetem (A színfalak mögött): gyalog
Érdekesen, jól megfogalmazott cikk, reméljük sokaknak nem mond annyi újat,
de akinek meg igen, az meg legalább végre a fejéhez kaphat. De olvasmányos,
jól megszerkesztett!
7/8

Egyetem (Minek tanulsz?): pityu
Habár néhány helyen kicsit fura lett a megfogalmazás, de végül azért érdekes
cikk kerekedett belőle.
6p

Itt jártunk (Budaörsi Napok): Krizanta, csanna, Marci, Balu, pityu
Piros (Krizanta): Kicsit sótlannak éreztem, picit "nagymamásnak", de végülis
teljes képet adott a BN-ről.
4/6
Kék (csanna): Hát próbáltam belevinni valami egyedit, hogy ne legyen annyira
szokványos, több-kevesebb sikerrel, persze az embert mindig idegesíti a
saját cikke.
4/6
Zöld (Balu): Sokat kellett szegénynek húznia belőle, de szerintem baromi jó
lett a végeredmény! Tényleg BN-szagú kis írást rittyentett nekünk, konkrét
élményekkel, úgyhogy tetszett!
5/6
Magenta (Marci): Nem rossz, habár a cikk felét kitevő bevezető aránytalanul
hosszú, de az egyedi megoldás tetszik!
5/6
Fehér (Pityu): Kicsit ez is sótlannak tűnik nekem, meg mintha szedett-vedett
volna. De vannak benne jó mókák!
4/6

Interjú (BN-Fecó): csanna
Szerkeszés alatt készült az interjú, szerintem nagyjából mindent sikerült
belesűrítenem, ami a hasáb rövidsége miatt nem volt könnyű, de Fecó nagyon
jó alany volt!
5/6

TTT (Atomvillanások a múltból): giskard
Nagy gondban vagyok, hiszen "felsőbb utasításra" elvileg nem jelenhet meg
Balázs alkotta cikk. Sajnos én ezt úgy értelmeztem, hogy necces témában,
vagy gázos írás esetén ne rakjuk be, de úgy godoltam, hogy egy TTT esetén,
ráadsául olyan témában, ami a Balázsnak a diplomamunkája lesz, kivételt
lehet tenni, mivel ezzel csak hozzzájárunlunk a Nyúz
színvoalának emeléséhez.
A cikkről: szerintem a "jó-TTT" mintapéldánya, érdekes, olvasmányos,
közérthető, de mindezek mellett abszolút szakértelemmel szól a témáról.
6/6 (de a fent említettek miatt ezt a rovatvezetőnek írom, aztán ők majd
megbeszélik)

TTT (Természetes védelem): Yapo
Anita közreműködésével sikerült ezt az egyik előző számból kimaradó TTT-t
leközölhető fomára farigcsálni. Számomra egy kicsit így is sok
közhely-puffogtatás maradt benne, de azért érdekes a téma, amiről ír. Sajnos
kicsit szemfolyatósra sikeredett a táblázat.
4/6

Sport (Jégmezők lovagjai): Marci
Elsőinterjúsként Marci jól vette az akadályt, habár az elején picit sok a
"pirimari betegeskedik, és józsikának fáj a lába" szerű mondat, ami esetleg
elveheti az olvasó kedvét a tovább-böngészéshez, de a végére egy érdekes
beszélgetés kerekedik ki belőle!
6/8

Négyeshatos (B akták): hlk
Baromi jó, ötletes, nagyon tetszik! (az átírt mondatért kár, legközelebb
jobban figyelünk)
3/3

Kultúra (Dínó divat): Lede
Szerintem nagyon jó stílusban, ötletesen, arayosan megírt cikk, és még a
TTK-hoz is kapcsolódik, hiszen sokaknak van köze errefelé a  dinókhoz!
5/5

Helyvektor (Tükröm, tükröm): hlk
hlk hozza a formáját, savanyú megjegyzések, találó hasonlatok, nekem nagyon
bejön! És plusz pont, hogy vega helyről ír, hiszen nem sok szó esett eddig
ilyenről!
3/3

Főzőcske (Vendégvárók): Lonci
A cím kicsit hülyére sikeredett, de amúgy jó kis kaják, és a megfogalmazás
is korrekt!
3/3

Mozizóna (Mozgó kép, Tempó): hlk
Nem tudok mit tenni, nekem nagyon tetszik hlk stílusa, így csak ismételhetem
magam: frappáns, vicces, jó!
5/5
5/5

Rejtvény (Hagyományos): Csilla
Szokásos jó kis rejtvény.
4/4

Képek:
4.oldal (Inzelt Györgyről): pityu
Ott volt végig velem az interjún, sokat csinált, jók lettek, volt miből
választani. Hogy a végső eredményben nem sok látszik szegény profból az
egyáltalán nem az ő hibája!
5p
7.oldal (Állásbörze): pityu
Pity nagyon belejött a kattintgatásba, itt azt hiszem nem igen sikerült jó
képeket összehozni, végül amit beraktunk az elég semmilyen. De melózott
azért vele
3p
14. oldal (Helyvektor): pityu
Lassan észre se vennénk, ha lenyúlná a gépet:) De az itteni képek annyira
nem lettek jók, de végülis vészhelyzet volt, úgyhogy nagyon rendes volt
tőle, hogy elugrott megcsinálni!
3p

Grafika: Novák János
6. oldal (ETR): Jól eltalált stílus, szerintem mókás!
4p

A személyekre lebontott fizetési táblázat (ha nem jó az EHA kódotok, vagy
ha szerepel rajta, de nem vagytok juttatásképesek a TTK-n, akkor
szóljatok):

Név:                              EHA             Pont
Összeg:
Bojtos Judit                   BOJMAAT     7                        2520
Boldizsár Márton            BOMNACT    16+5+6              9720
Hegedűs László Károly   nincs            3+3+5+5            5760
Krassó Diána                 nincs            4                       1440
Kristóf Krizanta Amanda KRKEABT     16+4                  7200
Lonci(?)                         ?                  3
1080
Mécs Anna                    MEAOAAT    6+4+5+vezszerk  5400+5000(?)
Nagy Zoltán                   NAZMABT(?) 7                         2520
Novák János                  NOJMAAT     4                        1440
Pásztor Balázs              nincs            5                         1800
Simó Zsófia                   SIZHAAT       14+5                    6840
Sudár István                  SUIMAAT       4+11+6               7560
Szalkai Csilla                nincs             4
1440
Összesen:                                        152+vezszerk
54720+5000