[Kepviselok] Nyúz - 1. szám

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2007. Feb. 14., Sze, 21:28:39 CET

ELTE TTK HOK Tetekas Nyuz Foszerkeszto írta:
> Kedves Yeti!
>
> Nem lepődöm meg a reakciódon. Annyi indulat gyűlt már fel benned velem
> szemben, hogy emiatt sokszor végig sem gondolod a dolgokat.
Azt hiszem, hogy indokolatlanul senkivel sem szoktam rossz viszonyban
lenni, itt vagyok már sok éve, és én is a Nyúznál kezdtem a pályafutásom.
Viszont eddig mindig kínosan ügyeltünk arra, hogy a Nyúz ne valakinek a
személyes véleményeit közölje, és főleg nem a Hallgatói Önkormányzat
törekvéseivel szemben. És ezt a határt főszerkesztőként nem először
léped át. Egyszer még elmegy. Kétszer még lenyeljük. Többször nem.

> Nyilván semennyi, mint ahogyan egyéb közhasznú dolgokból, mint például
> a színjátszókör, a ketesztyén diákkör, a kerge zerge túrák, a
> sporthonlap és egyéb hasonló közérdekű dolgok meghirdetéséből sem.
Sosem hirdettünk meg egyvalamit egy újságban ennyiszer, pedig volt már
pár fontos dolog az Önkormányzat életében. Ez is csak egy a kicsinyes
hülyeségeid közül.

> Ott a fórum, lehet véleményt nyilvánítani. Erre való.

Csak időpocsékolás lenne...

> Most szívesen személyeskednék egy kicsit, de nem okozok ezzel örömet
> neked.

Nyugodtan. Ha én ki mertem mondani, mondd ki te is, nem félek a
reakcióktól, sőt kiváncsivá teszel.

> Én úgy gondolom, hogy a választmány veled ellentétben képes
> összefüggésében látni a dolgokat. Több fontos célja és távlati terve
> is van a blognak. Mégpedig:

Azt gondolom, hogy bármi, ami a Nyúzzal kapcsolatos, a Választmányra is
tartozik; hiszen beszámolási kötelezettséged van felé. Úgy gondolom,
hogyha ez a blog egy koncepció, akkor illene róla előzetesen
tájékoztatni a Választmányt, a Hallgatói Önkormányzatot. Ez sajnos nem
történt meg.
> 1. Ezen keresztül folyamatos visszajelzéseket kaphatunk az újságról.
> Mezei hallgatóktól, Nyúz olvasóktól.
Nyúz-online? Korábbi kérdőíves felmérések is azt mutatják, hogy nincs a
Nyúzról kialakult vélemény. Most miért lenne?

> 2. Lehetőséget ad olyan vélemények megjelentetésének, amelyeket a
> papíros változatban a TTK HÖK vezetése nem merne bevállalni. Ezáltal
> az előző félévben tapasztaltnál súrlódásmentesebb lehet a viszony a
> felelős kiadóval is.
Nyilván, ha olyanok a cikkek, hogy a webes megjelenésre érettek -
befértek volna az újságba. Mivel ezek nem ilyenek, itt sincs helyük.

> 3. Lehetőséget ad véleményt formálni a HÖK-ről. Több hallgatói
> visszajelzést kaphatunk.
Ennek _nem_ a giskard.blog.hu a helye.

> [...]
> írási jogot kap majd hozzá, így egyféle interaktív egyetemi
> sajtómellékletté válhatna.
>
> 5. A további lehetőségeknek csak a képzelet szab határt.
>
> Egyébként szándékosan nem nyuz.blog.hu néven indítottam blogot, mert
> nem akartam, hogy ebből probléma legyen. Mindenképp szeretném azonban
> leszögezni, hogy ez nem az én személyes, magánnaplóm! Nagyon is ír
> majd bele más is.
>
> Yeti! Ezt a bloghirdetést leszámítva van bármi bajod a jelenlegi
> Nyúzzal? Ha igen, érdekelne, hogy micsoda! Ha nem, akkor pedig nem
Nos, a blog nem közéleti. Trágár szavaktól hemzseg. Egyszerűen egy
újságíró nem engedheti meg magának, hogy olyan eseményről írjon bármit
is, amin nem volt jelen.
És amit írsz, az nem igaz.

Annyi még a megjegyzésem, hogy ez a blog abszolút nem jó. Nem azért,
amit, és ahogyan írsz, mert hiszen mindenkinek joga van blogot
csinálnia, ahol azt ír, amit akar, hanem az, hogy a közvéleményt
tájékoztatod félre. És ezzel addig minden rendben is lenne, míg nem
hozod le reklámként az újság hasábjain.

Szerinted mit fognak a hallgatók gondolni? Hogy a főszerkesztő ássa a
gödröt a HÖK-nek, és ezt a HÖK pénzeli - micsoda hülyék ezek...
Te is legalább annyira részese vagy a "mezei" hallgatók által adott pénz
elköltésének, mint bármelyikünk; sőt!
A Nyúzra elmegy egy hónapban: 4*90000 Ft + 4*50000 Ft + 34750 Ft +
4*2000 Ft = kb 600.000 Ft
A többi tisztségviselőre elmegy egy hónapban kb. 550000 Ft.
(ösztöndíjra)+4*3000 Ft (vál. kaja) = kb. 560.000 Ft

Többet költünk Nyúzra, mint bármi másra.

ÉS mit kapunk:
A Nyúz lerombolja azt a nehezen, lépésről lépésre felépített várat, amit
a többi tisztségviselő a hallgatókkal való foglalkozással elér.

Kedves Balázs!
Irodavezetőként megtehetném, hogy az összes hallgatót elküldöm melegebb
éghajlatra, hiszen a pénzemet amúgyis megkapom. Miért nem teszem mégsem
ezt? Azért, mert a Hallgatói Önkormányzat a hallgatókat segíti.

Mondd el, hogy miben segíti elő ezt az általad írt blog!

Palkó Tamás