[Kepviselok] Bevono 2/1

Guber Tamás gubee at ttkhok.elte.hu
2007. Feb. 21., Sze, 19:08:28 CET

Kedves és kevésbé Kedves mindenki!

Gondoltam most már írok én is valamit, mostanában elég ritkán koptatom a
billentyűzetemet a listára írt leveleim elkészítésével.

Szóval a kellő bevezető után térjünk a lényegre. A tegnapi választmányt
nem minősíteném és jelzőkkel se látnám el, szerintem így lesz a legjobb.
Viszont Yeti kirohanása szerintem jogos volt egy olyan mondat után
miszerint a HÖK munkájáról az elnökség bármely tagja többet tud mondani
mint Yeti vagy én. (ez rám valószínüleg teljesül, ámbár lehet hogy nem a
mennyiség hanem a minőség a lényeg, másodszor pedig Yetire nézve szerintem
hamis és sértő az állítás)

Na de erről ennyit, viszont inkább megírnám azt hogy szerintem miről szól
egy jó bevonótábor, és hogy ehhez kiknek a jelenléte szükséges vagy nem
szükséges.

Nem vagyok benne biztos hogy a nagyon eröltett szakmaiság célravezető, de
tegyük fel hogy igen. Ebben az esetben érdemes arról beszélni mit is
értünk szakmaiságon. Ha azt hogy mindent ami a HÖK tevékenységi körébe
tartozik olyan emberek mondják el akik azt a lehető legjobban végzik és
ismerik, akkor első feladat végiggondolni hogy mi mindent csinál a HÖK. Ha
nem akarunk mindenről beszélni akkor mi alapján akarunk szűrni?
Rangsoroljuk a feladatköröket, oké legyen. Bizonyára a legfonotsabb
feladatkörök azok amiknek a vezetői elnökghelyettesek, ez azt jelenti hogy
3 témakörről van szó. Ha bővíteni akarjuk ezt a listát akkor tényleg nehéz
dolgunk van, hiszen vagy nagyon sokmindent veszünk hozzá vagy nem biztos
hogy jól tudjuk kiválasztani a további feladatköröket. (mellesleg
megjegyzem,- tudom minden szentnek maga felé hajlik a keze, hát még akkor
nekem - szerintem olyan sikeres érdekképviseleti projektje mint a
mentrorendszer mostanában nem volt a HÖK-nek. Szóval maradjunk a három fő
témakör mellett. Rendezvényszervezés, nyílván a Fecó a legkompetensebb
személy, de ha jövőre nem ő fogja csinálni lehet hogy más is el tudja
mondani hogy milyen rendezvényeink vannak, mit csinálnak akik ebben a
"csoportban" dolgoznak, és milyen jövőbeni feladatok lesznek (feltételes
módot használtam mert nem tudom biztosra hogy lenne erre alkalmas személy
csupán úgy gondol hogy akadna). Második: tanulmányi szekció: miről szóljon
ez a szekció, nehéz kérdés, de ami sokkal könnyebb hogy miről ne, HKR
kialakítása és egyébb száraz unalmas témák, az én leképzelésem ami
szerintem egy bevonandót érdekel, hogy milyen kérdésekben tudunk segíteni
a hallgatóknak, milyen kérdések merülnek fel rendszeresen amire még nincs
megoldás, és miben lehet segíten egy TANEH munkáját, úgy vélem ha rendesen
működne a Tanulmányi csoport akkor ezt az előadást nagyon sokan képesek
lennén megtartani, de még így is akad rá néhány alkalmas személy. Maradt a
szoc. Őszinte leszek, ez nagyon kényes téma és jelen pillanatban maximum
2-3 főről tudom elképzelni hogy erről érdemben tudna beszélni, a jövőbeni
változtatások miatt, de lehet hogy Szandrán kívűl más nem is alkalmas. ez
azt jelenti hogy az elnökhelyetteseknek, ha a szakmaiságot tartjuk szem
elött, nincs is olyan bebetonozott helyük ebben a táborban. Na de lépjünk
tovább.

Szacskók: miért is kell hogy a szacskók ott legyenek ha szakmaiság a
fontos? Szerintem vannak olyan képviselőink a HÖKben akik mondjuk 3-4
szakterületről is átfogó képet tudna adni, ehhez ezek szerint elég 1-2
ember, főleg ha azt vesszük hogy az előző három témát mondjuk 3 külöünböző
szakterületi képviselő tartja akkor már csak 3 szakterületről kell
beszélni amire szintén  lenne egy max 2 fő aki alkalmas. Eddig ha jól
számolom 4-5 főnél tartunk, és ez a csapat egyáltalán nem feltétlenül a
VÁLASZTMÁNYI tagokból áll (akik tegnap megszavazták a listát). Nost
nyílván szükség van egy személyre aki az egészet vezeti, első ránézésre ez
az ELNÖK, de miért is? A bevonandók egyáltalán nem biztos hogy vele fognak
dolgozni, jah merthogy ő a vezetője a HÖKnek és neki kell elmondani hogy
mivel foglalkozik maga a HÖK és mit csinál benne az elnök? Ezt szerintem
bármely ex- vagy jövendőbeli elnök, illetve egy tapasztaltabb HÖKös is el
tudja mondani aki simán benne lehet az elöbb említett 4-5 főben.

Szumma úgy néz ki hogy egy SZAKMAI bevonótábor kivitelezéséhez ezek
szerint elég mondjuk 5 fő, másrész ez az 5 fő nem feltétlenül a
tisztségviselőkből kerül ki.

Ezek után meg szeretném kérdezni tegnap miről szólt a vita?

nyílván a fent leírtak csupán utópisztikus elképzelések amik teljesen
kivelezhetetlen és leginkább dilettáns HÖKös irományának nevezhető, de
azért szerintem sokkal jobban megindokolt mint a tegnap elhangzott összes
érv együttvéve. (kezdve azal hogy Yeti túl öreg egy bevonótáborhoz én meg
túl fiatal, mégha szó szerint nem is így hangzott el de a lényeg ez volt
néhány megszólalás mögött)

viszont levelem már kissé hosszúra nyúlt ezért arról hogy szerintem milyen
egy jó bevonótábor már csak a második felvonásban olvashatjátok, máraki
eljutott idáig, mert le merném fogadni hogy max 5-6 ember fogja elolvasni.

to be continue...

Guber Tamás