[Kepviselok] informatikus beszámoló

DUDAS Gabor dudikoph at dudikoph.hu
2007. Júl. 4., Sze, 15:34:50 CEST

Kedves Képviselők,

Először is elnézést a beszámolóm késői kiküldéséért.

az év a következőkről szólt nagyvonalakban:

- elkészítettem az új honlapot. A kinézet maradt, és a következő
előnyökkel járt az átalakítás: egyszerűbb alakítani a honlap
szerkezetét, egyszerűbb új híreket, tartalmakat hozzádani, a
felhasználóknak lehet jogot adni a honlap egyes részeinek
szerkesztésére, és az ún "Clean URL"-eknek köszönhetően a honlap egyes
részei könnyebben elérhetőek, mint eddig, a google is szereti ezeket. A
honlap google pagerank-ja 6-os, ami azt jelenti, hogy a kereső azonos
szinten értékeli a honlapot, mint mondjuk az index.hu-t. A http://gpr.hu
oldalra regisztrált 2150 honlap közül összesen 6-nak 6-os a pagerankja,
a többinek mind kevesebb. A honlap látogatási statisztikájáról nemrég
készítettem egy rövidebb elemzést, ezt az alánni linken olvashatjátok.
http://ttkhok.elte.hu/pipermail/kepviselok/2007-June/003899.html
Röviden az óktóberihez mérve közel 100%-os látogatószám emelkedést
sikerült produkálni.

- Elkészítettem a Föld-, és Környezettudományi szakterület honlapját,
ezt azóta is frissítem. (http://foldtud.elte.hu)

- új szerver beszerzése, beüzemelése, ez korántsem volt zökkenőmentes,
de március 15-ei 4napos szünet végére már az új vas üzemelt. A régi
szerver átlagos terhelése 104-137% volt, az újnak ugyanez 4%-17%.

- Déli halis gépekkel, és a nyomtatóval folyamatos csatát vívtam az
életben maradásért, jelenleg is kettő gép működésképtelen. Az új
nyomtató ma lesz üzembe helyezve.

- A "Nyúzos gép" jó ideje rossz, talán február-március óta. Azóta
emailezek a Flaxcommal, hogy milyen tápegységet legyenek szívesek
beszerezni, a legutóbb fotókat küldtem róla, hátha úgy felsimerik, hogy
milyen tápról van szó.

- Kiosk project...
ez egy nehéz ügy. Nagyjából 6-7 hónap kellett ahhoz, mire össze tudtam
állítani egy olyan kiosk-szoftvert, amit végre nem tudnak szétcseszni az
unatkozó progmatosok. Jelenleg az elérhető 14 dobozból 8 van a KTCS
portánál, ebből 7 működik. Reményeim szerint szeptember elejére működni
fog az összes.

- Beüzemeltem az eGroupware csoportmunkakezelő szoftvert, immár csak
rajtunk múlik, hogy mikor kezdjük el használni.

Ezenkivul a napi rutinfeladatokat elvegeztem: felhasznalok informalasa,
problemak megoldasa, ttkhok.elte.hu weboldal frissitese, szamitogepek
karbantartasa, levelezőlisták adminisztrációja, egyeb problemak megoldasa.

Ezuton szeretnem megkoszonni mindazoknak a tisztsegviseloknek,
kepviseloknek a munkajat, akik segitettek abban, hogy a ttkhok.elte.hu
weboldal mindig aktualis adatokat, es a legfrissebb hireket tartalmazza.

Udvozlettel:

Dudas Gabor
ELTE TTK HOK Informatikus