[Kepviselok] kérdések a pályázatokhoz

Jánosi Attila attila at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 7., Cs, 15:38:06 CEST

Üdvözlet!

Átolvasva az eddig beérkezett pályázatokat felmerült bennem néhány kérdés,
amiket most közzéteszek, a pályázatok beérkezési időrendjében.

Atesz pályázata:

Mindössze egy kérdés: azt írtad, hogy "[...] a leendő képviselőségnek
előfeltétele legyen a [Környezettudományi] Klub munkájában való részvétel
(társadalmi, önkéntes munka)[...]" Ezt nem egészen értem, csak szokásjog
lenne, vagy le is fektetnénk az Alapszabályban?

Yeti pályázata:

9. oldal: "A tisztségviselőknek [...] teljes körű beszámolási
kötelezettsége lenne a részfolyamatokról is, legalább az önkormányzat
elnöke felé."
Írásos v. szóbeli beszámolóra gondoltál? Milyen rendszerességgel? (havi/
2heti / heti, vagy eseti: vagyis akkor beszámolni, amikor éppen vmi
történik)

10. oldal: Választmány
Ülésterv: Hány ülésre előre? (havi?) És mikor kéne elkészíteni? Ki
készítené el (az elnök? vagy a Választmány közösen? esetleg a KGy?)

"Szükség van a parlamentáris formák betartása és betartatása mellett némi
bürokráciára is, az ülések hatékony működéséhez. A meghívott vendégek
fogadása is fontos jelentőséggel bírhat a külvilág, az ismertség felé."
Milyen bürokratikus intézkedésekre gondolsz egészen konkrétan?
Vendégek fogadása: Mint reprezentáció? Étel/ital stb.? Lenne ennek vmi
kötségvonzata, vagy csak egészen minimális?

11. oldal: KGy
"A nagyobb horderejű kérdésekben a küldöttgyűlés mellett hallgatói fórumot
is tartsunk, hogy a hallgatók megismerhessék az önkormányzat álláspontját,
és az önkormányzat is képet kapjon a hallgatók véleményéről."
Messzemenően támogatom, de szerinted hányan vennének részt egy ilyen
fórumon? Hányan szólnának hozzá?

Ne feledkezzünk meg a készülő fórumról sem :D
Irodavezetés: Több ember kéne? Milyen szerepet szánnál az Irodának? Mik az
újragondolandó és újraelosztandó feladatok?

14. oldal: Campus
Lágymányosi Szolgáltató Központ: Milyen feladatköröket venne át? Mit szól
hozzá az egyetemi vezetés? Ez azt jelentené, hogy több Quaestura Iroda is
működne?
Menza: Mik az akadályok? Nincsen szerződéses kötelezettsége az ELTE-nek a
büfét üzemeltető céggel szemben?

16. oldal: Mentorrendszer
Mentortábor: mivel sem a vizsgaidőszak, sem a ZH-időszak nem kimondottan
megfelelő időpont, vmikor a tavaszi szünetben, esetleg előtte vagy utána
kell lennie. Ez azonban minél előbbi előkészítést igényel. Már ősz végén /
télen el kell kezdeni  hirdetést, márciusban pedig a válogatást. (Ez
nyilván nem probléma, csak erre nagyon oda kell figyelni.)

17. oldal: Nyúz
Féléves lapterv: a szezonális kérdéseket előre lefixálni, ezt ugye az
illetékesekkel megbeszélni (tisztségviselők és a főszerk egyeztetése,
tanulmányi ügyek, ösztöndíjak, rendezvények, koll., sport stb. előre
lefixálása).

20. oldal: Tanulmányi ügyek
TCS: fontos probléma, mielőbbi megoldást igényel, erre több ötletem és
javaslatom is van /lesz.
Gócpontoknál extra fogadóóra: támogatandó javaslat.
OMHV: elég sok újító javaslat van ezzel kapcsolatban (hosszabb nyitva
tartás, új kérdőív, óratípusokra összeállított értelmesebb kérdéssor, jobb
felület), remélhetőleg ezek növelik a kitöltési arányt.

23. oldal: Rendezvények
"A rendezvényeken információs pultok felállítása a Hallgatói
Önkormányzatról."
Szerintem nem lenne túl népszerű. Szükségtelennek tartom.

24. oldal: Tudomány
Teljesen egyetértek. Milyen típusú rendezvényekre, előadásokra gondoltál
az Eötvös Napon?
Mi pontosan ez az EHÖK-ös tudományszervezési munka, és mit tudnak a
képviselők segíteni ebben? Ki koordinálná ezt a TTK HÖK-ön belül?
(továbbra is az elnök?)

25. oldal: HALI
"A lehető legnagyobb hatékonyság elérése, a hallgatókkal való foglalkozás
alkalmával."
Ezt nem tudtam megfogni. Mit értesz ezalatt?

26. oldal: Ügyintézés
Hol és kikkel tartanád megvalósíthatónak a problémás időszakokban tartandó
ügyfélszolgálatot? (tisztségviselők? tanulmányi csoport? más képviselők?)
Hogyan szólnánk bele a nyitva tartásba? És hogyan lehetne racionálni?

Gubee pályázata

5. oldal: OMHV
"Az idei bevonottak tervei között szerepel egy adatbázis, mely az
oktatókról szólna a hallgatóknak. Ha sikerül pontos friss adatokkal,
érdekessé és hasznossá tenni ezt az oldalt, akár kellően nagy nézettséget
is el lehet érni, így lehetséges lenne kiváltani az OMHV jelenlegi lassú,
haszontalan formáját."
Szerintem egy ilyen oldal nem válthatja ki az OMHV-t, és erre még csak
törekedni sem szabad. Az OMHV az Egyetem minőségbiztosításának fontos
része (lehetne ill. remélhetőleg lesz is), fő funkciója nem csak a
hallgatók tájékoztatása, hanem a hallgatói vélemény kommunikálása
(hivatalos módon!) a tanszéki/intézeti/kari vezetés és nem utolsósorban az
oktatók felé.

6. oldal: Campus megállapodás
A [karok közötti] kapcsolattartó személy külön biztos lenne? Vagy melyik
tisztségviselő végezné ezt a feladatot?

Hát mindössze ennyi. Amikre nem írtam semmit, azokkal általában
egyetértek, persze majd a konkrétumokat még meg kell beszélni. Sok sikert
a pályázóknak, és jó olvasgatást azoknak, akik tagjai a következő tanévi
KGy-nek.

üdvözlettel,
Jánosi Attila
megvál. képviselő (FF szacs)