[Kepviselok] kérdések a pályázatokhoz - Palkó Tamás válaszai

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 7., Cs, 21:24:23 CEST


Jánosi Attila írta:

Sziasztok!

Köszönöm a kérdéseket, és szívesen válaszolok. És a többiek se tartsák 
vissza magukat a kérdésektől.
> Yeti pályázata:
>
> 9. oldal: "A tisztségviselőknek [...] teljes körű beszámolási
> kötelezettsége lenne a részfolyamatokról is, legalább az önkormányzat
> elnöke felé."
> Írásos v. szóbeli beszámolóra gondoltál? Milyen rendszerességgel? (havi/
> 2heti / heti, vagy eseti: vagyis akkor beszámolni, amikor éppen vmi
> történik)
>   
Többféle dologra is gondoltam. Amennyiben olyan dolog történik, amely a 
hallgatók egy nagyobb csoportját érinti (a nagyobb csoport lehet akár 
egy évfolyam, egy szak vagy akár egy gyakorlati csoport), akkor arról 
minél hamarabb; a többiről pedig nyilván témától és időponttól függően 
heti vagy 2heti rendszerességgel. A tájékoztatás formája, amennyiben 
csak az elnökkel történik, lehet szóbeli vagy írásbeli, amennyiben ennél 
szélesebb rétegnek szól, akkor írásbeli.
> 10. oldal: Választmány
> Ülésterv: Hány ülésre előre? (havi?) És mikor kéne elkészíteni? Ki
> készítené el (az elnök? vagy a Választmány közösen? esetleg a KGy?)
>   
Negyedév vagy félév. Az elnök készítené el. Az elkészítés határideje 
negyedév esetén legalább 1 hónappal, félév esetén legalább 2 hónappal 
előtte.
> "Szükség van a parlamentáris formák betartása és betartatása mellett némi
> bürokráciára is, az ülések hatékony működéséhez. A meghívott vendégek
> fogadása is fontos jelentőséggel bírhat a külvilág, az ismertség felé."
> Milyen bürokratikus intézkedésekre gondolsz egészen konkrétan?
> Vendégek fogadása: Mint reprezentáció? Étel/ital stb.? Lenne ennek vmi
> kötségvonzata, vagy csak egészen minimális?
>   
Elsősorban az eddigi bürökratikus intézkedések (pl. rendezvények 
pályázata két héttel előre, az előterjesztések időben való kiküldése) 
betartására, esetleg felülvizsgálatára kerülne sor. A vendégek fogadása 
elsősorban az időbeliséget takarja, azaz ha vendég van akkor legyen 
tényleg meghívva, amikorra hívjuk, akkor ott legyen a választmány 
döntéshozó létszámban, és ezután következik csak az apró reprezentáció, 
mint például étel és ital, aminek ha van költségvonzata az nagyon 
minimális.
> 11. oldal: KGy
> "A nagyobb horderejű kérdésekben a küldöttgyűlés mellett hallgatói fórumot
> is tartsunk, hogy a hallgatók megismerhessék az önkormányzat álláspontját,
> és az önkormányzat is képet kapjon a hallgatók véleményéről."
> Messzemenően támogatom, de szerinted hányan vennének részt egy ilyen
> fórumon? Hányan szólnának hozzá?
>   
Eddig két esetről tudok, amikor volt ilyen, mindkettő a 
tanárelbocsátásoknál volt megtartva, az egyiket Sass Miklós hívta össze, 
a másikat mi. Kevés hozzászólás lenne, a részvétel igazából azért nem 
volt magas az általunk szervezetten, mert nem volt nagyon hirdetve. 
Ugyanakkor a hallgatók véleményét is, mégha nem is teljesen 
reprezentatív, ismernünk kell. Minden lehetséges eszközt fel lehet 
használni arra, hogy ezek a hallgatói fórumok látogatottsága magas legyen.
> Ne feledkezzünk meg a készülő fórumról sem :D
>   
Nem feledkeztem meg.
> Irodavezetés: Több ember kéne? Milyen szerepet szánnál az Irodának? Mik az
> újragondolandó és újraelosztandó feladatok?
>   
Az ideális az, ha egy ember van, hiszen akkor nem kell az információk 
áramoltatására időt és energiát áldozni, és nincs ebből adódó veszteség 
sem. Az iroda, mint ügyfélszolgálat és tájékoztató központ kapna szerepet.
Az újragondolandó feladatok: a Haliban elhelyezett két hallgatói 
számítógép helyzete és szerepe. A hallgatói iroda szolgáltatásai 
(fénymásolás, nyomtatás) megszüntetése vagy teljes legitimizációja. Az 
újságelőfizetések.
Az újraelosztandó feladatok: Az ösztöndíjpályázatok kommunikációja 
(mikortól lehet érdeklődni, hogyan kapnak értesítést)
> 14. oldal: Campus
> Lágymányosi Szolgáltató Központ: Milyen feladatköröket venne át? Mit szól
> hozzá az egyetemi vezetés? Ez azt jelentené, hogy több Quaestura Iroda is
> működne?
> Menza: Mik az akadályok? Nincsen szerződéses kötelezettsége az ELTE-nek a
> büfét üzemeltető céggel szemben?
>   
Többéves terv az, hogy létrejöjjön egy ún Quaestura II., ami ugyanazt 
tudná, mint a QKI (Quaestura központi iroda), csak Lágymányoson.
Menza akadálya a hely, illetve az ELTE akarata, valamint a piszkos 
anyagiak. Az éttermet a két épület közé tervezték, ebből várhatóan nem 
lesz semmi.
> 16. oldal: Mentorrendszer
> Mentortábor: mivel sem a vizsgaidőszak, sem a ZH-időszak nem kimondottan
> megfelelő időpont, vmikor a tavaszi szünetben, esetleg előtte vagy utána
> kell lennie. Ez azonban minél előbbi előkészítést igényel. Már ősz végén /
> télen el kell kezdeni  hirdetést, márciusban pedig a válogatást. (Ez
> nyilván nem probléma, csak erre nagyon oda kell figyelni.)
>   
Én egyébként valami ilyesmire gondoltam, a megvalósításon kell csak 
gondolkodni.
> 17. oldal: Nyúz
> Féléves lapterv: a szezonális kérdéseket előre lefixálni, ezt ugye az
> illetékesekkel megbeszélni (tisztségviselők és a főszerk egyeztetése,
> tanulmányi ügyek, ösztöndíjak, rendezvények, koll., sport stb. előre
> lefixálása).
>   
Hmm.. már a második nem kérdésed, és mivel nem az, egyet kell, hogy 
értsek, én is valahogy úgy gondoltam, hogy pl. az MSC-ről lehet hosszabb 
cikksorozat, ezt már most tudjuk, akkor foglaljunk neki helyet. Ugyanígy 
a rendezvények, ösztöndíjak, stb.
> 20. oldal: Tanulmányi ügyek
> TCS: fontos probléma, mielőbbi megoldást igényel, erre több ötletem és
> javaslatom is van /lesz.
> Gócpontoknál extra fogadóóra: támogatandó javaslat.
> OMHV: elég sok újító javaslat van ezzel kapcsolatban (hosszabb nyitva
> tartás, új kérdőív, óratípusokra összeállított értelmesebb kérdéssor, jobb
> felület), remélhetőleg ezek növelik a kitöltési arányt.
>   
Ugye ez leginkább a tanulmányi elnökhelyettes feladata, úgyhogy itt 
számítok majd a tisztségviselő konkrét javaslataira.
> 23. oldal: Rendezvények
> "A rendezvényeken információs pultok felállítása a Hallgatói
> Önkormányzatról."
> Szerintem nem lenne túl népszerű. Szükségtelennek tartom.
>   
A rendezvényen sok hallgató van, akinek lehetnek kérdései, és itt nem 
kell a kötöttségektől tartani. Sztem ezért lenne jó. Persze ha többen is 
azt gondolják, hogy nem érdemes, akkor meg lehet győzni.
> 24. oldal: Tudomány
> Teljesen egyetértek. Milyen típusú rendezvényekre, előadásokra gondoltál
> az Eötvös Napon?
>   
A képviselők között is vannak/lehetnek olyanok, akik végeznek tudományos 
munkát. Illetve nekünk voltak már jól megszervezett előadásaink, és hát 
a bevonósok is terveznek valamit, ezt a kettőt össze lehetne kapcsolni.
> Mi pontosan ez az EHÖK-ös tudományszervezési munka, és mit tudnak a
> képviselők segíteni ebben? Ki koordinálná ezt a TTK HÖK-ön belül?
> (továbbra is az elnök?)
>   
Nem feltétlenül az elnök. A tudományszervezési munka leginkább Ilyash 
György tudományos referenshez tartozik, az itt folyó munkáról sok 
információm nincs.
> 25. oldal: HALI
> "A lehető legnagyobb hatékonyság elérése, a hallgatókkal való foglalkozás
> alkalmával."
> Ezt nem tudtam megfogni. Mit értesz ezalatt?
>   
Hogy ne kelljen azért hallgatót elküldeni, mert éppen nem tudjuk a 
választ, mert mondjuk elérhetetlen a tisztségviselő.
> 26. oldal: Ügyintézés
> Hol és kikkel tartanád megvalósíthatónak a problémás időszakokban tartandó
> ügyfélszolgálatot? (tisztségviselők? tanulmányi csoport? más képviselők?)
> Hogyan szólnánk bele a nyitva tartásba? És hogyan lehetne racionálni?
>   
Mindenki, aki úgy érzi hogy segíteni tud, és rendelkezik a szükséges 
infókkal. Tárgyfelvételhez mondjuk szakos emberek (akár tanulmányisok) 
segítsége, szoctámhoz KÖB-ösök, egyéb problémákhoz a többiek. A nyitva 
tartásba nem szólnátok bele, a Hali ha úgy adódik, nem szokott bezárni 
mindig négykor, és mondjuk az IK-s HÜT-öt el tudjuk kérni. 
Racionalizálni az emberek számát lehetne.
>
>   





További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról