[Kepviselok] nézőpontok

ELTE TTK HÖK Elnök elnok at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 11., H, 08:21:40 CEST

csanna at ttkhok.elte.hu írta:
> Én úgy éreztem, hogy az előző évben sok problémához és kisebb
> hatékonysághoz vezetett az, hogy a HÖK-nek nem volt átgondolt koncepciója,
> egyértelmű véleménye sok kérdésben. A sokféle nézőpont, vélemény habár
> előnyére is válhat az Önkormányzatnak, ám ahhoz is vezethet, hogy kioltják
> egymást az akaratok és nincs előremozdulás.

Édes Anna, Kedves Képviselők,

ez amit leírtál csak egy "érzés", vagy alá is tudod támasztani
valamivel? Sorolnád a példákat?

Én nem látom problémának a sokféle véleményt, egyiknek másiknak
megalapozottságából alakul a konszenzus. Ezek nem oltják ki egymást, ha
a létrejövő konszenzussal, mégha nehezen is jött létre, de alakult
valamilyen többségi vélemény, akkor azt kell képviselni. Itt, és az
egyik elnöki pályázatban olyan vádak/feltételezések érnek, amit teljes
mértékben elutasítok.

Kezdetben egyáltalán nem egységes álláspontok voltak olyan nagyobb
horderejű kérdésekben, mint a kreditújrafelvételi díj vagy a
FER-mentesség kérdése, ennek ellenére mind a Kari Tanácson, mind az
EHÖK-ben, mind Szenátusban határozott, TTK-HÖK-ös álláspont jelent meg,
nemhogy "kioltva" magát, hanem markánsan, a vita irányítójaként lépett
föl (az előbbi esetben sikeresen, megadva az ELTE-s modellt, utóbbi
esetben sajnos "vesztesen").

Házon belüli esetet is említenék. Az alapszabály jelenlegi "állapota"
sem volt egyértelműen egységes vélemény eredménye, gondolok itt pl a
környezettudományi szakterület létrejöttére vagy a mentorkoordinátori
posztra. Ennek ellenére amikor az Alapszabály szenátusi jóváhagyása
sajnos technikai okok miatt veszélybe került, egységesen tudunk minden
erőnket megmozgatva ezt kijavítani, illetve érvényes választásokat tartani.

A mindenkori elnök felelőssége a különböző nézőpontokat figyelembe venni
és képviselni, súlyozni HÖK-ön belül, képviselni, egyeztetni az
egyetemen belül.
Elnökségem alatt úgy vélem ezt a feladatot meg tudtam oldani (lásd fenti
példák).

Szenes Áron
elnök