[Kepviselok] nézőpontok

Mécs Anna csanna at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 11., H, 12:18:08 CEST

Kedves Áron, kedves Képviselők!

Nem támadásnak szántam ezeket a sorokat, szerintem feleslegesen vetted
ennyire magadra, és ismét feleslegesen írtál kioktató hangnemben.

> A mindenkori elnök felelőssége a különböző nézőpontokat figyelembe venni
> és képviselni, súlyozni HÖK-ön belül, képviselni, egyeztetni az
> egyetemen belül.
> Elnökségem alatt úgy vélem ezt a feladatot meg tudtam oldani (lásd fenti
> példák).

Ezzel teljes mértékben egyetértek, valóban ez is a feladata egy elnöknek.
Ám az is a feladata, hogy meghallgassa a véleményünket, és hogy ne
próbálja meg lépten-nyomon érzékeltetni velünk a "felsőbbrendűségét".
Nálad sokszor tapasztalja azt az ember, hogy inkább nem mondja el, hogy
mit gondol, mert fél, hogy akár a legapróbb részébe is belekötsz. Habár
sok esetben nagyon nyitottan viselkedtél, és az általad említett példákban
tényleg sikerült jól és hatékonyan képviselned a HÖK-öt, de máskor – mint
akár itt a levlistán – ezzel ellentétesen viselkedsz. Felesleges itt is
úgy írnod, hogy ezek után mindenki kétszer meggondolja, hogy
megszólaljon-e, és inkább megkíméli magát a felesleges bosszankodástól.

És természetesen nem a sokféle vélemény megléte a probléma. Amire
gondoltam például, hogy eléggé különböző álláspontok vannak akár a
legalapabb kérdésekben is. Ahogy itt is olvashatjuk, például abban, hogy
„kit képviselünk”, „mi is a feladatunk”. És nekem a levelekből eléggé úgy
tűnik, hogy ebben nincs meg a konszenzus, habár lehet, hogy lehetetlen is,
de arra kell törekedni, hogy a vélemények csiszolják egymást, és még ha
meggyőzni nem is tudjuk/átok egymást, de arról mindenkinek legyen egy
képe, hogy a képviselők általában ezt hogy látják. Igenis fontos, hogy
„újra megpróbáljuk feltalálni a spanyolviaszt”, hiszen csak úgy tudjuk
igazán átlátni, hogy mi miért is történt, és a saját érveinket is újra
átgondolni.
Azt pedig nem értem, hogy miért gondolod, hogy mindenkinek tisztában
kellene lennie azzal, hogy mi a részletes véleményed ezekben a
kérdésekben. Lehet, hogy kifejtetted megválasztásodkor, de mivel ennek
semmilyen írásos „lenyomata” nincs, így nem várhatod el tőlünk, hogy
teljes mértékben ismerjük azt. (Ha mégis létezik, akkor elnézést.)

Üdv,
Mécs Anna