[Kepviselok] kit képviselünk

kemiaszk at ttkhok.elte.hu kemiaszk at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 11., H, 10:06:14 CEST

Üdv!

> Egy felelősen gondolkodó képviselőnek, vezetőnek nem az "arany
> középutat", nem a bukdácsoló hallgatókat, és nem az kisebbséget, az
> elitet kell képviselnie, hanem a minőséget. Ha a minőség a gyengébben
> teljesítők miatt romlik, akkor tőlük meg kell válni. Ha minőségromlás
> ellensúlyozható, a tömegképzés anyagi fedezettel kompenzálható, akkor a
> gyengébben teljesítőkkel ez meg kell fizettetni (kreditújrafelvételi
> díj, tandíj stb).

Én ezzel nem értek egyet. Szerintem a minőséget képviselni az egyetem, az
oktatók felelőssége. Ők azok, akik a szakmájukban elértek vmit és
rendelkeznek olyan tudással és tapasztalattal, hogy talán fel tudják
mérni, hogy mi az a tudásszint, amivel vki elhelyezkedhet az adott
területen.
Nem minden kiképzett szakember lesz ugyanolyan minőségű, mindig vannak
gyengébb képességű, de szorgalmas "munkásemberek" és géniuszok. Nem
hiszem, hogy a hök-nek egy bizonyos határon túl a minőséget kéne
képviselnie.

Sokkal inkább a hallgatókat, keresni az ő javukat. Ha jól teljesít, akkor
ehhez mérten segíteni, teszem azt tájékoztatni a lehetőségeiről, ha
kevésbé jól, akkor ehhez mérten támogatni. Talán naiv vagyok, de számomra
a hök az ideák világában vmiféle baráti társaságként jelenik meg, aminek a
tagjai szem előtt tartják, hogy olyan dolgokban segítsék a hallgatókat,
amik fontosak, de nem képes (nem is akar) minden hallgató ezekkel
foglalkozni. Afféle "mentorok", nagy testvérek...

Ha egy hallgató rossz teljesítményű, akkot is támogatni kell. Akár
korrepetálással, akár elbeszélgetéssel, ha pedig arról van szó, akkor azt
is meg lehet mondani egy hallgatónak, hogy nem való ide. Szerintem az is a
képviselethez, támogatáshoz tartozik, hogy tudatosítod benne, hogy ha nem
megy neki egyfajta szakma egy bizonyos minimális szinten, akkor talán
mással kéne foglalkoznia. Az ő érdeke is, hogy a felesleges századik
újrafelvételek helyett feldolgozza magában és keressen egy olyan szakmát,
ami a képességeihez mért. Nem lehet mindenki teszem azt fizikus vagy
kémikus, kellenek kevésbé képzett emberek is, mert nélkülük megállna a
világ.

Elismerem, hogy a minőséget ne hagyjuk veszni, de ne mi foglalkozzunk
ezzel elsősorban, illetve ne egy bizonyos határon túl. Szerintem annyit
tehetünk ezügyben, hogy akár példával, akár tanáccsal, akár segítséggel
igyekszünk tanulásra ösztönözni a hallgatókat, és persze a saját
érdekükben "eltávolítani" azokat, akiknek ez a fajta képzés csak görcs
görcs hátán.

Ha anyagi fedezet kell a rosszabb teljesítményűek benntartásához, akkor
oké, terheljük rájuk. Senki se szeret fizetni, de ha a maga hibájából
kell, akkor vhogy fel kell majd dolgoznia, hogy a tettek, hibák
következményekel járnak.

Én minden hallgatót képviselni akarok, mégpedig lehetőleg azt, ami hosszú
távon és valóban a javukra válik.
Talán egy elittanuló réteg képviselete abban is áll, hogy tudatosítjuk,
aki kevésé tehetséges, azzal is törődni kell és ezért azokat is
képvislejük.
Talán egy közepes réteg képviseletében fontos, hogy minden eszközzel
elérjük, hogy a legjobb teljesítményt adhassák, ami kitelik tőlük.
Ha pedig vki egy szint alatt teljesít, akkot talán a szemébe kell mondnai,
hogy nem való neki ez a szak, keressen inkább olyat, ahol sikerélménye
van, ahol képes kiválóan teljesíteni.

Képviseljünk mindenkit, és képvislejük őket úgy, hogy mind érezzék, hogy
őket is és a náluk "okosabbakat", "butábbakat" is támogatjuk.

--
Tisztelettel:
            Bosnyák András
        kemiaszk at ttkhok.elte.hu