[Kepviselok] G. Tamás pályázatához

kemiaszk at ttkhok.elte.hu kemiaszk at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 11., H, 10:44:17 CEST

Üdv!

Tisztségviselői juttatások:
Milyen mértékben csökkentenéd a közéleti ösztöndíjakat? A terved a
régebbi, jutalom jellegű (mennyiségű) közéleti ösztöndíjak
visszaállításának kezdeményezése?

OMHV:
Nem értek egyet ezzel az adatbázis tervvel. Akármennyire is profi
adatbázis hozható létre és akárhány hallgató győzhető meg az ott való
kitöltésre, így a véleményezésnek csak az egyik része, az utánunk jövő
hallgatókat részére történő "tanácsadás" történik meg, az, hogy
kinyílvánítjuk, kihez érdemes menni, kihez nem. Elvész a lényegesebb rész,
az, hogy az intézmény visszajelzést kapjon az oktatói feladatok
teljesítésének színvonaláról. Pedig szerintem ez fontosabb. Egy nyitott,
hallgatóbarát intézmény sem képes jobb, érdekesebb, tanulásra serkentőbb
kurzusokat indítani, ha nincs tisztában a saját oktató képességeivel,
márpedig ezt a hallgatók tapasztalják a legtöbbet.
Sajnos az általános hallgatói tendenciákat tekintve nem hiszem, hogy ezen
adatbázist esetleg kitöltő diáktársak nagy része mégegyszer megtenné
ugyanezt, az OMHV keretei között. A hallgatók utálnak duplán dolgozni (meg
többnyire szimplán is...:). Ezért szerintem egy ilyen adatbázis
konkurenciát teremtene a hivatalos OMHV-nek, s emellett nem tudná ellátni
azt a célt, hogy az intézmény által elfogadott eredményeket hozzon.
Lehet az egyes szakterületi oldalakoön külön ilyen részeket létrehozni, de
szerintem ennél nem kéne tovább menni.

Kommunikáció a hallgatókkal:
"Mivel a mentorok a TTK-s hallgatók kb. 25%-ával (elsősök) valamint
további 10- 20% évfolyamtársaikkal tartanak személyes kapcsolatot, ezért
egy jó koordinátor mellett, az általunk közölni kívánt információ nagyon
gyorsan eljuthat a hallgatók közel feléhez. Valamint a képviselők is
remélhetőleg 20-30%-át el tudják érni a hallgatóknak. Ehhez még hozzá
vehetünk 10%-ot akik e-mailen keresztül informálhatóak (és nincsenek az
előbbiek között). Így remélhetőleg a tanulók nagy részét sikerül
elérnünk."

Szerintem itt jelentős átfedések vannak. Ezen túl a mentorok legnagyobb
része másod-harmadéves.
Hogyan céloznád meg a negyed-ötödéveseket és a doktoranduszokat?

--
Tisztelettel:
            Bosnyák András
        kemiaszk at ttkhok.elte.hu