[Kepviselok] G. Tamás pályázatához
Guber Tamás
gubee at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 11., H, 11:36:13 CEST
kemiaszk at ttkhok.elte.hu írta:
> Üdv!
>
> Tisztségviselői juttatások:
> Milyen mértékben csökkentenéd a közéleti ösztöndíjakat? A terved a
> régebbi, jutalom jellegű (mennyiségű) közéleti ösztöndíjak
> visszaállításának kezdeményezése?
>
Erre egy későbbi levélben válaszolok!
> OMHV:
> Nem értek egyet ezzel az adatbázis tervvel. Akármennyire is profi
> adatbázis hozható létre és akárhány hallgató győzhető meg az ott való
> kitöltésre, így a véleményezésnek csak az egyik része, az utánunk jövő
> hallgatókat részére történő "tanácsadás" történik meg, az, hogy
> kinyílvánítjuk, kihez érdemes menni, kihez nem. Elvész a lényegesebb rész,
> az, hogy az intézmény visszajelzést kapjon az oktatói feladatok
> teljesítésének színvonaláról. Pedig szerintem ez fontosabb. Egy nyitott,
> hallgatóbarát intézmény sem képes jobb, érdekesebb, tanulásra serkentőbb
> kurzusokat indítani, ha nincs tisztában a saját oktató képességeivel,
> márpedig ezt a hallgatók tapasztalják a legtöbbet.
> Sajnos az általános hallgatói tendenciákat tekintve nem hiszem, hogy ezen
> adatbázist esetleg kitöltő diáktársak nagy része mégegyszer megtenné
> ugyanezt, az OMHV keretei között. A hallgatók utálnak duplán dolgozni (meg
> többnyire szimplán is...:). Ezért szerintem egy ilyen adatbázis
> konkurenciát teremtene a hivatalos OMHV-nek, s emellett nem tudná ellátni
> azt a célt, hogy az intézmény által elfogadott eredményeket hozzon.
> Lehet az egyes szakterületi oldalakoön külön ilyen részeket létrehozni, de
> szerintem ennél nem kéne tovább menni.
>
Ezek szerint még mindig nem sikerült értelmesen megfogalmaznom az
elképzeléseimet.
Az adatbázis tényleg a hallgatóknak szól, és nem visszajelzés az egyetem
felé. Ellenben szerintem ha "kapnak tőlünk" egy adatbázist amit tudnak
hasznosítani "cserébe" ha jól csináljuk, rá vehetjük őket arra hogy
kitöltsék az OMHV-t. Ezalatt azt értem, ha látják az adatbázison hogy
van értelme kitölteni (ugyanis hasznos nekik hogy infókat találnak a
tanáraikról) akkor el lehet hitetni velük azt is hogy az OMHV
kitöltésének is van értelme, és ha sikerül elég sok használható adatot
begyűjteni akkor tényleg van értelme!
Remélem most már érthető az elképzelésem, ha mégsem akkor szóljatok és
megpróbálom másképp megfogalmazni.
> Kommunikáció a hallgatókkal:
> "Mivel a mentorok a TTK-s hallgatók kb. 25%-ával (elsősök) valamint
> további 10- 20% évfolyamtársaikkal tartanak személyes kapcsolatot, ezért
> egy jó koordinátor mellett, az általunk közölni kívánt információ nagyon
> gyorsan eljuthat a hallgatók közel feléhez. Valamint a képviselők is
> remélhetőleg 20-30%-át el tudják érni a hallgatóknak. Ehhez még hozzá
> vehetünk 10%-ot akik e-mailen keresztül informálhatóak (és nincsenek az
> előbbiek között). Így remélhetőleg a tanulók nagy részét sikerül
> elérnünk."
>
Igen van átfedés, de azt megpróbáltam belekalkulálni, de valószínűleg
kissé optimista becsléseket írtam.
> Szerintem itt jelentős átfedések vannak. Ezen túl a mentorok legnagyobb
> része másod-harmadéves.
> Hogyan céloznád meg a negyed-ötödéveseket és a doktoranduszokat?
>
A negyed ötöd évesek, és a doktoranduszok elérését semmiképpen nem a
mentorok által képzeltem el, sokkal inkább a képviselők, valamint a
levelező listák, ugyanis ők már eléggé szocializálótak egyetemi
rendszerünkhöz.
Köszönöm a kérdéseket!
>
>
Köszönettel:
Guber Tamás
További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról