[Kepviselok] Hozzászólások, kérdések

Mészáros Csaba foldtudszk at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 11., H, 22:21:39 CEST

Kedves képviselők, tisztelt Atesz!

A környezettudományi szakterületi koordinátori pályázattal kapcsolatban
lenne néhány gondolat.

***********
", mivel erre volt kiemelkedően magas az igény a korábban kissé
„elfeledett” szak körében".

Nem értem teljesen mire gondolsz, de ha arra amire gondolok, hogy
gondolsz, akkor azt kell mondjam, hogy a geológus, geográfus,
földrajzos,geofizikus szakokaz is az elfeledettekhez sorolhatnád. Ettől
függetlenűl, mint e szakok egyik képviselője én nem éreztem magam
elfeledettnek. Ha valami kellett azt elíntéztem magam, ha nem foglalkoztak
a problémával.
A mostani évben meg a szakterületi koordinátor, példának okáért többet
foglalkozott a környezettan bsc-vel, mint a földrajzzal (bocs a
földrajzosoktól :-) nem direkt csináltam).
A felsőbbévesek elérése nehézkés volt, mert külön levlistáik vannak,
aminek nem én voltam az adminja. Mellesleg, azt gondolom, hogy aki
beiratkozáskor megadta az e-mail címét, az felkerült a foldtud levlistára.
Szóval egy szó mint száz, kérlek ne keltsd azt az érzetet, hogy a
környezettudomány szakkal nem foglalkozott senki, mert semmivel rosszabb
helyzetben nem volt, mint bármelyik másik, mármint érdekképviselet terén.
***********

"Távlati tervként szerepel a Környezettudományi Klub és a
Környezettudományi szakterület közötti együttműködés erősítése
(fenntartása), hogy a leendő képviselőségnek előfeltétele legyen a Klub
munkájában való részvétel".

Az első törekvés helyes és egyértelmű. A második azonban agályos, nyílván
ez csak amolyan ajánlott dolog - többről egyértelműen nem is lehet szó - ,
hisz két külön dologról van szó. Például az alapítvány és az önkormányzat
szorosan együtt dolgozik, de az alapítvány nem szól bele abba ki lehet
képviselő. Tehát itt személyi problémák lehetnek, ha mondjuk az Klub
vezetőjének valaki nem tetszik az nem lehet képviselő. Ezenkívül, lehet,
hogy valaki a Klubnál nem vált be, de jó képviselő lehet stb.
**********

Kérdésem az lenne, hogy mi az elképzelésed a bsc-sekkel kapcsolatban,
hogyan lehetne őket "homogenizálni" a felsőbbévesekkel, hogyan lehetne
őket bevonni a közös programokba (például az említett szakos
összejövetelek) és hogyan lehetne csökkenteni az elsősők és a
felsőbbévesek közötti "ismeretlenséget"?

------

Üdvözlettel:

        Mészáros Csaba
         ELTE TTK HÖK