[Kepviselok] tisztségviselői ösztöndíjak

Mészáros Csaba foldtudszk at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 14., Cs, 10:27:20 CEST

ÜDv!

"pedig egy koordinátornál azért nem kétszer,
hanem többszörös munkát végez egy biztos. Voltam szakterületi
koordinátor, tudom mennyi munkával jár. Össze sem lehet hasonlítani a
biztosi munkával."

Na azért ekkora hantákat ne mondjunk. Én személy szerint, lehet, hogy
többet dolgoztam mint egy biztos az elmúlt évben. Rossz példa van elötted,
mert a koordinátori munka nam olyan mint azt ahogyan most sokan csinálják.
Nem látják el, vagy nem tudják tiszteségessen ellátni feladatukat, de ez
nam azt jelenti, hogy a biztosi munka 2-3-szor annyi. Te is voltál
szakterületi koordinátor, ha igy látod, akkor lehet, hogy te se csináltad
azt jól. Amúgy valóban nehéz összehasonlítani, de nem a mértéke, hanem
jellege miatt.

Természetesen a külügy fontosságát nem vitatom, tényleg nem érdemel
lealacsonyítást.

"A külügyi csoportot valódi csoporttá kéne tenni, azaz
kötelezoen delegálni tagokat"

Ha jól tudom most is minden szakterületből kell egy embert legalább
delegálni, gondolom ez nem szabály, de illik. Ha ez nem történt meg, akkor
azt a szakterületi koordinátoron kell számonkérni.
Itt a fontosságról szintén nincs vita. Sőt véleményem szerint az összes
csoport és bizottság közül a külügyi csoport a legfontosabb mint csoport,
ha a biztost nem segíti ez a csoport akkor egyedül tényleg szinte semmit
nem lehet elérni. Hát csak gondoljunk bele, minden ami az országon kívül
van az a külügyhöz tartozik.
Na most viszont ahhoz, hogy ez tényleges csoport legyen, abban a biztosnak
van nagy szerepe, hisz ő irányítja. Ha jól tudom az elmúlt évben nem volt
túl sokszor összehívva a külügyi csoport, pedig voltak tagok.

"És minden szakterület koordinátora legyen
felelos a delegáltjaiért."

Igy igaz.

"És azt is nagyon
szomorú dolognak tartom, hogy olyan emberek HÖK-öznek, akik nem érik el
azt a szintet, hogy tanulmányi ösztöndíjra pályázzanak."

Ez bárkinél szomorú lehet, de a HÖK-nél tényleg nagy az arány.

"Más karokon ölnének a képviselok azért, hogy a
pályázati sorrendben elore kerüljenek."

Na azért remélem nálunk nemlesz tömeggyilkosság. :-)

"Talán
egyszer ha több képviselo is külföldön akar majd tanulni, akkor lehet,
hogy meg fog változni majd a külügyes rangja is?"

A külügyes rangja nem attól kell megváltozzon, hogy segít elintézni a
képviselőknek a kijutást, hanem, hogy a képviselők segítenek kijutattni
hallgatókat a szakterületekről.
Viszont hát aki komolyan dolgozik a közéletben az nem tud kimenni
külföldre, talán ezért kevés a képviselők közül, vagy mert nem akar
halasztnai (tudod hányszor mondtam azt, hogy akkor én most megyek, mert
kurva jó, de amikor belegondoltam... hát már igy is sokat csúsztam,
melleseleg élvezem amit csinálok a közéletben és nem akarom itthagyni).

Üdvözlettel:

        Mészáros Csaba
         ELTE TTK HÖK
   Föld- és Környezettudományi