[Kepviselok] tandij

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 12., K, 00:51:09 CEST

ELTE TTK HÖK Elnök írta:
> Kedves Képviselők,
>
> ne találjuk föl újra a spanyolviaszt.
> Ha valamelyik kérdésben, hát ebben van egységes álláspont. Tetszenek
> tudni, van egy olyan fölöttes szervezetünk, amit úgy hívnak HÖOK, ahová
> a tisztségviselőket mi, az ország egyetemei választjuk meg. A jelenlegi
> elnökségben ELTE-s is van. Szávay István, a BTK HÖK elnöke. Az országos
> problémákat az országos szervezet hivatott megoldani, az álláspontot ők
> alakítják ki, és akár hiszitek akár nem, ilyen van.

Szerintem a HÖOK is alulról építkező szervezet, azaz nem a HÖOK mondja
meg mi legyen, és akkor az terjed lefelé, hanem a kommunikáció
kétirányú. A tagok mondják meg, hogy mi legyen, az elnökség eldönti, és
akkor azt ők képviselik. És mivel a HÖOK elég távoli, így szerintem
egyes tagoknak lehet különvéleménye, sőt kell hogy legyen is. A kari
tanácsnál sem a dékán mondja meg mi legyen, hanem mi szavazzuk meg.

És ugye a tandíjtüntetést a TTK HÖK nem igazán támogatta, a HÖOK-kal
ellentétben.
> Természetesen vitázni lehet, meg ötleteket mondani, ezeket továbbítjuk a
> HÖOK felé, de _van_ HÖOK álláspont a FER-ről. Röviden: jelen formájában
> ellenezzük.

Na ebben legalább nem különbözik a véleményünk.
> Az alábbiakban személyes véleményem következik röviden.
> Úgy gondolom, alapvetően a két legfontosabb állampolgári jogunk az
> egészséghez és a tudáshoz való jog. Az utóbbit a köz- és felsőoktatás
> hivatott szolgálni. Mivel a tudáshoz való jogot alapvetőnek tartom,
> ezért úgy gondolom, a tudás megszerzéséért az arra alkalmasaktól _egy
> büdös, rohadt kanyi vasat sem szabad szedni_.
OFF: Ezzel a hasonlattal élve a gyógyszereknek ingyeneseknek kellene
lenniük?

Palkó Tamás