[Kepviselok] Hosszú és provokativ - ne is olvasd el!

Mészáros Csaba foldtudszk at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 14., Cs, 13:23:14 CEST

Tisztelt olvasók!

A következőkben Palkó Tamás elnöki pályázatával kapcsolatos
észrevételeimet, hosszászólásaimat, kérdéseimet olvashatjátok.

Belső motiváció:
****************
Elég nagy szavakat fogalmazol itt meg. Kérdés az, hogyha te ezeknek a
csoda képességeknek a birtokában vagy, akkor eddig miért nem tetted ezt
meg, és miért kell elnöknek lenni, hogy ezt megtehesd, ezen kívül miért
gondolod, hogy te meg tudod ezt tenni, amikor elődeid közül voltak
olyanok, akik birtokában voltak ezen ismérveknek. mégsem tudták a
felsorolt dolgokat elérni.

Elnöki munka:
*************
„Merjünk nagyok lenni, s valóban nem oly nehéz,
de legyünk egyszersmind bölcsek is!”

Ez egy érdekes idézet. Mondom ezt úgy, hogy én amióta a hök közelében
vagyok, ezt szajkózom, és nem is olyan rég, amikor értékítéletet mondtam a
hozzám tartozó csapatról, te, aki csak névleg volt tagja a csapatnak a
heves ellenzők csoportjába tartoztál. És akkor nem is említem a sok-sok
mondatot, amik avval érveltek, hogy nem lehet olyan fanatikusan
hozzáállni, mint én, és nem lehetnek a képviselők maximalisták, illetve
azt mondták, hogy én idealista vagyok, akkor, amikor ilyen szavak hagyják
el ajkaimat, mit ez az idézet.

„Az elnöknek azért is van nehéz dolga, mert
egyfajta kirakatember is, tehát amit kifelé mond, általában azt tekintik a
Hallgatói Önkormányzat véleményének, függetlenül attól, hogy azt egyedül,
vagy a Választmány vagy a Küldöttgyűlés döntötte el.”

Ebben tökéletesen egyetértünk. Szerinted te meg tudsz felelni ennek a
követelmények, kérdezem ezt költőien, hisz ha úgy gondolnád, hogy nem,
akkor nem pályáztál volna, szerintem ezen mégis el kellene gondolkodni.

Kivonat:
********
„valamint az se akarjon kibújni a munka „koszosabbik
vége” alól, aki havi
állandó ösztöndíjat kap a tevékenységért cserébe.”

Maximálisan támogatom. Látunk erre az elmúlt évben bőven példát,
tisztségviselőket, akik a tisztségükre hivatkozva nem akartak más jellegű
munkában részt venni. Tudom jönni fog majd az éves beszámoló, de
megkérdezném, hogy te mint tisztségviselő a „saját”
szakterületed „koszos” munkái közül mennyit vállaltál (a saját
alatt a matekot értem, a másikról meg se merlek kérdezni)?

„A csapatmunka is nagyon
fontos, hiszen amennyiben valaki megteheti, hogy valami munkavégzés alól
kibújik, akkor az precedens értékű, kiváltképp, ha olyanról van szó, akinek
nagy a megbecsültsége, elismertsége. Ezért, mivel a tisztségviselők
Valamilyen szinten példaképek, példát kell mutatniuk”.

Ez folytatja az előző gondolatot. No komment. Nem kell többet ecsetelni,
hány tisztségviselő bújt ki a szakterületi csapatmunka alól. Ez nem
személyeskedés, hanem tény.

„Az ismertség és elismertség felé elengedhetetlen, hogy a hallgatók
többet
találkozhassanak a képviselőkkel, a hallgatói önkormányzat felelős
tisztségviselőivel,”

Tökéletesen egyetértek. Azt gondolom, nem arra célzol, hogy a hallgatókat
bírjuk rá, hogy többet jöjjenek hozzánk, hanem arra, hogy mi nyissunk
feléjük.
Na akkor egy gyors kérdés. Szerinted hány képviselő tett erőfeszítéseket,
hogy megismerje a hallgatókat, egyetemen belül és kívül. Remélem az
hallgatók megismerése nem azt a néhány m2 –t jelenti (halira
gondolok). Konkrétan hány képviselő ült le beszélgetni hallgatókkal az
egyetem területén, hányan néztek be az óráikra, hogy azok hogyan zajlanak,
ezen kívül hányan mentek el sörözni velük, vagy voltak ott a saját
rendezvényeinken (ahol szerintem a képviselőknek alapból ott kéne lenniük,
mert itt van lehetőség ismeretségre szert tenni)?
Mit gondolsz, hogyan tudnád ezt megváltoztatni?

Belső működés:
**************
„Hiába hoztunk egyes területeken bürokratikus
intézkedéseket, hogy működésünk átláthatóbb legyen, hogy kiszámítható
legyen a külvilág számára, ezeket egyből kivételekkel alkottuk meg, igazodva
a korábbi gyakorlathoz, és még ezeket sem tartjuk és nem tartatjuk be. A
belső működésünk kifelé szinte láthatatlan, és kaotikus.”
„A bürokratikus intézkedések hiábavalók,
azokat senki nem akarja betartani.”

Itt írtál a bürokráciáról, majd…

„A tisztségviselőknek az önállóság mellett teljes körű
tájékoztatást kell nyújtania azokról a folyamatokról, amelyek a háttérben
történnek.”

„A tisztségviselőknek tehát az önállóság
mellett, amely akár döntési önállóság is lehet bizonyos kérdésekben, teljes
körű beszámolási kötelezettsége lenne a részfolyamatokról is”

Így még tovább bürokratizálnánk az amúgy is körülményes rendszert.

Küldöttgyűlés:
**************
„A célom az, hogy a képviselık tisztában
legyenek azzal, hogyan működik a hallgatói önkormányzat, valamint hogy a
hallgatóság nagyobb része ismerje a hallgatói önkormányzati képviselőket, és
legyen fogalmuk arról, hogy a legfontosabb kérdésekben mi a
véleményünk.”

Újra felmerül bennem a kérdés, ehhez miért kell elnöknek lenni. Szerinted
ez kizárólag az elnök feladata, és ezért nem tetted eddig, vagy csak
lustaságból?

Belső kommunikáció:
*******************
„A
személyes beszélgetések sincsenek meg a képviselık között.”

Már akik között nincs meg. Azok között akik valakit utálnak valamiért,
véleménykülönbség bőlés/vagy korábbi sérelem és/vagy dilettáns
ostobaságból. Az ilyen emberekkel nem tudsz mit csinálni. Akik nem
hajlandók együtt dolgozni valakivel, azok keressenek más elfoglaltságot.
Ezt eddig ebben az önkormányzatban senki nem merte megcsinálni, és addig
nem is ütőképes ez a csapat, ha hagyjuk hogy egy-két renitens szándékosan
szembehelyezkedjen.

„A képviselőlistát sokkal jobban aktivizálni kellene,
véleménynyilvánításra is sokkal jobban kellene használni, mint eddig
valaha.”

Unalomig elcsépelt mondóka. Eddig nem ment, miből gondolod, hogy te ezt el
tudod érni? Szívesen meghallgatnám a módszereidet.

Külső kommunikáció:
*******************
„az információáramlás nehézkes, az infolistára sokszor az
információ későn jut el.”

Ezeknek ebben az évben is megvolt a felelőseik. Miért nem kérdezte meg
őket senki, hogy miért későn küldik ki az infokat?

CAmpus:
*******
„A plakátfelületek közös
kihasználásának elvei nincsenek lefektetve.”

Igen!? Írjuk le, hogy melyik kézzel kell felrakni, és, hogy melyik
ujjunkkal kell a szöget benyomni? Mit kell még tovább bürokratizálni ezen.
Ki vannak írva a felületekre a feltételek, ezen nincs mit tovább nyamogni.

„A rendezvényszervezésnél a két
nagyobbik kar elnyomja a TÁTK-ot.”

Na ne! Kérlek mondj példát, amikor a TÁTK be akart valamibe szállni, és
segíteni akarta a szervezésben és mi elküldtük!

„A lágymányosi menza kérdése még nem
megoldott, itt távlati tervek sincsenek.”

Erről már kifejtettem a véleményemet párszor. Tömören szólva a környék
tele van kajáldákkal, a menza csak hiúsági kérdés, hogy nekünk ELTÉnek
nincs a műegyetemnek meg van és oda „kell” átjárni. Ez csak
egy csomó pénzt vinne el, és nem szükséges, pláne, hogy biztos nem lenne
olcsóbb a környék helyeinél, csak max valamelyik vezető megint jól
megszedne magát a szerződésekből. Amikor ekkora hiánya van a karnak, akkor
pontosan nem ilyenre kell fordítani.

Nyúz:
*****
„Félév elején egy féléves lapterv,”

Bánjunk evvel óvatosan. Ez egy egyetemi újság, nem profi lap, és nem is
kell, hogy az legyen. Inkább humorosabb cikkek, karikatúrák, egy
szakterületi sztorik hiányoznak amelyek tanulsággal szolgálnak.

Rendezvényszervezés:
********************
„A szakterületi rendezvények azonban – talán a megfelelı
kommunikáció miatt – kevesebb sikerrel zajlottak le, mint a korábbi
években.”
„A szakos rendezvények promóciója, összehangolása, egységes
kinézet, a „brand” továbbvitele.”
„A szervezés későn kezdődik,

ütközés.”

Az ütközések abból adódnak, hogy mára már nagyon sok rendezvényünk van. A
hallgatók pedig nem fognak minden héten elmenni bulizni (értem ezt úgy,
hogy ha sikerülni úgy ütemezni, hogy ne ütközzenek az események és minden
héten legyen valami), tehát ezt csak úgy lehet megoldani, ha bizonyos
rendezvényektől megválunk. Így növelhetők a szakterületi rendezvények is.
Ez a vidéki egyetemeken, főiskolákon nem nagy probléma, de mi nem vidéken
hanem a fővárosban vagyunk. Soha nem lesz olyan egyetemi élet, mint
például Veszprémben, Pécsen, Szegeden, pedig ezek nem kisvárosok.

„A TDK dolgozatok összegyűjtése, rendszerezése, ebből
mondjuk absztrakt-kötet készítése.”

Ez jó ötlet. Valaki írta, hogy az összegyűjtés a könyvtárak feladata. Nem
tudom, lehet, de jelen pillanatban evvel nem foglalkoznak (legalábbis
nálunk). „ példány van általában, ebből a TDK-zó egyet megtart, egy
pedig a tanszéken marad.

Hallgatói iroda:
****************
„A Hallgatói iroda ügyfélszolgálati jelleggel működik a hallgatók és
a HÖK
tisztségviselők között, továbbá szolgáltatásokat nyújt,”

Ebbe beletartozik az is, hogy nyitva tartás után ha valaki bejön elküdjük,
mert zárva vagyunk? Bele tartozik a játék a gépeken?

„A rend betartása és betartatása.”

Te mint az előző év egyik irodavezetője ilyet le mersz írni? Hol voltál
akkor, amikor az említett problémák jelen voltak? Ugye nem kell rá
válaszolnom.

Külügy:
*******
Jók a gondolatok, de itt keményen konfrontálódni, kell az vezetéssel és az
oktatókkal, akik előre lezsírozzák az ersmus helyeket. Pont ezért nem
lehetett eddig olyan nagyon reklámozni ezeket, mert kevés hallgató
mehetett ki, és azok többsége is már megvolt.

Egyéb:
******
„Ugyanakkor egymás elismerése is
döntő fontosságú. Hiszen ha valakinek a munkáját nem ismered el, nem fog
többet dolgozni, vagy legalábbis nem ugyanúgy. És munka az van bőven.”

Ugye ez alatt nem azt érted, hogyha valaki ellátta feladatát, vagy amit
vállalt, annak nyaljuk ki a seggét. Inkább azt, hogy aki túlteljesít azt
ismerjük el. Csak remélni merem, hogy erre gondoltál.

„A negyedik ilyen fontos a jog és kötelesség. Azzal, hogy az ember
valamit
elvállal, azzal egyből jogok illetik meg, valamint kötelességek terhelik. A
kötelességeket, mint azt neve mutatja, kötelezı megtenni, míg a
jogokkal élni
lehet. Ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni, a legtöbb esetben csak a
jogokkal szeretünk példálózni.”
A számból vetted ki… :-)

******

Általánosságban a pályázatról. Nos, itt össze vannak foglalva a hibák, és
lehetséges megoldásaik. Ez jó, csakhogy ezeket régóta tudjuk és régóta
beszélünk róla, és nem történt semmi. Te már elég régóta vagy itt, miért
gondolod, hogy akkor most veled fognak ezek majd hirtelen megoldódni?
Ezenkívül, éppen amiatt amit írtam, ez amit összehoztál, egy tökéletes
beszámoló, tőled mint titkártól, vagy ha mondjuk az elnök irt volna ilyet.
Mik a problémák, hol tartunk, miket kéne csinálni. Szép, de nem pályázat.
Általánosságokról beszélsz benne, amiről régóta szó van. Szépen néz ki, jó
hosszú, de a tartalom tudott, ismert, csak összefoglaló, kevés a
konkrétum.

------

Üdvözlettel:

        Mészáros Csaba