[Kepviselok] Reakció reakciója

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 15., P, 00:43:44 CEST

Mészáros Csaba írta:
> Sziasztok!
>
> Végre!
> Mégiscsak megérte ezeket a hosszú leveleket megírnom, még konkrétumok is
> feljöttek.

Képzeld, nagyon nehéz úgy konkrétumokat leírni, ha a legtöbb kérdésben
nem rendelkezel egyedüli döntési jogkörrel. Nálunk az elnök mindig csak
egy ember volt a választmány 8,9,10 vagy 11 szavazati jogú tagjából,
láttunk már arra példát, hogy az elnök véleménye nem egyezett a
többiekével. Tehát hiába írom le, hogy azt szeretném, hogy az ég zöld
legyen, ha mindenki más kéket szeretne.
> ?> Azok tudnak tapasztalatot átadni, akiknek van�
>
> így igaz! ezért kérlek add át a tapasztalatodat másoknak is.?
>
> Ez azt jelenti, hogy ideje váltani? Adjam át a tapasztalataimat a
> fiataloknak :-)

Nem kell váltani. Én is át tudtam adni a tapasztalataimat Végh Tamás és
Seres Alexandra szociális elnökhelyetteseknek. És még mindig számítanak rám.
> ?Te ezt tényleg így látod. Én ezt másképpen, én beszélgettem a külügyi
> biztossal...?
>
> Én is?
>
> Az a baj, hogy még mindig nem értitek. Ami a legfontosabb és nincs benne
> egyik pályázatban sem: Miért pont ti?

Szerintem a pályázatomban erre is kitértem, mégpedig az 5. oldalon - ha
megengeded, ezt most nem másolnám be ismét.

Képzeld, ha valaki valami infót akar, általában engem hív. Mert úgy
érzi, hogy rendelkezem azokkal az információkkal, ami neki kell, és
mindig elérhető vagyok. És az esetek nagy részében az emberek (remélem)
nem csalódnak bennem, és megkapják az infókat. Egy HÖK elnöknek pontosan
ilyen személynek kell lennie, akit bármikor fel lehet hívni, ha baj van
- mert úgy érzik az emberek, hogy nála központosulnak az információk.
> Ezért fogalmaztam meg ezeket a kérdéseket úgy ahogy. Aki rám azt mondja,
> hogy pesszimista, az egy kicsit se ismer. Csak igy kellett fogalmazni,
> hogy kijöjjön belőletek ami kell, de nem jött.
> Engem nem a pályázat érdekel, hanem hogy miért lennétek ti alkalmasak
> elnöknek, miért vagytok jobbak másoknál, és miért lennétek jobbak mint
> előttetek. Erre nem válasz az 8 éve vagyok a hökbe, rengeteg tapasztalatom
> van, ettől még nem lesz valaki alkalmas, ennél sokkal több kell.

Tényleg nem attól lesz valaki alkalmas, hogy x éve itt van, pl. Gubee-t
alkalmasnak tartom, és ő még csak 1 éve van itt. Attól lesz valaki
alkalmas, hogy vezetni tudja az önkormányzatot, rálát annyira a témákra,
hogy probléma esetén akár képes legyen azonnal dönteni, hogy mindenkivel
megtalálja azt a hangot, ami a hatékony munkavégzéshez kell. És a
tapasztalat, az, hogy sok területen megfordultam, segít abban, hogy a
lehető legjobb döntést hozzam meg. Az, hogy a képviselőkkel leülök
beszélgetni abban segít/ett, hogy tájékozódjak, mi az ő elvárásuk a HÖK
felé, és mi mit tudunk nekik nyújtani.
Ebben az évben nem volt olyan, aki az egész önkormányzat munkáját teljes
mértékben összefogta volna. Én azért szeretnék elindulni, mert úgy
érzem, hogy energiáim nagyobbik részét erre tudnám fordítani. És a
munkámat többé-kevésbé szívvel-lélekkel csináltam eddig, és ezután is
így teszek majd. Ez nem más, mint elhivatottság. A tapasztalat tényleg
nem minden; de szerintem elég fontos tényező; ugyanígy említhetném a
pénzt is, ami tényleg nem minden, de nagyon fontos tényező; hiszen csak
úgy nem adnak neked kenyeret a boltban; minthogy csak úgy nem fognak
téged mondjuk térítési és juttatási kérdésekkel megbízni. A nyolc év az
akkor is nyolc év, és volt "szerencsém" végigélni az összes eddigi
tanulmányi módosítást, a kötött szakpáros képzést, a kreditrendszert, a
BSc-t és most a FER-es BSc-seket is, az összes létező szociális dologba
beleláttam. Ezek pontosan azért számítanak, mert ha egy dologban
véleményt kell nyilvánítani, akkor nem a nulláról indulunk, hanem a
megfelelő tudással a fejünkben képesek vagyunk a körülményeket ezekkel
az információkkal megspékelve nézni.
Képes vagyok egyszerre több dologra figyelni, közel azonos
intenzitással, az elmúlt évek megmutatták, hogy terhelhető vagyok, ezek
egy jó elnök ismérvei. Nem akarok mindent saját magam eldönteni, a
feladatokat képes vagyok leosztani, az emberek véleményét kikérni a
legfontosabb dolgokban - mint ahogyan eddig is tettem.
Két éve poénból nyújtottam be elnöki pályázatot, akkor igazából
szociális elnökhelyettes szerettem volna lenni, végül titkár lettem. De
az az 5 szavazat meglepő volt, mégha csak egyesek poénra vették is. Egy
éve azért nyújtottam be pályázatot, mert egy nappal a küldöttgyűlés
előtt még senki nem nyújtott be pályázatot.
A múltam nagyon fontos tényező, így ismerem a hibáimat, képes vagyok
elviselni a kritikákat.

Palkó Tamás