[Kepviselok] főszerkesztői pályázat - válaszok Yetinek

Mécs Anna csanna at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 21., Cs, 23:30:36 CEST

Kedves Képviselők!

Köszi Yeti a kérdéseket.
> A mézes tejet és az aprósütit mellékletben csatoltam, lehet, hogy az
smtp-szűrő nem fogja átengedni, mert azért eléggé darabos lett. Ha nem
megy át, szólj, és találunk alternatív megoldást.
:)

> Na szóval a kérdéseim:
> A közéleti cikkek beérkezéseével sok probléma szokott lenni, valamint az
ilyen cikkek minőségével sincs mindig minden rendben. Az ilyen helyzeten
esetleg egy közéleti rovatvezető segíthene. Mi a véleményed erről? Hogyan
kívánod elérni, hogy a lapzártáig beérkezzenek a cikkek, hiszen elég
sokszor volt ilyen probléma?

Nem hinném, hogy külön közéleti rovatvezetőre szükség volna, hiszen
lényegében a főszerkesztőt többek között ilyen címmel is elláthatjuk. Ha
erre a feladatra egy másik embert jelölnénk ki, akkor azzal csupán azt
eredményeznénk, hogy akadályoznák a főszerkesztővel egymás munkáját,
hiszen rengeteg átfedés lenne. Ha pedig nem másik embert jelölnénk ki,
hanem a főszerkesztőt, akkor csupán puszta formalitás lenne egy iylen
rovatvezető.
Viszont a kérdésfelvetés abszolút jogos. Már tavaly is voltak
próbálkozások arra a főszerkesztő részéről, hogy a cikkírókat kissé
"gatyába" rázza, és akár "pontlevonásos fenyegetésekkel" motiválja őket a
cikkek időben való küldésére. Én eleinte kivárnám, hogy mi tapasztalható
év elején, hiszen, ha nincs ilyen jellegű gond, akkor felesleges bármiféle
"retorzió". Viszont, ha sokat késnének, akkor először jelezném feléjük,
hogy ez probléma, ha ez nem segítene, és nagyon elfajulna ez a jelenség,
akkor természetesen megpróbálnék más eszközöket alkalmazni, akár azáltal
is, hogy az időben küldőket jutalomban, például plusz pontban részesítem.
(A pontlevonásnak nem vagyok híve, hiszen nem célunk a cikkírók
"elkergetése").
A közéleti cikkek színvonalát pedig úgy próbálnám növelni, hogy mindig
részletes útbaigazítást adnék a  cikkíróknak egy-egy témával kapcsolatban,
illetve megpróbálnám mindig megtalálni azt a személy, akit fel kell
keresniük, akitől a leghitelesebb információkat kaphatják. Több
utánajárásra, minél több érintett megkeresésére buzdítanám őket, illetve
előre gondolkodnék annyira, hogy egy-egy nagyobb lélegzetvételű írás
esetén jóval előbb elkezdehessük az adott cikkíróval a felkészülést.

> Mennyiben közölnél le olyan cikkeket, amelyek a HÖK-öt esetleg negatív
színben tüntetnék fel?

Nehéz ebben látatlanul ítélkezni. Semmi esetre sem célom, hogy a HÖK
munkáját hátráltassam, vagy, hogy a Nyúzban olyan írások jelenjenek meg,
amelyek rossz fényt vethetnek rá. Hanem alapvető törekvésem, hogy jobb
megítélés alakuljon ki a hallgatókban az Önkormányzatról, és, hogy a
pozitív kezdeményezéseket, a befektetett munkát hangsúlyozzuk.
Ám, ha egy olyan téma kerül elő, amelyet részletesen körbejárunk, és
esetleges hibákról, mulasztásokról van szó, és akár a HÖK is "kissé ludas"
volt az adott ügyben, akkor semmi esetre sem fogjuk kiszínezni a
valóságot, vagy akár úgy szépíteni, hogy a HÖK-öt negatívan bemutató
mozzanatot kihagyjuk, hiszen az hamisítás volna, és a hitelességünket
kérdőjelezné meg. Így, habár "direkt negatív" vélemény természetesen nem
lesz jelen, ám néha muszáj lesz az Önkormányzat esetleges mulasztásait is
megírni.

> Mennyiben tartod fontosnak a szórakoztató rovatok teljes megtartását,
szerinted mekkora olvasótábora van ezeknek?

Én úgy vettem észre, hogy a szórakoztató rovatok a legolvasottabbak az
újságban, azokra van a legnagyobb érdeklődés. Nem érzem azt, hogy
bármelyik kifulladt volna. (Például mikor tavaly a Krizanta meg akarta
szünetetni a Négyeshatost, akkor nagyon sokan keltek védelmére. Ebből is
csak arra lehet következtetni, hogy szükség van rá.) Így ezek alapján nem
szeretném egyiket se elhagyni.
Szerinted van olyan, amelyik abszolút érdektelen az olvasók számára?

> Mennyiben tartanád jónak, ha az oldalszámot 16-ról 20-ra növelnénk, és a
megnövekedett költségeket hirdetésekkel próbálnánk ellensúlyozni; azaz
szerinted elérhető-e, hogy a Nyúz hosszabb távon állandó hirdetőbázist
tudjon magáénak; és ha igen, akkor képes lennél-e ezzel foglalkozni?
Támogatnád-e, hogy a Nyúz esetleg színes legyen?
Ez a két krédés számomra összefügg, úgyhogy egybe válaszolnám meg. Azt
hiszem, hogy nem az én tisztem, hogy egyedül döntést hozzak azzal
kapcoslatban, hogy színes, vagy akár 20 oldalas legyen a Nyúz, és még nem
vagyok annyira tisztában a konkrét ajánlatokkal, hogy teljese mértékben
állást tudjak foglalni ezzel kapcoslatban.
Viszont akkor látnám értelmét, hogy 20 oldalas és hirdetésekkel megtűzdelt
legyen a Nyúz, ha ez valamilyen megjelenésbeli szinvonalnövekedéssel
járna, például színes lehetne a címlap. (Az, hogy az egész Nyúz színes
legyen jelen pillanatban esélytelen, hiszen finanszírozhatatlan mértékben
megnövelné a Nyúz előkészítésének árát). Viszont kérdés, hogy a színes
címlap valóban akkora plusz-e, hogy megérje ennyire felbolygatni az
újságot. Ahhoz, hogy egy színes címlap tényleg jól nézzen ki, nagyon
profinak kell lenni. Így lehetséges, hogy "amatőrségünkből" fakadóan olyan
címlapok születnének, amelyek habár színesek, mégis gagyibbnak hatnak,
mint az eredeti fekete-fehérek.
De a kérdésben mindenképpen állást kell foglalnunk, így esetleges
főszerkesztőségem esetén megpróbálnék minél jobban tájékozódni az
alternatívákról.

> Ahogyan Atesz is megfogalmazta, tennél-e lépéseket arra, hogy a Nyúz
teljes mértékben környezettudatos legyen, és újrapapírra legyen
nyomtatva?

Szerintem Balázs erre is válaszolt. Az általa leírtak alapján túl nagyok
az akadályok, így mindamellett, hogy nagyon megdrágítaná a Nyúzt, még nem
is egy biztos dolog. Ezért a közeljövőben nem lenne alapvető törekvés.
Viszont amint megváltozik ez a helyzet, és az újrapapír is biztosan
elérhető és kifizethető lesz, akkor természetesen törekedni fogunk a
környezettudatosságra.

> Mennyiben fordulhatna elő a főszerkesztőséged alatt, hogy egy szám nem
jelenik meg?

Nyilván ez egy olyan kérdés, amire csak azt lehet válaszolni, hogy iylen
nem fordulhat elő velem. De a tavalyi esetekből tanulva nem teszek
felelőtlen kijelentéseket. Mint ahogy a pályázatomban is leírtam, az a
legeslegfontosabb feladata a főszerkesztőnek, hogy megjelentethető újságot
hozzon össze. Erre fogok törekedni, a Nyúz érdekeit, és nem a sajátomat
fogom előtérbe helyezni, és a személyes nézeteltérések semmiképpen sem
befolyásolhatják majd a "Nyúz sorsát", hiszen ez nem egy egyszemélyes
vállalkozás. Persze az élet váratlan fordulatokat hozhat, de mindenképpen
a gondok kiküszöbölésére fogok törekedni.

>Tervezed-e a szerkesztőségi ösztöndíjak megreformálását, különösképpen a
negatív értékelésre?
Az évvégi Nyúzos megbeszélésen szó volt a pontszámításról, és valamelyest
megreformáltuk azt, így nem tervezek nagy változtatást ezzel kapcsolatban.
Viszont azt mindenképpen el kell majd döntenünk, hogy heti, havi, vagy
esetleg még hosszabbtávú kerete legyen-e a szerkesztőségi ösztöndíjaknak.
Az utóbbinak az lenne az előnye, mint ahogy már tavaly is szó volt erről,
hogy lehetőséget adna a valódi értékelésre. Különbséget lehetne tenni jobb
és rosszabb számok között, így egy színvonalasabb cikkért valóban többet
kapna a szerző, és nem történhetne meg az, hogy például egy oylan számban,
ahol nagyrészt hivatalból írt cikkek vannak, ott egy rosszabbul sikerült
írásért sokat fizessünk, míg egy olyan számban, ahol csupa jól megírt cikk
van, ott mindegyik kevesebbet érjen. Így én inkább a hosszíbbtávú keretet
támogatnám, hogy a különböző számokat összehasonlítva, a valódi minőséget
lehessen értékelni.

>Mit szólsz a tervezett tisztségviselői ösztöndíj változtatáshoz?
Habár ilyen téren tapasztalatlan vagyok, és nem látom teljes mértékben,
hogy mi mennyi munkával jár, de nem tartom jó gondolatnak a csökkentést.
Ebben a kérdésben Fecóval és Jancsó Tomival tudok egyetérteni. Ha valóban
jól működő önkormányzatot akarunk, akkor meg kell fizetni a
tisztségviselőket. A javaslatotok nagyon sok buktatóval jár, és nem érné
el a célját. Ráadásul számomra kivitelezhetetlennek tűnik a
jutalomkeretből való utólagos finanszírozás, hiszen hogyan próbálnátok
eldönteni, hogy melyik tisztségviselő mennyivel tett többet? Szerintem
káoszhoz vezetne, és semmiképpen sem motiválná jobban az embereket.

Mégegyszer köszönöm a kérdéseket, remélem nagyrészt választ
kaptál/kaptatok rájuk!

Üdvözlettel,
Anna