[Kepviselok] pityu levele, rovatvezetes

balu at elte.hu balu at elte.hu
2007. Jún. 22., P, 16:04:26 CEST

Helló mindenkinek!

Egy éve nem vagyok már képviselőlista-tag (csak a webre kikerülő
archívumból követem az eseményeket) úgyhogy nem tudom, milyen
úton-módon kerül hozzátok ez a levél, de a rovatvezetésről írt Pityu
pár mondatot, amivel nem értek egyet.

Ezekkel:

"Balázs hozzászólását megtoldanám még azzal, hogy minél több tisztség van,
annál nehézkesebb az újság. A cikkek minőségén a rovatvezető sem tudna
javítani, hiszen azokból a cikkírókból főz, akik vannak.
A cikktémákra már jobb lenne ráállítani egy "vércsét" - ez _elvileg_
megérne egy rovatvezetőt: egész héten szívná magába a cikkötleteket,
viszont:
Nem kell ahhoz rovatvezetőnek lenni, hogy cikkötletekkel álljon elő valaki.
A lapzárta betartatására pedig a rovatvezetők a legalkalmatlanabbak.

Köszönöm, hogy megoszthattam a tapasztalatomat.

Pityu"

No, szerintem pedig rovatvezető igenis kell, és igenis sokkal inkább
garantálja a színvonalas cikkeket a rovatba, mintha mindenki csak úgy
hasraütésszerűen írogatna.

Előszöris, ha van rovatvezető, akkor van felelős, akit lehet rugdosni,
ha kimarad a rovat, vagy borzasztó teljesítményt nyújt, nem jók a
cikkek, a témák satöbbi. Ha nem tud felhajtani cikkírót, akkor neki
_kell_ megírni a cikket - biztosra vehető tehát, hogy lesz cikk.
Persze, ha a főszerk osztja ki valakire a cikkírást, akkor is meglesz
a cikk - csak éppen az a főszerk energiáját, idejét fogja lekötni,
hogy utánajárjon.

Pont azért vannak a rovatvezetők, hogy 1, levegyenek egy kis terhet a
válláról 2, legyen felelős, akit kínpadra lehet vonni, ha gond van, 3,
legyen valaki, akinek koncepciója van - ez az, amit Pityu
"vércsézésnek" hívott, és valóban, nagyon fontos, hogy legyen valaki,
aki képben van a témákat illetően, utánajár a dolgoknak, és persze a
mozgósítható - és megbízható!! - cikkírók tekintetében is naprakész.

Ha pedig a rovatvezető nem tartatja be a lapzártát, vagy nem produkál
megfelelő mennyiségű és minőségű cikket a rovatba, akkor, mivel per.
def. ez az ő sara (akármi is van a cikkírókkal), a főszerk, vagy akár
a választmány jól megdádázhatja.

De nem is hiszem, hogy olyan probléma lett volna a rovatvezetőkkel,
hiszen végülis mindegyik kapott jutalmat, nem?

Bocs hogy belepofáztam

Balu