[Kepviselok] 11. szam ertekelese

foszerkeszto at ttkhok.elte.hu foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2007. Május. 6., V, 10:54:50 CEST

Bocs a késésért, terepgyakon voltam, utána meg lusta.
(Marci, hajrá azzal a 10-kkel, mert szeretném a választmány elé
terjeszteni, azt meg jó lenne ma jelezni)

A 11. szám értékelése

Ez a szám a hugom szerint nagyon jó lett, csak sok
benne a "reklám". Rátapintott a lényegre, bár ezt nem
sejthette. Két cikk kiesett, a többi rövid lett,
szerencsére egy meg jó hosszú. Úgyhogy hirdetésekkel
töltöttük ki a helyeket. A címlap rendkívülisége eltereli
a figyelmet a fogalmazási hibákról. Ahhoz képest
viszont, hogy már megint mivel kezdődött a péntek
(és szombat), remekeltünk. A LEN-es ügy miatt kiesett
az egészoldalas LEN-plakát, meg a LEN-es beharangozó,
úgyhogy volt mivel foglalkozni.

Olvasószerkesztés
(Dúcs Anita, Nagy Melinda, Simó Zsófia)
Nem akarok kocázni, de ha hárman nem szúrnak ki egy
fogalmazási hibát, akkor ennyi erővel egy ember is
olvasószerkeszthetne.
A hangulat legalább jó volt.
A kiesett két oldalt csak szombat délre sikerült pótolni,
úgyhogy párhuzamosan voltak nulladik, első és második
körök. Ennek ellenére nem találok semmi kifogást arra, hogy
sima olvasással kiszúrható hibák miért maradtak.
Az egyik a Balu cikkében, gondolom egy átírás után
került be, a másik pedig az én cikkem, abba meg egy
alcím maradt a kenyérszövegben. Az első körben Melinda
be is jelölte, de a második körben hogy maradhatott úgy?
Itt azon volna a hangsúly, hogy hiába csak kettő van
ebből (remélem), ilyen hiba nem maradhat benn. Ezt még
a Word is kiszúrja. (Így meg pláne nem értem)
8-8-8p (/12)

Tördelés
(Mécs Anna)
A hibákat gyorsan javította be. A faliújságon jókat
röhögünk azóta is, bár hangsúlyozom, hogy nekem nagyon
tetszik. A rejtvény most meg így néz ki hülyén (fehér
háttérrel), de nem gáz. Csanna ötletesen oldatta meg a
hirdetések betördelését is. Gyorsaságának köszönhetően
a kvázi déli kezdés ellenére hatra végeztünk.
14p (/14)

Címlap
(Kárpáthegyi Péter)
Azért olyan kritika is érte, hogy "ilyet én is tudok",
10-ből 9 azt mondja, hogy "dejóó", és ez reprezentatív
(elvittem terepgyakra, úgyhogy 100 ember véleményét
tükrözi). Jó a fotó-grafika keverése, sejtettem,
hogy ha Pítet kérem meg, valami jó fog kisülni.
Sajnos a LEN-változások miatt eredeti rendeltetését
nem tudja betölteni a rajz. Talán jobb is, mert a HÖK
elnök szerint a dékán pont a "sörözős buli az egyetemen"
sugallatot kifogásolta a LEN-nel kapcsolatban (és mit szólna egy
folyosós bulira a Nyúz szervezésében? hehe).
6p (/6)

Főszerk.szemétdombja
(Sudár István)
Először egy félhumoros szóviccekkel teletömött, a
semmiről szóló valamit írtam, aztán inkább írtam egy ilyet.
Az első bekezdés különösen érdektelen az olvasók számára.

Kirekedővásár
(Sudár István)
"a sors fintora", hogy végül annak kellett megírnia
ezt a hülyeséget, aki kitalálta, hogy írjunk róla...
Fél órája ültem a fórumon, mire többé-kevésbé fel tudtam
venni a fonalat. Jól jellemzi a helyzetet, hogy 5oldal
jegyzetből órákon át nem tudtam semmit írni. Szavak egymás
mellett. Ehhez képes elégedett voltam a végeredménnyel.
Az is nehéz helyzet, hogy a társadalmi kirekesztés olyan
elcsépelt, mint a világháborús bűnök ismételgetése,
úgyhogy legkevésbé érdekel egy TTK-st, de a jelenlévő 20
fő alapján a TÁTK-osokat sem. Egy csoporttársam szerint
akadozó a cikk.
6p (/8)

24999 plussz egy
(Pásztor Balázs)
Hír a Nyúzban... ezer éve már. Balu nem is gondolhatta,
hogy a kérése (tegyük be ezt a Nyúzba) olyan volt, mint
sivatagban egy pohár víz. :D Nem lett elég hosszú a cikkem,
pont jól jött mellé ez. Vidám megfogalmazás, nagy önreklám :),
és érdekes hír. A kép valamiért (amiért mindegyik más)
sötét lett.
4p (/4) (legyen az egyhasábos közéleti maxpontja 4)

IAESTE Hungary
(Varga Bernadett)
Bernadett első cikke, és pont olyan, amilyennek szántam.
Nem sokban különbözik a gólyanyúzban leírtaktól, de
nincsenek benne üresjáratok, és hát infó infó hátán. Sikerült
új bekezdésbe törni a második bekezdés utolsó mondatát.
Ez akkor zavaró, ha a harmadik bekezdésnél kezdjük az
olvasást. Kevésbé zavaró rendesen olvasva, de hát ez megint
olyan, hogy ha elolvassuk a cikket, akkor feltűnik.
8p (/8)

Geobörze
(Nagy Zoltán)
Ez is jó, de jellemző hibája a passzív
szerkezet, ami germanizmus, úgyhogy kerülendő,
annak ellenére, hogy hasznájuk nap, mint nap. Ezt az
olvszerkeknek is írom. A cikket nagyon sokan hangosan
fedezték fel a terepgyakon: "húú, geobörze". Célt értünk.
4p (/4)

Pályázat terepgyakorlati ösztöndíjra
(Seres Alexandra)
Világos, rövid, tömör. Szeretem az ilyet. A téma faliújságra
való, de itt figyelemfelkeltőbb. Sőt, jól is jött.
Hivatalból írt - nincs pontszám

Mondok egy...
(Hegedűs László Károly)
a 2000-es gyűjtés nagy öröm, mindig lehetne ennyi mondok egy.
Most mondjuk a kényszer szülte a helyzetet, de így sokkal
jobb. Viágért sem becsülném alá a Mondokeggyel való munkát,
de most hétvégén (május 4-5.) laza 10 perc alatt gyűjtöttünk
archív köpéseket (helykitöltés céljából).
2p (/2)

Élet a jég hátán
(Nagy Zoltán)
Interjú jobb lett volna, képekkel, de ez a riport viszont
megmentette a számot. Nem is értem hogy lehetünk ilyen
mázlisták hétről hétre, hogy véletlenül mindig van
tartalékcikk. Bár ezúttal csak tartalék-nyersanyag volt.
Érdekes a téma, de mondom, interjú formára számítottam.
Zolinak inkább ilyen jellegű TTT-kben kéne gondolkodnia.
(Zoli szerencsémre mindig előrukkol valami TTT-ötlettel)
Lágymányosi portré is lehetett volna. Így utólag: hallgatnom
kellett volna Csannára, hogy a fejlécbe 'riport' legyen, ne
'kar'
7p (/8)

Alternatív energiaforrások II.
(Nagy Zoltán)
Anita sokat bosszankodott rajta (körny.tanos), a földhős
részt én is kiegészítgettem. Aki molekulákkal foglalkozik,
azoknak jó kis olvasmány, akik meg ezzel foglalkoznak,
azoknak nem. Sokat kellett gyúrni még a cikken. Ennek a
szerzők sem szoktak örülni, és a szekesztők sem.
Bloody Dora - eset...
4p (/6)

28. OTDK
(Czauner Brigitta)
Ezt meg kellett kurtítanom, nagyon sajnálom :) ERedetileg
Itt jártunk lett volna belőle, sok élményelem volt benne,
de itt kapott helyet. Összességében jó lett, csak itt is
nagy a szerkesztőség hozzáadott értéke.
3p (/4)

Petákolás ezerrel
(Kálózi Attila)
Nem volt tudósítónk az eseményről, végül egy hét múlva
Kalóz, a szervező írt róla. Rendes tőle. Érdekes, hogy
soha életemben nem olvastam sportrovatokat, most meg
ezek tetszenek a legjobban. Ez is egy jó tudósítás
(bár honnan tudhatnám, nem igaz?), pörögnek a mondatok:
ezvolt, azvolt, ígyvolt, úgyvolt.
5p (/6)

Párizsi sportkoktél
(Palkó Tamás)
nagyon jó, hogy Yeti megírta a cikket. A Tescoban jutott a
fülembe a hír a párizsi betámadásról, úgyhogy kezd kialakulni
az informátorok hálózata :)
A téma különösen érdekelt, nem tudok rosszat mondani a
cikkről. Persze olyan nincs, hogy valami hibátlan, úgyhogy
Yeti, szégyelld magad a hibás cikkért :D
5p (/6)

Megmozdultunk...
(Boldizsár Márton)
Előző szám tiszta zöld volt, most ez meg tiszta izomláz.
Mindegy, ez a cikk is örömteli olvasmány. Marci jól
írja a sportriportokat. Kicsit az összes sportcikken érzem
a noszogatás szándékát, de valójában pont azért kérem
a sportcikkeket, hogy támogassuk az ELTE sportéletét.
Erre egy újságnál jobban semmi sem alkalmasabb.
5p (/6)
fotó: nem volt sok jó. 2p (/3)

11. Tétény Napok
(Tratnyek Csilla)
Kellemes tudósítás, élményszerű, bár a szervezővel való
kapcsolatfelvételben nem sok támpontot adtam. Csilla
túl őszintén -és eleve- tolmácsolta néhány alap-kérdésemet,
amiből élvezetes meaculpázás lett, amiben ismét
sikerült bunkónak lennem... De a cikk tétényleg jó :)
Csilla első tudósítása, és odafigyelt a buktatókra:
ne blogoljon, ne vigyen bele elégnél több szubjektumot.
6p (/6)

Modern klasszikus
(Boldizsár Márton)
"Ibolya azonban alkalmazkodott az új kihívásokhoz" - zseniális
fordulat, Marci belejött a helyvektorba. A könyvtárból
kijövet mindig néztem, hogy lehet a belvárosban egy
ilyen "art deco" hely, a válasz benne van a cikkben.
3p (/3)
fotó: Ibolyás kép ferde (nem párhuzamos a keret vízszintes
részeivel) 2p (/3)

Baklava
(Bojtos Judit)
Nem is tudtam, hogy ilyen egyszerű a baklava. A cikk
eredetileg azt állította, hogy montenegróban találták
fel ezt a sütit, nem tudom, hogy ismét átírásról, vagy
cikkíróbarátabb módon egyeztetésről van szó. Jucus
jól válogatja a kajákat.
3p (/3)

Kempelen-Ember a gépben
(Boldizsár Márton)
Jó a téma. Engem érdekelt volna, hogy most német vagy
magyar volt - micsoda xenofób hozzáállás :)
Amúgy a cikk felkelti a figyelmet, bemutatja a
kiállítást.
4p (/5)

Irányi V...
(Hegedűs László Károly)
Jó kis elborult 4/6, nincs vele gond. Akinek nem jönnek
be a szóviccek, meg a pihentagyúság, annak nem tetszhet,
de ellenkező esetben nagyon is.
3p (/3)

Szerencsétlen eset
(Pásztor Balázs)
Lehúzós. :) Elegánsan leosztja Balu a filmet, semmi
cinizmus, a lídben elhúzza a mézesmadzagot, aztán
ad egy gyomrost. :)
5p (/5)

Pókoljárás
(Pásztor Balázs)
elég gáz a cím, de mindig röhögök rajta. Szóval nem úgy
gáz, mint a Szeszélyes évszakok poénjai, hanem máshogy.
Balu itt nem olyan frappáns, itt egy kicsit belemélyedt
a csalódásába, bár az információk tényleg fontosak, ha
mi is el szeretnénk kerülni a hasonló fájdalmat.
3p (/5)

Külszíni
(Szalkay Csilla)
Ez az egyik kedvenc rejtvényfajtám, úgyhogy juhéj.
4p (/4)

Pontozás (a szorzó 360 - a cikkenkéntit számolja ki
mindenki maga):

név	EHA	össz.pont	forint
Bojtos Judit	BOJMAAT	3	1080
Boldizsár Márton	BOMNACT	16	5760