[Kepviselok] (nincs tárgy) - HÖOK mandátumok

ELTE TTK HÖK Elnök elnok at ttkhok.elte.hu
2007. Május. 12., Szo, 14:58:45 CEST

Kedves Vitázók, íme reakcióim:

> Erre nincs szukseg, a koltsegvetesi anyagban vannak letszamok es
> felteszem egy kgy-n nem fogunk kulonbozo letszamadatokkal szamolni
> kulonbozo donteseknel, azt pedig, hogy volt elo~tted egy excel tábla
> elhiszem, so~t még azt is, hogy lehet olyan hallgatói létszámokat
> produkálni amivel ez jön ki.

A költségvetés készítésekor és a HÖOK mandátumok elosztásakor nem
ugyanazokat a számokat használtuk. Erre anno valaki föl is hívta a
figyelmet. Oka az volt, hogy a költségvetés készítését a GB hamarabb
megkezdte. Ezeken az üléseken korábbi gazdasági biztosunk vett részt.

Ezért szükséges, hogy lássuk azt a táblát.

> Ezzel egy kicsit elbizonytalanitottal, gondoltam hatha elneztem vmit is
> milyen ciki... sajnos nem. A koltsegvetesben talalhato hallgatoi
> letszamok kozul egyedul a teljes letszamnal (phd-val, koltsegteritessel
> egyutt) van a PPK-nak tobb hallgatoja, mint a TOFK-nak, igy nyilvan ez
> az egyetlen szamsor amit figyelembe lehet venni (ha elfogadjuk, hogy egy
> kgy-n belul nem szamolunk eltero letszamadatokkal, es hogy vmi koze volt
> a letszamnak a mandatumhoz azaz kevesebb hallgatohoz nem tartozhat tobb
> mandatum).

Lásd amit fönt írtam. Könnyen lehet, hogy én számoltam el magam. De
kérném tisztelettel, hogy senki ne várja el, hogy fejben, a kiosztott
papírnak utána számoljak. Biológus vagyok elvégre...

> Ebben az esetben a szamok, aranyok es a kerekitett mandatumok:
>
> BTK    8249    12,30046598    12
> TTK    5118    7,631686859    8
> ÁJK    3580    5,338303821    5
> IK    2627    3,917241379    4
> TÓFK    2053    3,061323392    3
> TÁTK    1821    2,715377446    3
> PPK    2134    3,182106244    3
> GYFK    1243    1,853494874    2

Utána kell járni, hogy ez így igaz lehet-e.

> A szignifikans nekem azt jelenti, hogy 6 es 7 helyett igy 5 es 8
> mandatum van az AJK TTK osszehasonlitasban.
>
> Egyebkent azota mar rajottem, hogy hogyan lehet kihozni az
> eloterjesztesben szereplo mandatumszamokat, vagy legalabbis most mar
> tudnam ugy kavarni a szamokat, hogy kijojjon.
>
> A masik temat valoban nem kellett volna felhoznom, hisz pont azert irtam
> neked, mert nem akartam bekavarni, csak a mandatumossal egyutt atlepte
> az ingerkuszobomet.

Sajnálom, hogy egy HÖOK mandátum átlépi az ingerküszöbödet. Megértem,
hogy később akár ez hivatkozási alap is lehetne egy más területen folyó
vitában,de az évenkénti felülvizsgálat ezt hivatott valamelyest védeni.

Ugyanakkor ezek a mandátumok az ELTE-t hivatottak képviselni, ez
törvényi és szabályzati következmény is. És ne adódjon olyan helyzet,
hogy ezek a mandátumok különböző érdekeken eloszoljanak.

> Ennek a kérésnek csak olyan témák esetén (mint pl a másik) tudok eleget
> tenni, melyeket lényegtelennek, vagy hatásában rövid távúnak tartok.

Nem láttam, hogy bárki rosszhiszeműen, vagy manipulatív módon járna el.
Ha észrevettél egy hibát, azt köszönöm, remélem orvosoljuk, de
ingerküszöbről beszélni, illetve a megelőző leveled pár mondata nem
indokolt.

> Vegul a felreertesek elkerulese vegett en nem az EHOK-kel, hanem veled
> vitatkozom, aki nyilvanvaloan egyetertett ezzel az eloterjesztessel,
> poziciomnal fogva nem is tehetek mast. Ezert nem vilagos, hogy miert
> vonod be az EHOK elnoket? Ha Melindát érdekli, interneten bármikor
> megnézheti a TTK HÖK levelezését, de etto~l még nem az o~ problémája, ha
> nem értek veled egyet vmiben.

Az EHÖK elnökkisasszonyát, illetve ha a felvetés megalapozott, az
elnökséget természetesen bevonom, hogy a problémát tisztázzuk. Melindát
hivatalból kell, hogy érdekelje, és ismerve őt segíteni fog a probléma
megoldásában. Ehhez ismernie kell a részleteket és érveket.

Hajlandó vagyok vállalni ezesetben konfrontációt is, jelen állás szerint
az ÁJK HÖK-kel, akinek a "kontójára" szereznénk újabb mandátumot. DE, a
fentiek miatt is (eltérő létszámadatok, ELTE érdek) mélyebb konfliktust
kezdeményezni nemhogy fölösleges, hanem kifejezetten káros, a
megtérülése pedig elenyésző.

Ha a tévedés áll, a probléma gyorsan tisztázható, és ennek az EHÖK
elnökkisasszonya majd elnöksége helyt ad, akkor javítjuk.

De itt a lényeg, és ezt az elnökségi ülésen is kijelentettem (az ülés
után hosszasan egyeztettem a titkárral, hogy az emlékeztetőben ez
világosan megjelenjen) két pontban áll:

1. a mandátumok eloszlása létszám alapú, a kérdéses töredékmandátumok
eloszlása pedig az előző levelemben is említett elvek alapján történik

2. a mandátumoknak ELTE érdekeket kell képviselniök (amibe beletartoznak
a karok is, de nem húzhatják szét)

Az elnökségi ülésen a második nem volt kérdés, az első elv pedig nem
sérült, erre ügyeltem, ezt képviseltem és szavaztam meg. Ezt a vitát
akkor nem állt szándékában a beterjesztőnek (az EHÖK-nek) lezárni, de az
egyetértés annyira erős volt, hogy rövid úton tudtuk ajánlani és
beterjeszteni a küldöttgyűlés felé.

Szenes Áron
elnök