[Kepviselok] (nincs tárgy) - HÖOK mandátumok

ELTE TTK HA Elnok alapelnok at alapitvany.elte.hu
2007. Május. 11., P, 19:40:59 CEST

Kedves mindenki!

> Balázs,
> el?tte talán megkérdezhettél volna. Elnökségi ülésen, amikor ezt
> elfogadtuk, akkor el?ttem volt egy excel tábla, amin szerepeltek a
> megfelel? hallgatói létszámok, és az elosztás (ezt igyekszem megszerezni
> most).
Erre nincs szukseg, a koltsegvetesi anyagban vannak letszamok es felteszem
egy kgy-n nem fogunk kulonbozo letszamadatokkal szamolni kulonbozo
donteseknel, azt pedig, hogy volt elõtted egy excel tábla elhiszem, sõt
még azt is, hogy lehet olyan hallgatói létszámokat produkálni amivel ez
jön ki.

> ami egyébként a TTK-nál nem volt, nekünk 7,00 volt vagy valami hasonló.
> Azok kaptak töredék mandátumot ("kerekítettünk fölfelé"), akiknek a
> mandátumszáma közelebb volt alulról az egész felé, azok hátrányára, akik
> töredéke közelebb volt felülr?l az egész felé (gyakorlatban ez azt
> jelentette, hogy aki 0,5-nél alacsonyabb volt, annak a mandátuma ahhoz
> került, akinek a 0,5-nél magasabb volt a mandátuma).
> _*Tehát a TTK sem "jól", sem "rosszul" nem járt.*_

Ezzel egy kicsit elbizonytalanitottal, gondoltam hatha elneztem vmit is
milyen ciki... sajnos nem. A koltsegvetesben talalhato hallgatoi letszamok
kozul egyedul a teljes letszamnal (phd-val, koltsegteritessel egyutt) van
a PPK-nak tobb hallgatoja, mint a TOFK-nak, igy nyilvan ez az egyetlen
szamsor amit figyelembe lehet venni (ha elfogadjuk, hogy egy kgy-n belul
nem szamolunk eltero letszamadatokkal, es hogy vmi koze volt a letszamnak
a mandatumhoz azaz kevesebb hallgatohoz nem tartozhat tobb mandatum).

Ebben az esetben a szamok, aranyok es a kerekitett mandatumok:

BTK	8249	12,30046598	12
TTK	5118	7,631686859	8
ÁJK	3580	5,338303821	5
IK	2627	3,917241379	4
TÓFK	2053	3,061323392	3
TÁTK	1821	2,715377446	3
PPK	2134	3,182106244	3
GYFK	1243	1,853494874	2

> Szignifikancia szintet pedig sem itt, sem ... nem értem,
A szignifikans nekem azt jelenti, hogy 6 es 7 helyett igy 5 es 8 mandatum
van az AJK TTK osszehasonlitasban.

Egyebkent azota mar rajottem, hogy hogyan lehet kihozni az
eloterjesztesben szereplo mandatumszamokat, vagy legalabbis most mar
tudnam ugy kavarni a szamokat, hogy kijojjon.

A masik temat valoban nem kellett volna felhoznom, hisz pont azert irtam
neked, mert nem akartam bekavarni, csak a mandatumossal egyutt atlepte az
ingerkuszobomet.

> Pozíciódnál fogva is kérlek, hogy tartózkodj a képvisel?listán tett
> ilyetén megjegyzéseidt?l.
Ennek a kérésnek csak olyan témák esetén (mint pl a másik) tudok eleget
tenni, melyeket lényegtelennek, vagy hatásában rövid távúnak tartok.

Vegul a felreertesek elkerulese vegett en nem az EHOK-kel, hanem veled
vitatkozom, aki nyilvanvaloan egyetertett ezzel az eloterjesztessel,
poziciomnal fogva nem is tehetek mast. Ezert nem vilagos, hogy miert vonod
be az EHOK elnoket? Ha Melindát érdekli, interneten bármikor megnézheti a
TTK HÖK levelezését, de ettõl még nem az õ problémája,
ha nem értek veled egyet vmiben.

Gönci Balázs