[Kepviselok] 1,2,7,8,9,10,11,12. szam osztondij-tablazata

foszerkeszto at ttkhok.elte.hu foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2007. Május. 19., Szo, 20:27:18 CEST

Üdv mindenkinek!

Kérem, hogy a következő választmányon szerepeljen a napirendi pontok közt
a Nyúz ösztöndíjak ügye. Remélem addigra Marci megküldi a 13. szám
értékelését is.

A 10-11. számot a válaszmány elfogadta, de még nem történt utalás. Ha
lehet, azt az elfogadást vonja vissza a t. választmány, és amit most
küldök, erről is tárgyaljon. Túl nagy változás nem történt: a kiosztott
pontok változatlanok, csak a szorzó lett más-más. A számértékelések is még
állnak.

Elmaradt az 1. szám értékelése, ezt most küldöm. A sok szám táblázatát
pedig csatolom.

Az 1. szám értékelése

Balázs helyett én írom (nem voltam jelen a

szerkesztéskor), kicsit kurtábban, mint

lehetne

Vezetőszerkesztő: Karcsai Balázs

Tördelőszerkesztő: Mécs Anna
Most pénteken megerősödtem abban a

véleményben, hogy a tördelőszerkesztő hibái

ezek lehetnek: lassan tördel (nem használja a

gyorsbillentyűket pl.) vagy lassan javítja be

a hibákat. Meg sok tördelési hibát vét. A

végeredményben ezek közül egy sem látszódhat,

mert az olvasószerkesztők kijavíttatják. Így

aztán csak elképzelni tudom, hogy Csanna

mennyire jól dolgozott. A végeredmény szép, és

későbbi alkalmakból tudom, hogy Csanna fürgén

is tördel, pontosan is javít, úgyhogy
14p

Olvasószerkesztők: Koller Borbála, Simó

Zsófia, Boldizsár Márton
A listát nézve a szerkesztés jó hangulatban

telt, jó volt a morál. :) Ami a végeredményt

illeti: kevés hiba maradt benne, bár ha jól

tudom, a nyomtatóval már ekkor gondok voltak.
12-12-12p

Címlap: Lágymányosi Bál plakátja van rajta,

egy szarkával kiegészítve. A sokféle betűtípus

miatt nem szép. Áttörés a LEN-különszámnál

jött, mert ott külön olyan plakát készült, ami

a Nyúz címlapjára szánt a srác, tehát üresen

hagyta a plakát felső negyedét.

A campus picái
(Karcsai Balázs)
hivatalból írt

Miről szól a fáma?
(Fazekas Tímea)
Félévkezdési tudnivalók. A nyelvtanulás és a

fizetési dolgok különösen hasznosak ebben a

cikkben, a többi inkább emlékeztető, de erre

is szükség van.
Hivatalból írt

Fél(árú)emberek
(Karcsai Balázs)
Informatív előrejelzés. Májusban bedobhattunk

volna még egy cikket, ugyanis sokan nem

értették, ha csak 17% volt az áremelés, az új

árból visszaszámolva miért nem ezt a számot

kapjuk. Pedig Balázs már előre megírta: 17%-os

emelés februárban volt, májusban újabb jött.

Giskard tárgyilagos maradt, a végén finom

véleménnyel, ami nem zavaró, de mégiscsak

vélemény.
7p

Utazni luxus?
(Pálszabó Krisztián)
Második vagy harmadik publicisztika a

2006/2007-es tanévben. A félévfolyam első és

utolsója. Krisztián aprólékosan épít,

véleményem szerint túl lassan. Először le kell

sokkolni valamivel az olvasót, vagy legalábbis

valami tételmondatot kimondani. Aztán utána

jöhetnek a felvezető bekezdések, meg a

bizonyító sorok. Viszont jó, hogy Krisztián

teljesen mint Zergebak írja ezt, nem pedig

deklarált publicistaként. A problémái

hitelesek, de a cikk nem túl izgalmas
4p

Az Intézményfejlesztési Terv
(Mécs Anna)
Komoly cikk, komoly témában komoly

hangvétellel. Fontos dolgok vannak benne.

Összeszedett, fölösleges körök nincsenek

benne, mégis megvan a karakterszám.
8p

Pályázni csak gondosan, szépen
(Seres Alexandra)
Ugyancsak hasznos cikk, talán a tanulmányisnál

is fontosabb.
Hivatalból írt

Eső után
(Sudár István)
Jé, ezt én írtam. Utánajárós cikk, Szabó

Pállal két és fél órát, Pálfalvi Józsefnével

egy órát beszélgettem. Sok új tanulság nem

volt szeptemberhez képest, egy-egy gondolatot

ki sem tudtam kerülni, újra le kellett írom.

Ha bottal ütnek, sem tudok jobbat írni ebből a

témából, de egyesek szerint nem is lett rossz.
7p

A tradíció nálunk hagyomány
(Captain)
Ki az a Captain?
Pont akkora méretű, amennyit még szívesen

elolvas az ember. Lévén kedvcsináló cikk, jobb

lett volna valami bulvárosabb főcím. A

struktúrája jó a cikknek, bár az összhatás

kicsit lapos. Mintha a cikkíró érdeklődését

sem keltette volna fel.
5p

A Föld éve: 2007-2009
(Werovszky Vera)
Vera első cikke azt hiszem. Ő jelentkezett,

hogy szeretne erről írni, én mint rovatvezető

meg amúgy is terveztem, hogy egy egyhasábost

íratok erről. Más TTT-téma viszont nem

született, úgyhogy ebből lett egész oldalas.

Röviden: sok szubjektum, a tudósító csak

néhány órán át volt jelen, pl. a megnyitón sem

volt ott. Kevés tény volt benne. Két átírás

után sem lett az igazi.
3p

Az Iparművészeti belülről
(Bojtos Judit)
Túl hosszú a lead, a feldolgozott téma pedig

megkívánt volna legalább két szövegközi

alcímet. A hangvétel jó, olvasó fejével

gondolkodó. A vége felé már inkább csak

tudnivalók sorjáznak, de összességében jó a

cikk.
5p

„A villamos is aluszik”
(Bojtos Judit)
Kedves 4/6 a „Ganz vs. Siemens” – korszakból.

Kicsit talán túlrágott, de ötletes a

megközelítés.
3p

Buli az aluljáróban
(Boldizsár Márton)
Valóban elbontották, béke poraira… Jó leírás,

érezni, hogy a szerző többször is megfordult

benne, ismeri a Csacsi kultúrhátterét.
3p

Variációk tésztára
(Bojtos Judit)
Koleszosoknak kiváló! De aki nem koleszos,

annak is lehet üres a hűtője, szóval mindenki

örülhet ennek a cikknek. Praktikus
3p

Hintázzunk!
(Hegedűs László Károly)
Nagyon beteg, de ezért szeretem hlk zónáit.

Nagyon kemény fordulatok vannak benne – Kate

Winslet melleire tett megjegyzés bekerülhetne

a Föld 100 legütősebb filmkritikusi

megjegyzése összeállításba.
5p

Az út lefelé
kkor ez a

film legyen-e, amit megnéz, ez az ő cikke.
4p

Rejtvény
(Szalkay Csilla)
Köszönjük!