[Kepviselok] vezkepz tamogatas

ELTE TTK HA Elnok alapelnok at alapitvany.elte.hu
2007. Május. 21., H, 17:51:50 CEST

Sziasztok!

A vezetokepzokkel elhangzottakhoz par aprosag:
- Szamomra alapveto kulonbseg van a vezetokepzo es a kuldottgyules kozott.
- Elvi kerdes szamomra, hogy minden kuldottgyulesen szavazati joggal
rendelkezo ember az egyetem epuletehez valo eljutas koltseget (ahol
tipikusan van az esemeny) nem meghalado hozzajarulassal eljusson a zaro,
illetve alakulo kuldottgyulesre.

Ebbol kovetkezik, hogy ha vki csak a zaro illetve alakulo kuldottgyulesre
megy le, akkor a 2*2 utazasi koltseget, valamint kesoi befejezes (kesoi =
mar nem lehet eljutni az egyetem epuletehez aznap), valamint korai kezdes
(korai = az egyetem epuletetol aznap reggel indulva nem lehet lejutni)
eseten a kuldottgyules idopontjat koveto / megelozo szallast fizetni kell.

- Elvi kerdes szamomra az is, hogy ha vki tisztsegviselo / annak palyazik,
akkor a megfelelo kuldottgyuleseken hasonlo fizetesi kondiciokkal reszt
vehessen.

- Teljes mertekben elfogadhatatlannak tartom, hogy barki a vezetokepzot,
vagy a zaro/alakulot ev vegi megerdemelt pihenesnek tartsa, ebbold adodik
a kisetalgatas, stb.... (Raadasul Tamasra ez nem is jellemzo, igy nem
ertem, hogy miert irta.) Ha vki meg szereti a munkajat, az az illeto
szerencseje, igy szamara minden munkaval toltott nap ajandek, de ez mas
teszta.

- Aron javaslata az en ertelmezesem szerint azt jelenti, hogy hadjuk
magasan a jutalmakat/tisztsegviseloi osztondijakat es ezeken keresztul
egeszitsuk ki a HOK mukodesi keretet, hisz ellenkezo esetben az lenne a
javaslat, hogy csokkentsuk havi 500 Ft-vel ezeket (kb ennek felel meg a
fentebb leirt). Igy tehat a hallgatoi normativabol fizetnek sajat
vezetokepzonket, azaz a hallgatok penzebol. E helyett szerintem ha ezek az
osszegek tul magasak  (5 ev alatt 50%-kal emelkedett, ami tenyleg
irrealis lehet) akkor nosza, nem tilos ezen valtoztatni, ugy is csokken a
keret (eddig amikor nott automatikusan noveltuk, illik forditva is
meglepni).

Ha ezt elfogadjuk, akkor az etkezesert es a szombati szallasert lehet
penzt kerni. Az etkezes 2000 Ft+ 1000 Ft a szallas. De persze aki
lentmarad az megsporol rogton egy oda visszat, igy a szallas elkerese a
lentmaradoknal megkerdojelezheto. Mindenesetre ez max 3000 Ft azok szamara
akik vegig lent lesznek. Aki csak a zarora hivatalos, annak 3 ejszaka, +
etkezes, azaz 5000 Ft, aki csak alakulora, annak ket ejszaka + etkezes
azaz 4000 Ft ha vegig marad. Ezt meg arnyalnam annyival, hogy aki csak
alakulora hivatalos, az feltehetoen uj ember/tisztsegviselo, igy
praktikusan elengednem neki az 1000 Ft felarat, hogy motivaljam a teljes
rendezvenyen valo reszvetelre. Az 5000 Ft-t meg nyugodtan meg lehet
tartani azoknak akik a tovabbiakban nem vesznek reszt a munkaba, mert ott
talan egy kicsit mar tenyleg a bulirol szol a rendezveny masodik fele.

Kb. ez minden, jo munkat holnapra,

Balazs