[Kepviselok] vezetőképzők új támogatási rendszere

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2007. Május. 21., H, 02:14:32 CEST

ELTE TTK HÖK Elnök írta:
> Tisztelt Képviselők, Tisztelt Választmány,
>
> a választmány a múlt héten a Záró-alakuló küldöttgyűlés támogatásának
> kérdését elhalasztotta, hogy vita alakulhasson ki a kérdésben.
> Mivel eleddig nem érkezett ilyen tárgyú levél, ezért úgy gondolom,
> javaslatom mindenkit meggyőzött helyességéről.
>
> Emlékeztetőül:
> Javasoltam, hogy a vezetőképző támogatásakor a tisztségviselők illetve
> azok a képviselők, akik hökös tevékenységükért a jutalomkeretből magas
> (pl 50e Ft feletti) összeggel részesülnek kevesebb támogatást (mintegy
> [...]
Kedves képviselőtársaim!

Már akkor is megemlítettem, hogy abban az esetben tudom ezt a fajta
differenciálást támogatni, ha annak értelme van, tehát az itt megspórolt
pénzt értelmes dolgokra tudjuk költeni. Azaz ha a választmánynak és a
kedves tisztségviselőgárdának mondjuk napokig kellene törnie a fejét
azon, hogy azt a kevéske pénzt, amit kapunk az EHÖK küldöttgyűlés
jóvoltából, vajon A rendezvényre vagy B rendezvényre költsük el, melyik
éri meg jobban, melyikre megy el több hallgató, és így tovább.
Amíg tehát az ilyen esetekben azt mondjuk, hogy A rendezvény és B
rendezvény is kapjon támogatást, mert van pénz, addig nem látom
értelmét, hogy a vezetőképzőn spóroljuk, kb. 100000 Ft-ot.

Nem arról van tehát szó, hogy az ösztöndíjam mellett nem tudnám
kifizetni a záró-alakuló küldöttgyűlés részvételi díját.

Továbbá megemlítettem, hogy a záró-alakuló küldöttgyűlés a munkájukat
befejező tisztségviselőknek egyfajta kárpótlás az egész évi szívásért
cserébe, hiszen a tisztségviselői gárda az, amelyik a legtöbbet dolgozta
a tanévben. Szóval ezt tekinthetjük úgy is, mint egy természetbeni
juttatást - de a javaslatod szerint ezért többet kellene fizetni, mint
aki még egyáltalán semmit nem tett a HÖK működéséért.

Áron, szeretném, ha megértenéd, hogy a Hallgatói Önkormányzat
csapatmunka, ami ideális esetben azt jelenti, hogy együtt sírunk, együtt
nevetünk. Te azt szeretnéd, hogy sírjunk, mi azt, hogy nevessünk. Nem a
puritánság, meg a Kalózizű pörkölt miatt fogjuk jól érezni magunkat
Tabon, hanem azért, mert itt végre kiengedhetjük az egész éves fáradt gőzt.

Az elnökséged alatt jó pár - úgynevezett szociális intézkedést
szüntettél meg; bár előtte is volt pénz mindenre, és azóta is minden
esetben támogatást kérőknek megítéltünk összegeket. Ezek az intézkedések
a választmányi kajálás megszüntetése, a Nyúzos kajálás megszüntetése, és
most a vezetőképző tervezet. Egy munkahelyen, vagy egy szervezetben
akkor érzi magát jól az embert, ha csinálhat valamit, elismerik a
munkáját, és a munkakörülményekkel sincs semmi baj. Nos a
munkakörülményeket már ennél lényegesen rosszabbá nem lehet tenni, és
mégis dolgozunk, legfeljebb nem érezzük magunkat jól - és mivel ez a
legtöbb esetben önkéntes alapon működő munka, legközelebb az ember nem
vág bele, mert minek, csak rossz lesz a kedve tőle. Az, hogy elismerik a
munkáját, az is kétélű. Van egyrészt az anyagi természetű elismerés,
amelynek mindenki örül, hisz pénzből élünk mindannyian, és van egy
másfajta elismerés, amelyet pénzben nem lehet kifejezni. Ezt dícséretnek
nevezi a szaknyelv, amelyet elnökként kevésszer osztottál.

Sajnos az én közel tízéves szakmaiságomból csak egy ilyen válaszlevélre
futotta, kérlek olvasd végig figyelemmel, és gondold át mégegyszer a
beterjesztést.

Tisztelettel:
Palkó Tamás