[Kepviselok] Vélemény a küldöttgyűlés meghírdetéséről

ELTE TTK HÖK Ellenőrző Bizottság eb at ttkhok.elte.hu
2007. Okt. 4., Cs, 22:36:34 CEST

Kedves Képviselők!

Az előző félév lezárult, az akkori tisztségviselők lemondtak.

> Őszintén szólva ez motivált. Nem tartom megfelelő probléma-súlyozásnak a
> "képviselői beszámolók" sürgetését, azt, hogy "küldjék ki időben" (amire
> egyébként a rendelkezést legyen kedves valamelyik EB tag idézze be
> nekem) és azt, hogy az Alapszabályunktól tértünk el.

Úgy gondolom, hogy ebben a félévben az Ellenőrző Bizottság nem csak a
képviselői beszámolókat sürgette, így igen szűklátókörűségről vall ezzel
összemérni az idáigi munkánkat. Egyébiránt az Ellenőrző Bizottság
döntéshozó testület, amelynek megvan a jogosultsága a beszámolókat adott
időig bekérni. A 72 órás időkorlát megállapításánál az alapszabálynak azt
a részét vettük alapul, mely szerint "Napirendi pont tárgyalását az
önkormányzat bármely tagja, illetve tisztségviselője kezdeményezheti,
írásban, az ülés kezdete előtt legalább 72 órával, írásbeli előterjesztés
benyújtásával." (Hangsúlyoznám, hogy ez nem ugyanazt jelenti, hogy 72
órával a KGY előtt ki kell küldeni a beszámolókat). Továbbá úgy gondolom,
hogy amennyiben a Küldöttgyűlés első pontja a tisztségviselők beszámolója,
akkor igenis fontos, hogy azok időben el legyenek küldve a listára, már
csak azért is mert arról viszont rendelkezik az alapszabály, hogy a
küldöttgyűlési anyagoknak fent kell lenniük a honlapon az ülés előtt 48
órával, amit némiképp ellehetetlenít ha valaki az utolsó fél órában
készíti el a beszámolóját. Remélem sikerült kielégítő választ adnom.

> Törekedünk arra, hogy a jövőben ez ne történjen meg.
>
> Javaslatom: (egyetértésben Csabival)
> - a főszerkesztő feladata: KGY hirdetése a nyúzban
> - az elnök feladata: a meghívó továbbítása a dékánnak
> - az informatikus feladata: a meghívó kihelyezése a honlapra
> - az EB feladata: mindezekre rákérdezni, és ellenőrizni

Nem gondolom, hogy az Ellenőrző Bizottság feladata az lenne, hogy minden
tisztségviselő felett őrködjön mint egy óvónő, hogy vajon az megcisnálta-e
a napi ügyvitellel kapcsolatos feladatait. Ehhez végképp nem elég 3 ember.

> Egyébként a fentiek alapján véleményem szerint a legnagyobbat az EB
> hibázta. Nekik kb. egy feladatuk van: ellenőrizni. A többi
> tisztségviselő napi terhelése sokkal több dologra terjed ki, olykor
> becsúszik egy hiba. Ahogyan az EB-nek is becsúszhat egyébként.

Igen, de mit értesz te egy feladat alatt? Mert nem csak bizonyos
területeit, hanem az egész önkormányzatot kell ellenőriznünk. Sokszor úgy,
hogy a tisztségviselők nagy része nem hajlandó együtt működni velünk (lásd
olyan egyszerű feladatok, mint egy beszámoló kiküldése, vagy válasz egy
e-mailre).

Véleményem szerint az egész önkormányzat munkája sokkal gördülékenyebben
menne, ha legalább a tisztségviselők ismernék az alapszabályt. Mert ez az
önkormányzat alapja mégiscsak. Sajnos azonban már idén is sokaknak
sikerült bizonyítaniuk, hogy szinte egyáltalán nincsenek vele tisztában.

Üdvözlettel:

Lengyel Zoltán
Ellenőrző Bizottság