[Kepviselok] tüntetés

ELTE TTK HA Gazdasagi gazdasagi at alapitvany.elte.hu
2007. Okt. 8., H, 12:52:17 CEST

On Sun, 7 Oct 2007, mrobert at ttkhok.elte.hu wrote:

> [...]
> teljesített)kreditenként megállapított részhozzájárulás a jelenlegi kredit
> újrafelvételi díjat válltaná fel, vagy amelett létezne?

> Kérdés: jelenleg a kredit újrafelvételi díj milyen kasszába megy? Mert ha
> azt váltaná fel (és a tervezet szerint nagyrészét tandíjra kéne
> fordítani), akkor kérdéses, hogy mivel pótolnák a kies? bevételt...
>
> A terv ha jól értelmezem: kreditenként a normatíva 3-5%-a. Számításaim
> szerint (bár matekos vagyok, ezért számolni nem tudok, de) úgy t?nik ez
> kevesebb mint a TTK-n jelenleg érvényben lev? kreditújrafelvételi díj.

Nem kreditenkent. Legalabb is az  indexes hir alapjan biztosan nem:

"A HÖOK azt javasolja, hogy az államilag támogatott hallgató a
leckekönyvbe
felvett, de nem teljesített kreditek után tantárgyanként a hallgatói
normatíva 3-5 százalékának megfelelõ összeget fizessen az alapképzésbe az
osztatlan képzés elsõ hat félévében"

bar jol lathatoan a cikk szerzoje fejeben keveredik a kredit es a tantargy
mint fogalom. Ez olyan valaki eseteben, aki 15 kreditet teljesit durvan
70ezer lenne felevente. Ha epp pont 30-at vett fel!

De mi van azokkal, akik mondjuk kivancsisagtol futve felevente felvesznek
5 specit, amibol 3ra bejarnak, okosodnak, 1bol meg meg le is vizsgaznak.
Elvileg ok azok,  - johiszemu specifelvetelt feltetelezve - akik talan a
legjobban kepviselik a minoseget, amit ugye tamogatni akarunk, es melle
fizethetnek mondjuk 36ezer forintot, csak azert mert kicsit lelkesebbek
voltak ev elejen. Ez szerintem egy eleg tipikus TTK-s mentalitas.
Nekem legalabb is biztos van 10 el nem vegzett speci az indexemben...

Kedves Attila (taneh), tudnal esetleg szerezni az ETR-bol a tavalyi fel
evre osszesen felvet/elvegzett kreditek aranyat, szamat.
Nagyon az az erzesem, hogy ez penzben elvileg tobb, mint a FER lenne.

ELeg keves az info valoban, jo lenne errol beszelgetni.
A lenti, demagog ervelesre vonatkozo javaslattal pedig teljesen egyet
ertek.
Izgatottan varom a tovabbi hozzaszolasokat, es a kedd esti beszelgetest,
tajekoztatast.

Szep napot,

Hobor Sandor