[Kepviselok] tandíj és miegyéb

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2007. Okt. 9., K, 00:35:24 CEST

ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes írta:
> Kedves Képviselők! Kedves választmányi tagok!
>
> Elég meddő beszélgetésnek érzem, hogy a felsőoktatás finanszírozásának
> alapkérdéseiről beszélgetünk, bár ez önmagában nem baj, sőt. Nem tudom,
> hogy mennyire fontos kérdés, hogy a TTK HÖK-nek erről legyen egy órák
> alatt kiizzadott álláspontja, amikor a HÖOK KGy _egyhangúlag_ hagyta jóvá
> ezt a javaslatot.
>
> Alapvetően - szerintem - két fontos kérdésben érdemes döntenünk:
> 1. Mögéállunk-e a HÖOK kezdeményezéseinek (tandíjtüntetés), kirakjuk-e a
> honlapra a demontrációra való felhívásokat.
> [...]
Csak hogy a sok beszólás mellett hasznos témáról is essen szó.

Igazából volt már arra példa, és pont a tandíj esetében, hogy bár a HÖOK
elnökség támogatta a tandíj elleni tüntetést, a TTK HÖK meg nem.

118/2006 (IX.19) számú Választmányi határozat: Az ELTE TTK HÖK
Választmánya 7 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett nem támogatja,
hogy a TTK hallgatói menjenek tüntetni.

119/2006 (IX.19) számú Választmányi határozat: Az ELTE TTK HÖK
Választmánya 7 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett megbízza a
kommunikációs biztost, a főszerkesztőt, és a tüntetés koordinátorát
azzal, hogy a hallgatókat tájékoztassa a TTK HÖK álláspontjáról.

"Kedves TTK-s hallgatók!
Az ELTE TTK Hallgatói Önkormányzatának Választmánya kedd este úgy
döntött, a hétfő éjjeli események hatására nem támogatja a szeptember
21-re (csütörtökre) meghirdetett, HÖOK által szervezett tandíjellenes
demonstrációt.
Ugyanis veszélyeztetve látjuk a résztvevő hallgatók testi épségét,
illetve úgy véljük, jelen helyzetben nehezen kerülhető el, hogy egyes
elemek a megmozdulást saját, a tandíjkérdéstől teljesen eltérő céljaikra
használják fel. Előbbinek nyilvánvalóan nem szeretnénk kitenni
diáktársainkat, utóbbi pedig véleményünk szerint igen ártalmas lenne a
jelenlegi tandíjkoncepció ellen folytatott harcunkra nézve.
Ezért kérünk minden TTK-s hallgatót, hogy csütörtökön maradjon távol a
tüntetéstől. Ha azonban valaki mégis részt szeretne rajta venni, kérjük,
hogy viselkedjen egyetemista értelmiségiként, a legteljesebb mértékben
maradjon meg az alkotmányos keretek között, és tartsa be a rendezők
(HÖOK) utasításait!
Az ELTE TTK HÖK Választmánya nevében: Sági Orsolya ELTE TTK HÖK elnök"

120/2006 (IX.19) számú Választmányi határozat: Az ELTE TTK HÖK
Választmánya 6 igen szavazattal, 3 tartózkodás mellett visszavonja a
tüntetésre adott 50000 Ft-os támogatást.

Persze most kicsit más a helyzet, hiszen a HÖOK már nem a tandíj ellen
tüntet, hanem egy más formában megvalósuló tandíj mellett érvel.

És az érintettektől ismét megkérdezem: volt-e valaki a TTK HÖK-ből a
HÖOK Kgy-n, ha nem, akkor miért nem, és ha nem, akkor miért nem mehetett
le mondjuk más?

Palkó Tamás