[Kepviselok] taneh-beszámoló

ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2007. Sze. 17., H, 23:49:23 CEST

Kedves Képviselők!

Mellékelten küldöm a beszámolómat a jövő keddi Küldöttgyűlésre. Külön
képviselői beszámolót nem küldök, mert a kettő lényegében nem
elválasztható, illetve egyelőre nem akartam semmi olyasmit bevállani, ami
akadályozhat a feladataim ellátásában (leszámítva persze, hogy továbbra is
tanulok...).

Üdvözlettel:
               Jánosi Attila
                ELTE TTK HÖK
          tanulmányi elnökhelyettes
             taneh at ttkhok.elte.hu

A TANULMÁNYI ELNÖKHELYETTES BESZÁMOLÓJA A 2007. JÚLIUS 9 ÉS SZEPTEMBER 17
KÖZÖTT VÉGZETT MUNKÁJÁRÓL

Megválasztásom után részt vettem az EHÖK vezetőképzőjén, Sarlóspusztán
(nem meglepő módon a tanulmányi szekcióban). Tartalmas és hasznos napok
voltak.

A továbbiakat nem időrendben, hanem tematikusan szeretném összefoglalni.
Nem bocsátkozom részletekbe, ha valakit érdekel, kérdezzen nyugodtan
személyesen, emailben avagy a KGy-n.

Tájékoztatás
A nyár folyamán történik meg a gólyák tájékoztatása, ez rendkívül fontos,
éppen ezért a nyaram nagyobb része ezzel telt. Így pl. tanulmányis cikk
írása a Gólyanyúzba, Mentor kisokosba; előadás tartása a mentortáborban,
illetve (Szandrával) a beiratkozásos előadások előkészítése, és aztán
megtartása (Áron, Szandra és én)

Problémás kérdések
A évkezdés ismétlődő problémái mellett voltak különösen neuralgikus pontok
is: így például a szakirányválasztás kérdése, és az általános testnevelés.
Ezekkel kapcsolatban folyamatosan próbáltam informálódni. A
szakirányválasztások az idén botrányosan sikerültek, az eredmények nagyon
későn derültek ki, az előzetes tárgyfelvétel előtt kevesebb, mint egy
nappal - ez is csak azért, mert többször megkértem a TO-t, hogy hassanak
rá az ETR Üzemeltetésre, végül Nagy Tibor közbenjárásával sikerült
eredményt elérni. A másik - még mindig megoldás alatt lévő - probléma az
általános testneveléssel kapcsolatos bizonytalanság (erről szándékosan nem
írok többet, remélem a KGy-n már tuti információkkal fogok rendelkezni).

Kiemelt témák
Vitathatatlanul a két legfontosabb (tanulmányi) kérdés a tanári mesterszak
és a Pedagogikum voltak. A tanári mesterszak volt az első komoly kérdés,
amivel megválasztásom után foglalkoznom kellett, beszéltem a
dékánhelyettes úrral a kérdésről, tájékoztattam a választmányt, majd pedig
részt vettem a KT-n, ahol a szavazás lezajlott.
A Pedagogikummal kapcsolatban is sokat beszéltem dékánhelyettessel,
illetve a választmányon is átbeszéltük a kérdést. Úgy érzem mindkét
esetben sikerült vállalható döntést hoznunk, és azt képviseltük a KT-ben
is.

Ezeken kívül természetesen válszoltam a hallgatói levelekre, amelyeket
kaptam (főleg augusztus vége és a verenyjelentkezés vége közötti
időszakban volt sok levél).
Részt vettem egy Nyílt Napos megbeszélésen, ahol megtudtam, hogy mik
lesznek a HÖK feladatai a rendezvényen. Az itt kapott infókat pedig
átadtam a szervezőnek, Nagy Melindának.
Továbbá folytattam néhány informális megbeszélést Nemes Lászlóval, BTK HÖK
tanulmányisával (aki október 6-ától az EHÖK alelnöke lesz), és remélem,
hogy a jövőben jobb információáramlás fog kialakulni a két kar között (már
csak a leendő kétkarosok miatt is).

Tanulmányi Osztály, Oktatási Dékánhelyettes
Eddigi munkám során sikerült jó kapcsolatot kialakítani a TO több
munkatársával, és annak vezetőjével, valamint a dékánhelyettessel. A nyár
folyamán lépett hivatalba az új oktatási dékánhelyettes (Tasnádi Pétert
Homonnay Zoltán váltotta), így módonban állt mindkettejükkel együtt
dolgozni, igaz Tasnádi tanár úrral csak egészen rövid ideig (tanári MA
kérdése). Az eddigiek alapján úgy gondolom sikeresen tudok majd Homonnay
tanár úrral dolgozni.

A jövő problémás kérdései
Bár megválasztásom előtt sokan azzal nyugtattak, hogy nyugis év elé nézünk
tanulmányi szempontból, sajnos (szerencsére?) ez egyáltalán nem valószínű.
* Figyelemmel kell kísérni a Pedagogikumot.
* A FER nagyon súlyos kérdés. Mindamellett, hogy nem oldja meg a
problémákat, és továbbra is ellenezzük, egyelőre az is a feladatunk, hogy
- ha mégis marad - minél hallgatóbarátabb legyen. Például: legyen-e
FER-mentesség, ha ne, akkor hogyan kompenzáljuk a kiemelten jól tanulókat
stb stb.
* Sok munka lesz még a tanári mesterszakkal is: szabályzati hátteret kell
kidolgozni, felvételi eljárást kell megalkotni, és minél jobban és
pontosabban tájékoztatni kell a hallgatókt az előttük álló lehetőségekről.