[Kepviselok] Alapszabály modosító javaslat

Mészáros Csaba foldtudszk at ttkhok.elte.hu
2007. Sze. 22., Szo, 12:33:02 CEST

Sziasztok!

Jelenleg ez van az alapszabályban:

Lemondás
74.  Amennyiben egy tisztségviselő munkáját nem kívánja többé ellátni,
ezen szándékát írásban jeleznie és indokolnia kell az őt megválasztani
jogosult testületnek, amelyet a lehető legrövidebb időn belül össze kell
hívni - a Küldöttgyűlés esetében rendkívüli ülést kell tartani - amelyik
szavaz a lemondás elfogadásáról. Amennyiben ismételten benyújtja
lemondását, a Küldöttgyűlés szavazás nélkül tudomásul veszi a
tisztségviselő bejelentését. A lemondás után a testület gondoskodik új
jelölt megválasztásáról.

Új paragrfaus a már meglévő mellé.

75. Amennyiben egy képviselő egy cikluson (tanév) belűl a TTK HÖK
Küldöttgyűlésén (rendkívüli küldöttgyűlés is) 3-szor van távol kimentés
(kimentést az elnöknél és a titkárnál lehet kérni) nélkül, automatikusan,
elfogadás nélkül megszűnik a képviselői mandátuma, amely után a helyére
történő delegálás szabályait az alapszabály melléklete tartalmazza.

Amenyiben egy képviselő egy cikluson (tanév) belűl a TTK HÖK
Küldöttgyűlésén 4-szer nem vesz rész (függetlenül attól, hogy írt
kimentést), automatikusan, elfogadás nélkül megszűnik a képviselői
mandátuma, amely után a helyére történő delegálás szabályait az
alapszabály melléklete tartalmazza.

Indoklás:

Egy képviselőnek, hivatalosan egyetlen egy kötelessége van, ez pedig, hogy
megjelenik a küldöttgyűlésen. Hosszadalmas kifejtés helyett csak annyit,
hogy aki ezt nem teljesíti az ne legyen képviselő.
Evvel elkerülhetjük pl. Simon Dávid példáját. Emlékezzetek menyit kellett
utána rohangálni, hogy lemondjon.
Megoldja ez a problémákat?
Ha már az említett tavaly előjött problémát megoldja, szerintem az is
elég. Sokak mondhatják erre, hogy evvel csak azt érjük el, hogy az illető
eljön, aláírja a jelenléti ívet, majd egy 1 óra múlva hazamegy. Miért,
most nem ez van?
Szerintem pszichológiailag is jobb ez, mert az sokkal inkább feltűnő ha
valaki eljön (mert különben megszűnik a mandátuma, ezért el kell neki) és
utána hamar lelép, mint aki el sem jön, hiszen úgy sincs semmi szankció.
Ha valaki eljön, igy nagyobb az esély, hogy ott is marad.
Amúgy ez nem az én találmányom, van ahol ez már régóta benne van az
alapszabályban. Nem is értem, hogy nálunk ez miért nincs benne.
Persze tudom, erre jöhet a jól ismert szlogen: „a hallgatók választották,
csak a hallgatók hívhatják vissza”
Ha valaki a kötelezettségét nem teljesíti, annak jogok sem járnak. Avval,
hogy valaki elindult a választáson, elfogadta az alapszabályt, amiben le
van fektetve egy képviselő kötelezettsége. Aki elment a szavazásra szintén
elfogadta az alapszabályt, amiben mellesleg le van fektetve a szavazás
menete. Nincs szükség, hogy a hallgatók hívják vissza, mert az
alapszabályban le van fektetve, hogy mi történik akkor, ha nem teljesíti a
kötelezettségét

------

Üdvözlettel:

        Mészáros Csaba