[Kepviselok] alapszabalyhoz hozzaszolas

ELTE TTK HA Elnok alapelnok at alapitvany.elte.hu
2007. Sze. 25., K, 14:52:14 CEST

Tisztelt Küldöttgyulés!

Három észrevételem lenne

1. A képviselok meg nem jelenése esetén nem értem, hogy miért kell négy
alkalmat várni a kizárással. Az azt jelenti, hogy ha vki soha nem megy el,
akkor kb. a záró küldöttgyulésre lesz kizárva, esetleg egyel hamarabb. En
nagyon maximumnak érezném a hármat, azaz a harmadiknál már kizárásra
kerülne. És ezt simán kiegészíteném azzal, hogy ha nem ír kimentést, akkor
meg rögtön, vagy legkésobb a masodik után, hisz akkor annyira nem érdekli,
hogy még emailt sem tud írni. (Sokan azon a véleményen vannak, hogy ez nem
különbség, pedig az. Ha mindenki aki nem jön írna mindig kimentést nem
fordulna elo, hogy aki eljött feleslegesen vár, hisz lehetne tudni, hogy
kire lehet számítani.)

2. Választmány esetében a gazdasági biztos legyen a szavazati jogú tag, ha
páros lenne nélküle a választmány. Nem látom ennek indokoltságát
alapszabály szintjén szabályozni. Pont ennyire lenne logikus az Alapítvány
elnökét (én nem szeretném!) berakni, mondván, hogy nem árt, ha szoros a
kapcsolat a HÖK és az Alapítvány közt, de bekerülhetne a kollégiumi
biztos, mint a legtöbb hallgatóval foglalkozó biztos, vagy a külügyi mint
az aki olyan hallgatókkal foglalkozik akik sehol máshol nincsenek
képviselve. Temészetesen azt is lehet mondani, hogy a pénz az fontos, de
a biztos itt lényegében végrehajtó és elokészíto funkciót lát el. Ja
tényleg, a mentorkoordiántor is bekerülhetne, mondván, hogy o írányítja a
legtöbb embert (a biztosok közül).

Jancsó Tamásnak tehát nem azért kell bekerülnie, mert gazdasági biztos (ha
a küldöttgyulés szerint be kell kerülnie), hanem mert a HÖK munkájában
jelentos szerepet tölt be, több aspektusból is ezért ot tartja a kgy
leginkább alkalmasnak a tagságra.

3. Pecséthasználat engedélyezése. Az alábbiak lehet, hogy teljes
marhaságot tartalmaznak. Megnéztem az Alapszabályunkat és nem találtam a
pecséthasználatra vonatkozó utalást. Emlékeim szerint az elmúlt 5-6 évben
kgy-s határozat sem volt. Egyetemi szabályzat lehet h. van, de azzal kgy-s
határozatokkal nem sokat tudunk kezdeni, hacsak nem az van benne, hogy az
adott szervezeti egység szabályozza. De ez esetben sem értem a
határozatot.

Ha akarjuk ezt részletesen szabályozni, akkor írhatunk egy pecsétkezelési
szabályzatot, de így egy ilyen határozatnak önmagában nem látom az
értelmét. Pl. ez azt jelenti, hogy szegény elnök nem használhatja, majd a
gazdbizhoz kell mennie? Vagy a szoceh sem? És a titkár?

Többet nem írok, mert kicsit félek, hogy elkerülte a figyelmem egy TTK
HÖK-ös pecsétkezelési szabályzat amit most egészítünk ki...

Balázs