[Kepviselok] Költségtérítési utózönge

Polgar Peter Balazs sirpepe at ttkhok.elte.hu
2008. Ápr. 8., K, 15:52:54 CEST

Sziasztok,

Cikk az SZTE által jogtalanul (?) szedett tandíjjal kapcsolatos per
végéröl:

http://zona.hu/article/206/elbukott-a-szegedi-tandijper.html

(Megtévesztö a cím, természetesen a t. szerzö nem tudta, hogy itt inkább
költségtérítésröl van szó, és nem tandíjról, de mindegy.)

Cinikusan azt is mondhatnám: hogy lám-lám az egyetem(ek) továbbra is
képesek arra, hogy a hallgatókkal szemben érvényesítsék magukat,
bármennyire is vergödnek...

Kevésbé cinkusan tanulságul. Feltételezem, hogy a közeljövöben az ELTE TTK
is tervezi hogy több költségtérítéses képzést indít (annak ellenére, hogy
látszólag a természettudományos képzés államilag finanszírozott
keretszámok növekedése várható középtávon is). Ami azzal is együtt fog
járni, hogy az érdekképviseletnek itt is egyre nagyobb hangsúlyt kell
fektetni ezen hallgatók képviseletére. (Ha már a HÖOK nagyvonalaúan nem
foglalkozik a 200000 költségtérítéses hallgatóval). Másrészröl hiába
maradt ingyenes az állami oktatás a népszavazás után, továbbra is rengeteg
olyan szolgáltatást nyújthat az egyetem, amiért pénzt szed, bár ezen
szolgáltatások egy része a képzéshez hozzá tartozik (pl.:
terepgyakorlatok), amire megoldást kell találni, mert ez tényleg csökkenti
az esélyegyenlöséget.

Szép napot,

 	Programozó Péter Balázs